Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Deschizatorii de drumuri

Personalitatile lor sunt fara indoiala diferite, dar natura indestructibila a lui Hilux si prezenta impunatoare a lui Land Cruiser se intalnesc intr-un punct comun: disponibilitatea fara limite de a te duce oriunde ai nevoie in deplina siguranta si confort.

Putine sunt modelele care au dobandit in timp un profil cu adevarat legendar precum Hilux si Land Cruiser. In timp ce numele Land Cruiser desemneaza cea mai longeviva serie din gama Toyota cu o istorie de peste 70 de ani, Hilux este cel mai bine vandut pick-up din lume, depasind 18 milioane de exemplare comercializate in aproape 55 de ani.

Construite initial pe baza unor obiective pragmatice, ambele modele au evoluat substantial odata cu prioritatile vremurilor, ocupand autoritar segmentele off-road orientate distinct catre latura utilitara si de aventura (Hilux), respectiv statut si prestigiu (Land Cruiser).

Echipamentele si dotarile adoptate cu fiecare noua generatie au rafinat permanent caracterul masinilor, mai ales in zona confortului si sigurantei, dar nu au diluat abilitatile nelimitate in off-road asigurate de solutia constructiva cu caroserie neportanta si sasiu independent. Este arhitectura optima pentru performanta desavarsita in teren accidentat, garantand in acelasi timp confortul pasagerilor, protejati astfel de acrobatica intensa a suspensiilor. 

Soliditatea acestei conformatii in combinatie cu ingineria la inalt nivel si calitatea fabricatiei demonstrate de toate modelele Toyota au stat la baza unor jaloane importante in cariera lui Hilux si Land Cruiser.

Momente de referinta unice jaloneaza constant traseul parcurs de cele doua modele, de la stramosul lui Land Cruiser din 1951, seria BJ, devenit primul vehicul care a urcat muntele Fuji la altitudinea de 2.500 de metri, pana la cea mai recenta victorie competitionala a lui Hilux, cu senzationalul GR DKR Hilux T1+ castigator al raliului Dakar 2022.

Evolutia a adus cu sine cristalizarea tuturor reperelor care confera individualitate unor modele de succes, de la trasaturile inconfundabile ale designului exterior pana la exprimarea stilistica a interiorului si pachetul tehnologic care pune totul in miscare. Rezultatul final reflecta in egala masura mostenirea inaintasilor si ambitia Toyota de a pastra pentru Hilux si Land Cruiser rolul recunoscut al unor parteneri de drum care depasesc de fiecare data granitele cotidianului.  

Afla mai multe

Descopera diversitatea gamei Toyota de modele SUV si 4x4

Afla mai multe

Invincibil, indestructibil, inimitabil

Dupa opt generatii, Toyota Hilux continua sa impresioneze prin entuziasmul cu care adauga noi nuante rolului sau de camioneta versatila si competenta. Integrarea in gama europeana a motorului diesel 2.8 D-4D, cu 204 CP si cuplu maxim de 500 Nm intre 1.600-2.800 rpm, a deschis un repertoriu mai amplu pentru talentele modelului Hilux, facand posibila configurarea unei noi versiuni de echipare, GR Sport, personalizata cu suspensii revizuite, sistem audio premium JBL si alte elemente distinctive de design si functionalitate.

Amplitudinea exprimarii lui Hilux a fost rasplatita la sfarsitul anului trecut prin decernarea titlului „International Pick-up Award 2022/2023”. 

Este cea mai recenta recunoastere a standardelor inalte demonstrate de modelul Toyota intr-o serie lunga si foarte variata de prestatii meritorii. Unele confirma performante anterioare, cum este faptul ca inainte de victoria din 2022 in raliul Dakar, exemplarul Hilux pregatit de echipa Toyota Gazoo Racing a castigat competitia si in 2019, primul titlu adjudecat de marca in acest raliu de prestigiu. Alte prestatii, insa, au presupus trecerea unor probe de foc. La propriu.

In 2003, emisiunea TV „Top Gear” a supus o camioneta Hilux din 1998, cu peste 300.000 km la bord, unor teste extreme. Dupa ce a fost izbita de un copac, scufundata in apele Canalului Bristol si lovita cu o bila de demolari, dupa o „contuzie” cauzata de o rulota cazuta de la inaltime, un incendiu si un plonjon de zeci de metri de pe o cladire aruncata in aer, camioneta a repornit si a putut fi condusa, fiind reparata rapid cu cateva unelte accesibile. 

Insa Toyota Hilux nu are nevoie de experiente la limita pentru a-si demonstra valoarea. O incursiune in configuratorului modelului pune in lumina polivalenta celor cinci versiuni de echipare, pornind de la abordarea practica a nivelului Comfort (cu un set esential de echipamente si jante de tabla de 17”) pana la expresivitatea selecta a versiunilor de top, Invincible si GR Sport (cu tapiterie din piele, iluminare ambientala, jante din aliaj de 18”).

Independent de preferintele legate de confort si design, platforma tehnica robusta a lui Hilux pune la dispozitie o arhitectura cu tractiune integrala si punte spate rigida, cu arcuri lamelare, sustinuta de unul dintre cele doua motoare diesel din oferta, eficientul 2.4 D-4D (150 CP, cuplu 400 Nm) si propulsorul de top, 2.8 D-4D, disponibil doar cu transmisie automata cu 6 viteze. In functie de nivelul de echipare, dieselul de 150 CP este oferit cu transmisie manuala sau automata.   

Masuratorile de referinta pentru un model off-road evidentiaza mentinerea unor abilitati substantiale de trecere prin teren accidentat: garda la sol de 310 mm, unghi de atac de 29°, de degajare 26°, inclinarea laterala maxima este de 45°, rampa maxima abordabila ajunge la 42,1°, iar adancimea de vad se ridica pana la 700 mm. Micii intreprinzatori vor fi incantati de sarcina utila a masinii (1 tona) si capacitatea de tractare a unei remorci (cu sistem de franare): 3,5 tone.

Hilux tine pasul si cu cele mai moderne sisteme de asistenta in conducere, cele mai utile dintre ele fiind oferite inca din echiparea de baza, precum sistemul de asistenta la pornirea in rampa si cel de control al balansului remorcii. Mai departe, intervin pe rand sistemele de siguranta integrate in pachetul Toyota Safety Sense, intre care sistemul pre-impact cu functie de detectare a pietonilor si biciclistilor si cel de recunoastere a indicatoarelor.

Confortul si functionalitatea in habitaclu beneficiaza de cele mai avansate echipamente disponibile pe piata, de la sistemul multimedia Toyota Touch 2 cu ecran tactil de 8” pana la serviciile de conectivitate MyT (integrare multimedia cu telefonul mobil si aplicatie dedicata pentru interactiunea cu masina).    

Vezi ce versiune Hilux ti se potriveste

Croieste-ti propriul drum

Testeaza Hilux la reprezentanta ta preferata Toyota
Inscrie-te

Statut privilegiat

Intre elementele contemporane pe care se intemeiaza apropierea dintre Hilux si Land Cruiser se regasesc multe dintre echipamentele avansate de siguranta, confort si asistenta in conducere, dar si acel sentiment reconfortant generat de garantia generoasa de 6 ani sau 200.000 km asigurata de Toyota automobilelor sale.

Altfel, desi imparte acelasi teren de joaca cu Hilux, Toyota Land Cruiser joaca in mod convingator cartea maturitatii si rafinamentului unui model 4x4 premium.

Oferit in configuratie cu 5 locuri (versiunea de baza Active) sau 7 locuri (versiunile Executive, Luxury si Luxury AVS), Land Cruiser pastreaza intacte competentele sale legendare in off-road, dar ridica standardul de confort si sofisticare la un nivel aproape intangibil.      

Echiparea de serie nu face niciun compromis, oferind o gama ampla de dotari: faruri cu activare automata si functie Follow-me-home, oglinzi exterioare incalzite cu reglaj si pliere electrica, jante din aliaj de 17”, trepte laterale, acces si pornire motor Smart Entry&Start, camera video pentru manevre in marsarier, geamuri electrice, climatizare automata, sistem multimedia Toyota Touch 2 cu ecran tactil de 8”, prize 12V in habitaclu si priza 220V in portbagaj, comenzi pe volan, conectivitate Bluetooth, sistem audio cu 8 boxe. 

La nivelul sistemelor de asistenta, inca de la versiunea de baza este disponibil regulatorul de viteza (adaptiv pe nivelurile superioare de echipare) si sistemul de stabilizare a remorcii.

Deja la pragul Luxury/Luxury AVS, Land Cruiser devine o adevarata vitrina tehnologica a tot ce este mai performant pentru rularea fara emotii in teren accidentat sau pe un traseu cu aderenta redusa.

Diferentialul spate blocabil al versiunii Executive este inlocuit cu un diferential Torsen cu alunecare limitata, iar gestiunea electronica a deplasarii este asigurata de functia Multi Terrain Select, cu cinci moduri de interventie asupra anumitor parametri ai acceleratiei, sistemului de franare si de tractiune, in functie de specificul traseului. 

Pentru prestatii optime in off-road este inclusa si functia „Crawl Control”, care mentine automat o viteza redusa de deplasare pe teren accidentat, soferul concentrandu-se doar pe directia masinii. De asemenea, tot in nivelurile de echipare Luxury apare si sistemul de monitorizare a terenului cu ajutorul a sase camere video exterioare care afiseaza pe ecranul central o perspectiva precisa a caracteristicilor spatiului din jurul masinii.

O contributie semnificativa la confortul si siguranta deplasarii este adusa de sistemul de suspensie cinetica dinamica KDSS, care intervine precis in off-road, mentinand rotile in contact ferm cu solul, in timp ce pe sosea optimizeaza efectul barelor stabilizatoare pentru pastrarea unei tinute optime de drum. 

Daca o parte din abilitatile masinii pot fi atribuite conformatiei exterioare si suspensiilor evoluate (unghi de rampa si de limita de rasturnare de 42°, unghi de atac 31°, de degajare 25°, de trecere a varfului de rampa 22°, adancime maxima a vadului 700 mm), la fel de importante sunt si sistemele electronice de asistenta la pornirea in rampa si coborarea in panta, asistate de sistemul activ de control al tractiunii A-TRC.

Avand de partea sa statutul unui model cu competente indiscutabile, Toyota Land Cruiser nu are nevoie de extravagante pe partea de motorizare, mizand totul pe o singura motorizare de incredere, dieselul 2.8 D-4D, cu caracteristici de putere (204 CP/3.400 rpm) si cuplu (500 Nm/1.600-2.400 rpm) absolut suficiente. La fel, in ceea ce priveste transmisia, cutia automata cu 6 viteze nu are alternativa in oferta Land Cruiser. 

POST https://dxp-webcarconfig.toyota-europe.com/v1/model-filter-results/ro/ro?sortOrder=cashAsc&model=ra%2Clandcruiser150%2Chilux