1. Despre Toyota
  2. Sustenabilitate
  3. Mobilitate mai ecologica
  4. Vehicule pe pile de combustie
  5. De ce hidrogen
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

De ce hidrogen

Combustibilul viitorului
Hidrogenul produs cu ajutorul energiei electrice regenerabile este complet lipsit de emisii. Daca este transformat in electricitate, singurul sau produs secundar ramane apa. Hidrogenul este, de asemenea, usor de stocat si transportat, ceea ce face posibila exploatarea lui ca sursa de energie regenerabila. In plus, hidrogenul poate fi gasit oriunde; iata inca un motiv pentru care reprezinta o sursa de energie pe care abia o asteptam.

Fara emisii CO2

Producerea electricitatii din hidrogen nu produce emisii de dioxid de carbon. Atunci cand este folosita energie regenerabila pentru a separa hidrogenul, intregul proces este complet lipsit de emisii. Acesta este motivul pentru care hidrogenul este considerat un purtator de energie ideal, prietenos cu mediul – o oportunitate pentru a ne redefini viitorul.

Cantitati nelimitate

Hidrogenul poate fi obtinut dintr-o varietate mare de substante, inclusiv petrol, gaz, combustibili bio, deseuri provenite din canalizare, dar si apa – si planeta noastra are foarte multa apa. Asadar, hidrogenul nu se va termina niciodata, ceea ce aduce siguranta energiei si o perspectiva lipsita de griji pentru viitor.

Produs local, pentru viitorul urmatoarelor generatii

Un avantaj major al hidrogenului este faptul ca permite crearea unei infrastructuri energetice ce poate fi construita local. Astfel, fiecare tara poate fi complet autonoma din punct de vedere energetic, fara sa aiba nevoie de furnizori externi de energie electrica. In acest fel generatiile viitoare se vor putea bucura de siguranta energetica.

Intrebari frecvente despre hidrogen

Da, procesul este extrem de simplu si nu foarte diferit de realimentarea cu combustibil a unei masini conventionale.

Nu, procesul de realimentare dureaza intre 3-5 minute. Practic, la fel de mult timp ca alimentarea unei masini cu benzina sau motorina – si mult mai rapid ca incarcarea unui vehicul electric.

Da. De altfel, masinile cu propulsie pe hidrogen pot chiar sa accelereze mai rapid decat multe dintre masinile conventionale, deoarece un motor electric are cuplul maxim disponibil inca de la prima rotatie.

Hidrogenul este un combustibil foarte sigur. Gazul este stocat in rezervoare foarte stabile si, in cazul extrem de putin probabil al unei scurgeri, nu ar exista o acumulare de gaz. Mai mult, din moment ce hidrogenul este de 14 ori mai usor decat aerul, gazul ar iesi rapid si ar patrunde in atmosfera fara a provoca evenimente neplacute.

Hidrogenul produs cu ajutorul energiilor regenerabile este complet lipsit de emisii de carbon. Daca este convertit inapoi in energie electrica, singurul sau produs secundar este apa. Hidrogenul este usor de stocat si transportat, ceea ce il transforma intr-un mijloc de exploatare a intregului potential al surselor de energie regenerabila. 

Hidrogenul este elementul cel mai des intalnit in lume, asa ca poate fi obtinut dintr-o multitudine de substante. Acestea includ petrol, gaz, combustibili bio, deseuri provenite din canalizare, dar si apa, printre altele. Si pentru ca acest element apare aproape peste tot, hidrogenul nu se va termina niciodata, ceea ce ar putea garanta siguranta energetica pentru anii ce vor veni.

In plus fata de Mirai, folosim hidrogenul si pentru propulsarea motostivuitoarelor si a autobuzelor cu pile de combustie. Pilele sunt folosite si pentru a alimenta cu energie fabrici, depozite frigorifice dar si pentru a incalzi locuintele din ansambluri rezidentiale.

Hidrogenul poate fi gasit aproape oriunde si, din fericire, sunt multe metode pentru extragerea sa. Una dintre ele este electroliza, in cadrul careia curentul electric este trecut prin apa. O alta varianta, este reformarea catalitica cu abur, care presupune combinarea gazului metan cu vapori de abur la temperaturi ridicate, in timp ce gazificarea presupune incalzirea la temperaturi ridicate a unor compusi organici.