Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

PUNCTUL DE PORNIRE CATRE O LUME MAI BUNA. MIRAI

Fie ca vorbim de schimbarile climatice, calitatea aerului, eficienta energetica sau siguranta noastra – lumea in care traim trece prin multiple provocari. Cu Mirai, avem un punct de pornire catre o lume mai buna. Astfel, ne dorim sa aducem mai aproape viitorul in care protectia mediului este tratata cu seriozitate.

REDUCEREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI

Exista diferite tipuri de sisteme de propulsie si surse de energie ce sunt neutre din punct de vedere al poluarii. Atunci cand este evaluat un vehicul insa, intregul ciclu de viata trebuie luat in considerare: de la dezvoltare, la productie, exploatare si reciclare.

Pentru a evalua intregul ciclu de viata, au fost realizate analize detaliate, in conformitate cu standardele ISO 14040/44 si certificate de expertii independenti de la TÜV Rheinland.

Aceasta evaluare a generat o serie de recomandari pentru actiuni si masuri ce ajuta optimizarea ecologica a produselor noastre si a proceselor de pe parcursul intregului ciclu de viata. Toyota depune mult efort pentru a se asigura ca proprietatile ecologice ale fiecarui model le depasesc pe cele ale celui precedent.

Cu Mirai, am facut un pas si mai departe. In functie de felul in care este produs hidrogenul, se poate atinge o reducere a emisiilor CO2 cu 40%-70% prin comparatie cu vehiculele conventionale cu motoare pe benzina sau motorina. In viitor, din ce in ce mai mult hidrogen va fi generat cu ajutorul energiilor regenerabile, astfel ca emisiile CO2 asociate exploatarii masinii vor fi reduse la zero. Singurul produs secundar ramane apa.

UTILIZAREA RESURSELOR NATURALE IN PRODUCEREA MASINILOR CU PROPULSIE PE HIDROGEN

Fabrica in care este produs Mirai este in una sustenabila, unde resursele naturale sunt folosite integral si operatiunile desfasurate sunt in perfecta armonie cu natura. Toate acestea se datoreaza celor 3 directii implementate:
  • Generarea eficienta de energie prin folosirea caldurii degajate de sisteme sau de surse de energie regenerabila, cum ar fi energia solara.
  • Mai putina irosire a energiei prin dezvoltarea si introducerea de tehnologii de fabricatie cu emisii CO2 reduse si implementarea continua a masurilor Kaizen.
  • Implicarea comunitatii si conservarea ecosistemelor: campanii de plantare a arborilor in zonele de pe langa fabrici.

HIDROGENUL VINE DIN ENERGII REGENERABILE

Hidrogenul poate fi obtinut din diverse surse primare de energie. Felul in care este el extras depinde de la o tara la alta. Hidrogenul poate, de asemenea, sa joace un rol important in raspandirea folosirii energiilor alternative. Soarele si vantul sunt surse de energie cu intermitente, a caror generare este inconsistenta si necesita un sistem potrivit de stocare. Una dintre variantele disponibile este transformarea acestei energii in hidrogen. Gratie unei densitati mai mari a energiei, hidrogenul poate ajuta la stocarea unor cantitati mai mari de energie decat bateriile. 
Comunitatea viitorului trebuie sa se bazeze pe surse de energie regenerabila si sa conecteze inteligent infrastructura energetica cu infrastructura de hidrogen pentru a asigura o utilizare eficienta. Pentru a energiza viitorul folosind energie regenerabila si hidrogen, trebuie sa folosim la potential maxim sursele de energie alternativa si, in acelasi timp, sa avem o singura retea pentru electricitate si hidrogen.
Afla ce este hidrogenul (Opens in new window)

RECICLAREA BATERIEI PENTRU PROTECTIA SUSTENABILA A MEDIULUI

Pentru Toyota, eficienta resurselor este de importanta majora. Rata de reciclare in cazul Mirai este de peste 95%. Din momentul in care s-a introdus platina, un metal pretios, in pilele de combustie de pe Mirai, Toyota a pus bazele primei retele de reciclare a pilelor de combustie si a bateriilor de inalta tensiune.

In Europa, Toyota si-a impus un obiectiv ambitios in a colecta in proportie de 100% aceste baterii. In 2010, Toyota a reusit sa introduca in Japonia primul centru de reciclare de la o baterie la alta, din lume. Incepand cu 2013, bateriile au fost, de asemenea, refolosite in implementarea unor echipamente de stocare a energiei stationare. Stim ca materiile prime sunt limitate. De aceea, Toyota cauta sa eficientizeze permanent folosirea resurselor in operatiile sale.