Exista diferite tipuri de sisteme de propulsie si surse de energie ce sunt neutre din punct de vedere al poluarii. Atunci cand este evaluat un vehicul insa, intregul ciclu de viata trebuie luat in considerare: de la dezvoltare, la productie, exploatare si reciclare.
Pentru a evalua intregul ciclu de viata, au fost realizate analize detaliate, in conformitate cu standardele ISO 14040/44 si certificate de expertii independenti de la TÜV Rheinland.
Aceasta evaluare a generat o serie de recomandari pentru actiuni si masuri ce ajuta optimizarea ecologica a produselor noastre si a proceselor de pe parcursul intregului ciclu de viata. Toyota depune mult efort pentru a se asigura ca proprietatile ecologice ale fiecarui model le depasesc pe cele ale celui precedent.
Pentru Toyota, eficienta resurselor este de importanta majora. Rata de reciclare in cazul Mirai este de peste 95%. Din momentul in care s-a introdus platina, un metal pretios, in pilele de combustie de pe Mirai, Toyota a pus bazele primei retele de reciclare a pilelor de combustie si a bateriilor de inalta tensiune.
In Europa, Toyota si-a impus un obiectiv ambitios in a colecta in proportie de 100% aceste baterii. In 2010, Toyota a reusit sa introduca in Japonia primul centru de reciclare de la o baterie la alta, din lume. Incepand cu 2013, bateriile au fost, de asemenea, refolosite in implementarea unor echipamente de stocare a energiei stationare. Stim ca materiile prime sunt limitate. De aceea, Toyota cauta sa eficientizeze permanent folosirea resurselor in operatiile sale.