1. Despre Toyota
  2. Beyonders
  3. Interview
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

OFENTSE PITSE

  • Nascuta
    1 iulie 1992

  • Tara de origine
    Africa de Sud
  • Ocupatie
    Dirijor de orchestra

  • Ofentse Pitse sparge barierele din muzica, fiind prima femeie dirijor, de culoare, din Africa de Sud. 

  • Intervievator: Suntem cu totii foarte interesati sa stim ce te-a facut sa vrei sa devii dirijor?

     

    Ofentse

     

    Ceea ce m-a determinat sa devin dirijor a fost prima mea experienta cu muzica de la Biserica Salvarii Armatei, de cand aveam 12 ani. Am ales sa cant la trompeta, pentru ca am vazut niste tipi la biserica cantand la acest instrument de alama si am vrut doar sa ma simt ca unul dintre baieti.

    Mama ma lasa sambata la Biserica si, la vremea aceea, am invatat cum sa interpretez cantecul gamei. Asa a inceput sa imi placa muzica clasica. Asta a evoluat apoi in dragostea mea pentru orchestra si cor. Aceasta dragoste m-a facut sa vreau sa devin dirijor. Asa ca totul s-a intamplat de la sine.

     

    Intervievator: Frumos. Tocmai am vazut un interviu online in care ai spus ca ai studiat arhitectura.

     

    Ofentse

     

    Sunt arhitect. Da. Bine, un arhitect oficial.

     

    Intervievator: Si ce te-a determinat sa renunti la arhitectura? Mai apreciezi arhitectura? Este ceva care te inspira?

     

    Ofentse

     

    Categoric. Pentru ca atunci cand te uiti la arhitectura, nu e diferita de muzica. Avem termeni precum tehnica, echilibru, structura. Toti acestia pot fi gasiti si in muzica clasica. Asa ca, atunci cand am facut tranzitia, a fost treptata pentru ca tot ceea ce invatam la scoala, invatasem si in muzica.

     

    Chiar si abordarea mea fata de o partitura muzicala. Ma uit pe unde "intru", pe unde "ies". Care este cel mai "locuibil" spatiu din muzica? De unde vine lumina, nu? De unde vine aerul? Ventilatia? Deci, ma uit la partitura ca si cum ar fi un plan, un plan de etaj. Asta e ceea ce face lucrurile sa fie cu adevarat interesante de reinterpretat.

     

    Este cu adevarat artistic si arhitectural, dar asa construiesc muzica. Gandind-o ca pe o structura.

     

    Intervievator: Acesta este un raspuns foarte bun. Deci, cum este sa fii dirijor pe cele mai mari scene din Africa de Sud?

     

    Ofentse

     

    Am ales Sibelius in primul rand, datorita imnului Beast on my soul. Domnul este de partea mea. Acesta este imnul pe care il ascultam la Biserica. Cand l-am auzit prima data, m-am gandit, cine este acest dirijor? Ce orchestra este asta? Apoi am aflat ca de fapt este mandria nationala a Finlandei. In fiecare an inainte de Revelion, acesta este cantecul pe care il interpreteaza sau il asculta. Deci, este destul de patriotic. Din cauza naturii acesteia si a filmarii de astazi, mi-am dorit ceva care sa-mi permita sa-mi pun tot sufletul, stii, sa-mi accentuez mainile, sa pun sentiment in diferitele miscari si diferite teme ale melodiei. De aceea iubesc  Sibelius, din cauza imnului.

     

    Intervievator: Care este rutina ta zilnica ca dirijor?

     

    Ofentse

     

    Rutina mea zilnica? Ma trezesc la 5 dimineata, merg la jogging, ma intorc acasa, ascult muzica pe Spotify. Si apoi imi incep ziua. De cele mai multe ori ma ocup de arhitectura. Dar cel mai recent am petrecut mult timp cu lucruri ce tin de muzica. M-am apucat de orchestrare si aranjamente, asa ca ma uit continuu la idei diferite, cum sa pun diferite cuvinte impreuna in ceea ce priveste orchestrarea. Si apoi gasesc timp pentru un pui de somn. Deci, sunt foarte concentrata atunci cand muncesc, in special cand vine vorba de muzica. Dar sunt un dirijor antisocial, nu? Nu-mi pot opri mintea. Mereu ma gandesc la urmatoarea idee mareata. Uneori trebuie sa ma fortez sa dorm pentru ca nu vreau sa ma opresc.

     

    Intervievator: Este foarte interesant. Vad o multime de asemanari cu profesia mea. Ca atunci cand iti creezi propria lume.

     

    Ofentse

     

    Da. Traiesti profesia. Vrei sa o traiesti.

     

    Intervievator: Care sunt cele mai importante momente ale carierei tale de pana acum?

     

    Ofentse

     

    Momentele importante ale carierei mele sunt reprezentate de explorarea unor teritorii necunoscute. Asadar, primul concert pe care l-am sustinut a fost in colaborare cu un artist de Jazz, afro. Ea este ca regina Jazz-ului in Africa de Sud. Asa ca aceea a fost prima mea prestatie. Dupa aceea, am participat la un eveniment pentru marca de sampanie, Veuve Clicquot. Anul trecut, ei m-au rugat sa vorbesc si sa sustin o interpretare surpriza cu o orchestra. Asa ca am realizat un flashmob. Publicul nu avea idee ca exista o orchestra. Apoi am aparut din diferite zone si am cantat melodia tematica a Veuve Clicquot. De asemenea, am colaborat cu un muzician de tech house, afro. Eram imbracata intr-o tinuta gotica, dansand pe ritmurile muzicii. M-am simtit foarte bine.

     

    Deci, am avut cateva momente importante, in special anul trecut. Cel mai recent, am participat la un eveniment cu brandul corporativ Bidvest. Am combinat asa cumva, o orchestra africana. Ei doreau sa fac un spectacol in stilul Coachella. Asa ca am combinat muzica si prestatia lui Beyonce de la Coachella, dar am facut-o intr-un stil african. Am adaugat coruri, tobe Djun Djun si tobele Swazi - intreaga percutie africana.

     

    A fost foarte incitant, pentru ca ei cantau din minte, deci nici macar nu se uitau la partitura. Da, a fost greu, dar interesant. Pentru mine, acesta a fost un moment deosebit.

     

    Intervievator: Foarte interesant. Deci, dezvoltati o melodie tematica pentru Toyota in acest moment, corect?

     

    Ofentse

     

    Sunt atat de entuziasmata. Da, mi-ar placea sa fac asta. Ritm alert, viteza mare, intr-un fel, o competitie de curse, mai ales ca ma uitam la masina pe care o filmam saptamana aceasta. Mi-ar fi placut sa o iau acasa. Da, cu siguranta as dori sa fac tema muzicala.

     

    Intervievator: Excelent. Minunat. Au fost momente dificile in calatoria ta muzicala pe care vrei sa le povestesti?

     

    Ofentse

     

    Cu siguranta. In primul rand, nu prea gasesti pe cineva care arata ca mine, nu-i asa? Sunt tanara. Sunt femeie. Si sunt de culoare, nu-i asa? Asa ca, la inceput, cand m-am adresat diferitilor dirijori din Africa de Sud, cerand ghidare si mentorat, majoritatea dintre ei mi-au spus pur si simplu nu. A fost cu adevarat foarte trist, pana cand l-am gasit pe Corbin Goodson, care m-a luat sub aripa lui si m-a invatat tot ce stie. Dar apoi, am intalnit si cateva obstacole in a obtine acces. Este greu sa obtii acces in acest domeniu, deoarece inca este puternic dominat de barbati. Asa ca mi-a fost dificil sa organizez propriile mele spectacole grandioase cu intreaga mea orchestra si cor. In plus, de-a lungul timpului, am intalnit si anumite branduri care mi-au promis diverse lucruri, dar cand a venit momentul decisiv, nu au reusit sa livreze cu adevarat.

     

    Deci, am avut cateva lucruri care nu au mers bine, dar acestea sunt in principal legate de acces. Pentru ca, din nou, nu vezi pe cineva ca mine. Oamenii se intreaba adesea: Oh, este destul de buna?" Astfel, accesul reprezinta o problema enorma in cariera mea. Este dificil sa fiu recunoscuta si sa mi se ofere oportunitati, din cauza prejudecatilor sau stereotipurilor cu care ma confrunt. Dar cu perseverenta si pasiune, sper sa pot depasi aceste bariere si sa imi construiesc drumul catre succes.

     

    Sunt o tanara femeie de culoare care traieste in Africa de Sud, intr-o industrie dominata de barbati. Am dorit sa depasesc cu mult norma si asteptarile oamenilor, asa ca mi-am creat propriul univers. Am organizat experiente pe care alte persoane tinere le pot trai si la care pot participa. Acesti tineri sunt in mare parte membrii ai orchestrei mele. Astfel, mereu depasim orice limita si orice situatie in care ne aflam, caci suntem impreuna si in armonie.

  • Intervievator: Deci, ai raspuns deja la urmatoarea intrebare. Cum ai depasit aceste obstacole? Dar cred ca exista poate o alta intrebare la care ai putea sa dezvolti mai mult: Care este cea mai importanta lectie pe care ai invatat-o pana acum in cariera ta? Exista ceva care iese in evidenta?

     

    Ofentse

     

    Am invatat ca numarul de like-uri pe Instagram nu conteaza cu adevarat. Ceea ce conteaza cu adevarat este sa exersezi si sa fii bun in ceea ce faci. Nu conteaza cati urmaritori ai, ci ceea ce ai realizat. Aceasta a fost o realizare-cheie pentru mine. Astfel, ma indeparteaza de a ma privi doar ca pe o femeie. Vreau sa fiu unul dintre cei mai buni dirijori din lume, depasind aspectul de a fi femeie. Concentrarea pe maiestrie si pe pasiunea pentru ceea ce fac ma motiveaza sa ma dezvolt si sa cresc ca artist, in ciuda oricaror stereotipuri sau limitari de gen.

     

    Intervievator: Pentru mine, esti un protagonist. Cred ca depasesti limitele in fiecare an. Da, cu siguranta, pentru ca pentru a fi acolo unde esti, pentru a realiza ceea ce ai realizat, esti dincolo de tine insati

     

    Ofentse

     

    Multumesc!

     

    Intervievator: Ce urmeaza pentru tine? Cum arata succesul in domeniul tau acum, acum ca ai ajuns atat de departe?

     

    Ofentse

     

    Succesul inseamna colaborare. Imi place sa colaborez cu oameni pe care, in mod obisnuit, nu i-ai vedea cu o orchestra. De aceea m-am alaturat acestei campanii si am spus: ""Oh, cu siguranta, sa facem asta!"". Nu este despre a purta costum de seara, stii, cu pantaloni italieni. Este vorba cu adevarat despre a atinge inima publicului folosind muzica orchestrala, care pentru mine va fi mereu la inima si ma va motiva. Asadar, acesta este cu adevarat drumul catre care imi indrept privirea. Colaborari cu oameni cu gandire similara, stii, si cu oameni care de asemenea depasesc barierele si depasesc cu mult asteptarile. Ah, si Opera din Sydney.

     

    Intervievator: Este deja oficial?

     

    Ofentse

     

    Nu, trebuie doar transformata in realitate. Hai sa facem sa se intample.

     

    Intervievator: Asa este. E pe lista noastra de proiecte.

     

    Ofentse

     

    Voi veti lucra in culise. Adica veti acoperi totul. Imi imaginez sa stau pe malul marii, privind arhitectura orasului si, desigur, acea acustica. Pentru mine, ar fi cu adevarat magic. Si apoi, imbracata in tinuta africana, regala, poate chiar interpretand lucrari muzicale africane, nu stiu sigur. Dar Sydney Opera House ar fi cea mai importanta realizare pentru mine.

     

    Intervievator: Aici se intalnesc visurile tale legate de arhitectura si de meseria de dirijor?

     

    Ofentse

     

    Exact. Da. Cu siguranta. Asa ca vezi cum se leaga? Nu e nerealist.

     

    Intervievator: Ai vreun sfat pentru persoanele care citesc acest interviu despre cum sa-si atinga potentialul maxim. Ce inseamna pentru tine sa depasesti limitele?

     

    Ofentse

     

    Este o intrebare importanta. As spune ca pregatirea te va duce intotdeauna in locurile potrivite. Ma innebunesc cu pregatirea. Chiar si piesa pe care am interpretat-o astazi. Ma asigur ca ma pregatesc corespunzator, deoarece de obicei un dirijor conduce privind partitura si intorcand pagini. Dar cand te conectezi cu inima muzicii, nu mai ai nevoie de partitura, nu-i asa?

     

    Au fost momente in care nu stiam nici macar unde ma aflam, dar pentru ca puteam simti pulsul orchestrei si al publicului, chiar daca aveam spatele la ei, puteam simti ca exista o anumita emotie si puls acolo, la fel cum simteam cu oamenii din fata mea. Asa ca as spune intotdeauna ca atunci cand esti pregatit, vei fi intotdeauna in incaperile potrivite.

     

    Intervievator: Foarte interesant. Da, cred ca atunci cand esti atat de bine pregatit, intri intr-o anumita stare, in care observi mult mai multe lucruri in jurul tau. Ai vreun motto de viata dupa care traiesti sau care te mentine motivat?

     

    Ofentse

     

    Motto-ul meu in viata cuprinde trei cuvinte: Viziune. Scop. Mostenire.

     

    Intervievator: Excelent. Minunat. Care este urmatorul lucru important pentru tine?"

     

    Ofentse

     

    Sydney Opera House. Carnegie Hall. Stii, apoi, probabil sa lucrez cu baletul sau sa dirijez intr-un spectacol al lui Beyonce. Nu stiu! Sunt pur si simplu foarte entuziasmata de posibilitatile care mi se deschid in fata, pentru ca, din nou, raman mereu pregatita. Asa ca am intotdeauna incredere ca sunt suficient de buna, mai mult decat suficienta, pentru a profita de toate aceste oportunitati.

    Mereu ma pregatesc pentru orice lucru minunat care urmeaza sa apara. Dar cu siguranta intentionez sa imi expun propriul meu portofoliu artistic si sa organizez cateva spectacole, fie in spatii de teatru sau oriunde altundeva. Imi place sa colaborez cu alti artisti. Asa ca acesta este cursul pe care il urmez.

     

    Intervievator: Da, minunat. Deoarece campania se refera la faptul ca fiecare pas conteaza, ce conteaza cel mai mult pentru tine?

     

    Ofentse

     

    Okay, deci fiecare viziune conteaza, fiecare repetitie, aplauzele, fiecare intentie , fiecare membru, fiecare partitura. 

     

    SFARSIT

SAMIR AIT SAID

  • Nascut
    1 noiembire 1989
  • Tara de origine
    Franta
  • Ocupatie
    Gimnast Olimpic
  • Samir Aït Saïd depaseste toate asteptarile pentru a deveni campion european dupa accidentarea sa.

  •  

    Intervievator: Ce te-a facut sa vrei sa devii sportiv?

     

    Samir

     

    Aveam multa energie cand eram copil. Alergam si saream peste tot, asa ca eram un cosmar la scoala. Asa ca, tatal meu si-a spus: „Baiatul asta trebuie neaparat sa se apuce de un sport."

     

    El a vrut sa fac judo. Si de fapt faceam gimnastica la scoala – ei bine, trambulina. Gimnastica insemna trambulina pentru mine.

     

    Asa ca i-am spus tatalui meu: „Nu, tata, nu asta vreau sa fac. Vreau sa fac trambulina.” Pentru ca oricum intram in destule conflicte la scoala. Nu a fost grozav!

     

    Sincer, am crezut ca gimnastica se refera la trambulina. Si asa am intrat in lumea sportului.

     

    Intervievator: Cum se simte sa participi la Jocurile Olimpice?

     

    Samir

     

    Este cu adevarat un moment de mandrie. Este o senzatie de mandrie pentru ca ai muncit atat de mult pentru a ajunge la Jocurile Olimpice, si sa poti spune ca reprezinti tara ta la Jocuri... ei bine, este uimitor. Este incredibil. 

     

    De asemenea, sunt foarte atasat de tara mea. Sunt mandru sa reprezint tara mea. Deci, sa poti iesi in evidenta intr-o competitie precum Jocurile Olimpice este o onoare. Asta este tot. Esti atat de concentrat pe rutina, pe a nu te lasa distras, astfel incat sa poti performa cat mai bine posibil.

     

    Si apoi, cand termini, simti o bucurie pura. Trebuie sa eviti sa te stresezi, trebuie sa incerci sa transformi adrenalina in stres pozitiv. Acesta este scopul meu.

     

    Care este rutina ta zilnica?

     

    Samir

     

    Rutina mea zilnica? Destul de amuzant, de multe ori nu am de ales cand ma trezesc - fiica mea decide. Poate ca am avut o zi de antrenament foarte dificila in ziua anterioara si ma gandesc, "Trebuie sa dorm. Voi dormi un pic mai mult dimineata, ca sa fiu in forma pentru antrenament." Dar doamnisoara decide altfel!

    Deci, daca ea a hotarat sa ma trezeasca pe la 6 dimineata, nu la 8 astazi, atunci ea este sefa. Apoi, de obicei, eu o duc la gradinita. O las acolo, apoi am o sedinta cu antrenorul meu dimineata.

    Dupa asta ma intorc acasa si mananc. Daca pot, incerc sa-mi fac siesta pentru a ma reincarca putin. Apoi, este din nou timpul pentru antrenament, de data aceasta concentrandu-ma pe tehnica. Deci, ma concentrez pe aparate, in special pe inele.

    Si imediat ce terminam, plec sa iau "monstrul" de la gradinita si mergem inapoi acasa. Daca am vreo accidentare minora, merg si la o sesiune de fizioterapie. Deci, cam asta fac in fiecare zi.

     

    Intervievator: Care sunt cateva dintre momentele tale semnificative in cariera?

     

    Samir

     

    Hai sa incepem cu primul, care a fost in 2012. Nu includ performantele la nivel de juniori si titlurile europene castigate la nivel junior. Voi vorbi doar despre momentele mele semnificative la nivel de seniori.

     

    S-a intamplat ceva care m-a afectat profund, si anume cand mi-am rupt genunchiul chiar inainte de a pleca la Jocurile Olimpice de la Londra si a trebuit ma operez. Oamenii au vazut accidentarea mea si au spus, "Va fi dificil sa te recuperezi dupa asta. Va fi cu adevarat dificil pentru tine."

     

    Trebuia sa ma calific pentru Campionatele Europene imediat dupa Jocuri, ceea ce inseamna ca nu aveam nicio sansa la Jocurile Olimpice, desigur. Voiam sa ma intorc si sa fiu forta.

     

    In aprilie am avut Campionatele Europene la Moscova. Oamenii spuneau, "Ei, Samir, nu vei fi pregatit, este prea devreme, nu e posibil." Dar le-am spus, "Voi fi, voi reusi."

     

    Asa ca am luptat din greu, am reusit sa ma calific, am ajuns la Campionatele Europene din Moscova si am terminat cu titlul de campion european. A fost o victorie personala incredibila.

     

    Al doilea moment important nu a fost demult.

     

    Din pacate, nu ne-am calificat ca echipa la Jocurile Olimpice. Am fost la Campionatele Mondiale din 2019 de la Stuttgart, care erau o competitie de calificare pentru Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020.

     

    Din pacate, nu ne-am calificat, astfel ca singura mea sansa de a obtine un loc la Tokyo era sa castig o medalie la Campionatele Mondiale.

     

    Asa ca, ii urmaream pe ceilalti care concurau inaintea mea, facand o rutine nebune. Al treilea care a concurat, ultimul inaintea mea, era campionul olimpic actual.

     

    Asa ca el isi face rutina, o executa perfect, si il plaseaza pe locul trei. Ceea ce inseamna ca singura mea sansa de a ma califica la Jocurile Olimpice este sa il inving pe campionul olimpic actual.

     

    Am avut o cantitate nebuna de adrenalina, simteam presiunea si mi-am spus, "Acesta este momentul tau. Este al tau, profita de el."

     

    Si asta am facut. L-am invins pe campionul olimpic, am castigat medalia mea si am mers la Jocurile Olimpice din Tokyo.

     

    Asa ca, a fost un moment incredibil pentru mine si pentru cariera mea.

     

    Am un respect enorm pentru el, pentru grec, este un prieten de al meu. Dar in final a fost o lupta pentru a ajunge la Jocurile Olimpice.

     

    A fost cu adevarat un moment minunat si ii sunt recunoscator pentru provocare.

     

    Care a fost momentul tau cel mai dificil si cum ai reusit sa depasesti situatia?

     

    Au fost cateva momente si, nu voi minti, exista unul pe care nu am reusit sa il depasesc. Mi-am pierdut tatal dupa Jocurile Olimpice de la Rio. Si pentru mine, aceasta a fost cea mai dificila perioada din viata mea.

     

    Nu are legatura cu sportul, dar a fost cu adevarat foarte, foarte greu. Este ceva ce poti cu adevarat sa depasesti? Nu pot afirma ca este ceva ce am reusit sa depasesc, este doar ceva cu care a trebuit sa invat sa traiesc. Continui si lupt si intr-un fel pentru el, pentru ca am facut o promisiune sa obtin acea medalie.

     

    Deci, aceea a fost prima lovitura mare in viata mea, cel putin ca adult. Dar stii, lupt in continuare si fac tot ce pot pentru a-l onora.

     

    Urmatoarea, cred ca toata lumea a vazut-o, a fost la Jocurile Olimpice, unde am avut acea accidentare uriasa care m-a impiedicat sa castig medalia.

     

    Cum poti sa depasesti asta? Este vorba de a crede, de a nu renunta niciodata. Si asta este cu adevarat caracterul meu.

     

    Asta mi-a insuflat tatal meu si nu voi renunta niciodata.

     

    Voi obtine acea medalie oricum ar fi, pentru el, pentru mine, pentru familia mea si pentru toti cei care cred in mine. Trebuie sa lupt pentru asta.

     

    Nu poti sa lasi cateva momente dificile sa te faca sa renunti.

     

    Desigur, nu este usor si uneori ma gandesc: "Ar trebui sa renunt pur si simplu? Ar fi mult mai usor."

     

    Dar sa renunti, de ce? Ce ar fi mai usor? Tot te-ai simti rau. Nu ti-ai ierta niciodata asta. Deci, care ar fi sensul sa renunti?

     

    Ar fi fericiti oamenii pe care i-ai pierdut sau oamenii care cred in tine daca ai renunta? Nu. Stiu cu siguranta ca mi-ar spune: "Lupta. Lupta pana la capat. Pana la ultima ta suflare, pana la ultima ta picatura de putere."

     

    Si voi lupta oricat de mult este nevoie, atat in ​​viata mea profesionala, cat si atunci cand vine vorba de familia mea. Asa sunt eu. Voi lupta intotdeauna pentru ceea ce cred, pentru ceea ce iubesc, si voi lupta absolut pentru oamenii pe care ii iubesc.

     

    Intervievator: Care este cea mai importanta lectie pe care ai invatat-o pana acum in cariera ta?

     

    Samir

     

    Asta face referinta la ceea ce spuneam mai devreme. Lectia pe care am invatat-o este ca uneori oamenii nu vor crede neaparat in tine.

     

    Dar cel mai important lucru este sa crezi in tine. Trebuie sa lupti pentru tine si sa-ti atingi obiectivele.

     

    Dupa cum spuneam inainte, unii oameni nu credeau ca voi reusi.

     

    Si daca nu ai incredere, ai putea sa crezi ce iti spun oamenii. "Nu vei reusi. Au spus ca nu voi reusi, asa ca poate au dreptate. Si oricum mi se pare dificil. Asa ca voi renunta pur si simplu."

     

    Nicidecum. Pentru mine, despre asta este vorba.

     

    Ai incredere, lupta. Pentru ca daca nu crezi in tine, cine o va face?

     

    Intervievator: Cum arata succesul pentru tine?

     

    Samir

     

    Succesul? Cred ca are de-a face cu recunostinta, in primul rand.

     

    Succesul este atunci cand performezi bine in competitie, obtii o medalie, si apoi trebuie sa stii cum sa te eliberezi. Trebuie sa stii cum sa te bucuri de moment asa cum este.

     

    Ai medalia ta, asta este minunat, deci poti sa te relaxezi un pic, pana la urmatorul tau obiectiv.

     

    La sfarsitul zilei, este doar sport. Dar da, cred ca este important sa te bucuri.

     

    Profita din plin de asta, pentru ca de asta avem cu totii nevoie, deci succesul, este...

     

    Cel putin pentru mine, imi place sa sarbatoresc succesul cu oamenii din jurul meu, cei dragi mie si cei care cred in mine, antrenorii mei, instruitorii mei, partenerii mei.

     

    Toti acesti factori m-au ajutat sa devin mai puternic si sa ma apropii de succes.

     

    Este o chestiune de echipa.

     

    Ai vreun sfat pentru oamenii care vad acest interviu despre cum sa dea totul?

     

    Da. Ma repet un pic, dar as spune acelasi lucru: sa ai incredere in tine. Sa ai incredere in tine, lupta, da tot ce ai.

     

    Pana la urma, daca nu iti atingi obiectivul, nu este din cauza ca este dificil. Ceea ce vreau sa spun este ca doar pentru ca nu ai reusit prima data, nu inseamna ca nu vei ajunge acolo in cele din urma.

     

    Exista o zicala pe care o apreciez, este despre leu. Da, el esueaza - nu stiu ce procent din timp. Sa zicem 80%. E un esec in 80% din timp cand vaneaza prada.

     

    Deci, ce il face un rege? Perseverenta lui. Si asta imi place.

     

    Deci, leul, va merge si va incerca sa prinda prada, va esua, va esua, va esua, va esua. Dar nu va renunta pana nu o va obtine!

     

    Si pentru noi, bine pentru mine in orice caz, obiectivul meu este medalia mea olimpica. Asta este legatura dintre leu si mine.

     

    Intervievator: Care este deviza ta de viata?

     

    Samir

    Ah, deviza mea de viata? Este cea despre care tocmai am vorbit: niciodata sa nu renunti. "Chiar daca esuezi, sa nu renunti."

     

    Intervievator: Ce inseamna pentru tine sa "mergi mai departe"?

     

    Samir

     

    Pentru mine, "a merge mai departe" inseamna sa muncesti din greu. Sa te implici. Si sa nu iti fie frica sa te implici. Inseamna sa te simti speriat, de asemenea.

     

     

    Dar cum reactionezi cand esti speriat? Te implici? Sau renunti pentru ca te simti speriat?

     

    Asta inseamna sa "mergi mai departe".

     

    O sa ma refer la accidentul de la picior. Mi-am rupt piciorul in doua, intr-un accident la saritura.

     

     

    Si desigur, m-am speriat cand m-am gandit, "Mi-am rupt piciorul, nu voi mai putea continua sau doar o sa ma doara. Deci, ce fac? Ma opresc?"

     

     

    Nu. Asta inseamna sa "mergi mai departe". Sunt speriat, dar tot o sa ma implic. O sa infrunt temerile si indoielile mele. Asta inseamna sa treci la nivelul urmator. Asa vad eu lucrurile, oricum.

  • Intervievator: Daca ar trebui sa descrii trei factori importanti care te ajuta sa "mergi mai departe", care ar fi aceia?

     

     

    Samir

     

    In primul rand, familia mea.

     

    Fiecare moment petrecut cu familia mea inseamna foarte mult pentru mine.

     

    Fiica mea mica imi da atat de multa putere si stiu ca atunci cand nu sunt cu ea, fie o sun, fie ma uit la poze cu ea.

     

    Si asta inseamna mult pentru mine, pentru ca imi da energie.

     

    Fiecare moment petrecut antrenandu-ma inseamna, de asemenea, mult pentru mine, pentru ca inseamna ca inaintez, devin mai puternic si mai experimentat.

     

    Cred, de asemenea, ca fiecare moment de esec ma ajuta sa ma imbunatatesc. De fiecare data cand pierd, de fiecare data cand cad. Acest lucru ma face mai puternic pentru ca vreau sa merg inainte

     

    Deci, as spune familie, antrenament si esec.

     

    Fiecare moment cu familia conteaza. Fiecare secunda de antrenament conteaza. Fiecare moment pierdut, fiecare esec, fiecare cadere, toate conteaza.

     

     

    Intervievator: Care este urmatorul tau mare obiectiv?

     

     

    Samir

     

    Urmatorul lucru important, si este destul de mare, sunt Campionatele Mondiale, care sunt calificari pentru Jocurile Olimpice de la Paris.

     

    Acestea vor avea loc in octombrie in Belgia, si va trebui sa ma asigur ca ma calific pentru Jocurile Olimpice. Deci, este o competitie in care nu imi pot permite sa dau gres.

     

     

    Intervievator: Cand se apropie un eveniment mare, care sunt detaliile mici care te fac sa te simti pregatit?

     

    Samir

     

    Cred... ca nu te simti niciodata pregatit. Si cand incepi sa te simti astfel... inseamna ca, in adancul tau, chiar esti.

     

    Cand stii ca ai dat tot ce ai avut si ai muncit din greu pentru a fi pregatit si in varful jocului tau, si ajungi la competitie si te intrebi, "Sunt cu adevarat pregatit?", atunci stii in adancul tau ca esti intr-adevar pregatit.

     

    Cred ca atunci esti cu adevarat pregatit, pentru ca nu te simti prea calm, si nu iti spui, "Ei bine, am facut tot ce am putut." Da, ai muncit din greu, dar totusi te intrebi, "Poate am uitat ceva?" Stii ce vreau sa spun?

     

    Si cred ca atunci cand ajungi in aceasta etapa, esti cu adevarat pregatit. Dupa aceea, adrenalina te face sa ai o mie de indoieli.

     

    Intervievator: Ce victorii mici te-au ajutat sa ai mai multa incredere in tine?

     

    Samir

     

    O victorie mica care mi-a dat incredere in mine a fost atunci cand am reusit sa merg din nou fara carje.

     

    M-am simtit ca un copil care face primii sai pasi. Ei fac doi sau trei pasi si cad, si sunt foarte bucurosi! Am fost exact la fel.

     

    Dupa operatia mea, cand am renuntat la carje, am fost atat de fericit. Sincer, m-am simtit uimitor. M-am simtit mare. M-am simtit ca un adult.

     

    Chiar ma mandream in fata tuturor, "Uitati, am renuntat la carje, pot sa merg!" Da, aceea a fost victoria mea mica. Ani mai tarziu inca imi aduc aminte de ea, asa ca a avut cu adevarat un impact.

     

    Intervievator: Cand concurezi, ce detaliu mic a facut sau poate face diferenta?

     

    Samir

     

    Hmm, voi trebui sa ma intorc la fiica mea. Cand o vad pe fiica mea, simt ca... imi ofera putin mai multa energie, un pic mai multa putere.

     

    Cand ajung la o competitie si sunt plin de adrenalina, sunt stresat sau ma indoiesc de mine - pentru ca oricine spune ca nu are indoieli nu spune adevarul.

     

    Mi s-a intamplat de mai multe ori. Ma intreb: "O sa reusesti? Va fi in regula?"

     

    Asa ca, atunci cand am aceste tipuri de indoieli la o competitie, imi sun fiica prin Facetime. Si ea spune, "Hai, tati, hai!" Ei bine, atunci nu te poti da batut, esti obligat sa reusesti!

     

    Si chiar spune asta! "Hai, tati, hai, tati!", "Hai, Franta!"

     

    Ii place sportul, asa ca ma incurajeaza si imi ofera energie.

     

    Cand o iau cu mine si vede un afis cu mine, spune, "E tati, e tati, e tati!" Asta este cel mai bun lucru, nu exista o senzatie mai buna.

     

    Si cand spune, "Hai, tati, hai, tati! Cum adica esti obosit?!"

     

    Ai o competitie la care trebuie sa participi si spui ca esti obosit?! Nu, nu, nu. Fiica ta este chiar acolo in spatele tau si isi pune speranta in tine pe tine. Hai, tati! Sincer, chiar daca as muri, as da tot ce am mai bun. Nu exista alta optiune! Nicio sansa.

     

    Intervievator: Cum te relaxezi inainte de o competitie?

     

    Samir

     

    Ei bine, de obicei ma uit la un film pentru a ma relaxa. Vizionez un film pentru a ma linisti.

     

    Cu toate acestea, nu vreau sa ajung la o competitie simtindu-ma prea relaxat pentru ca am nevoie de multa adrenalina, de testosteron in ziua competitiei.

     

    Deci, ma relaxez cu cateva ore inainte de competitie, dar jumatate de ora sau o ora inainte, sunt in alerta. Acesta este momentul cand incetez sa ma relaxez. Acesta este momentul sa ma implic cu adevarat.

     

    Intervievator: Care este cel mai bun sfat pe care l-ai primit?

     

    Samir

     

    Cel mai bun sfat? Hmm. Sunt multe.

     

    Cred ca parintii mei mi-au dat cel mai bun sfat: Fa ceea ce iubesti. Restul nu conteaza.

     

    Acesta este cel mai bun sfat, pentru ca inseamna totul.

     

    Fa ceea ce iubesti. Restul nu conteaza. Nu te forta sa faci ceva ce urasti. Dar lupta. Asigura-te ca faci ceva ce iubesti.

     

    Oricum, vei fi mai bun la ceea ce iubesti. Toata lumea stie asta. Deci da, este o fraza foarte simpla, dar cred ca are sens total si ca este adevarat.

     

    Fa ceea ce iubesti. Asta este zicala care imi ramane in minte.

     

    Intervievator: Esti superstitios? Ai vreun talisman norocos?

     

    Samir

     

    Haha.

     

    Nu, nu sunt. Nu am niciun talisman norocos. Nu cred in nicio superstitie anume.

     

    Si apoi... ei bine, am credinta mea. Deci, cred in destin. Daca trebuie sa se intample, atunci se va intampla.

     

    Frica nu te salveaza de pericol, cum se spune. Desigur, ma sperii ca toata lumea, dar nu sunt superstitios gen, "Oh, nu o sa ating fereastra sau usa aceea." Nu sunt asa. Actionez si apoi vedem cum va iesi.

     

    Intervievator: Care este ultimul tau gand inainte de a performa?

     

    Samir

     

    Gandurile mele finale...? Ma gandesc la oamenii apropiati mie, toti cei care m-au ajutat sa ajung unde sunt astazi.

     

    Foarte multe persoane. Familia mea, oamenii pe care ii iubesc, antrenorii mei, partenerii mei. Toti acei oameni care m-au ajutat sa ajung in acest moment.

     

    Ma gandesc la ei pentru ca nu este posibil sa ajungi aici singur.

     

    Cine spune ca nu are nevoie de nimeni este un mincinos. Cu totii avem nevoie de cineva.

     

    Si asa... in astfel de momente, cred ca victoriile sunt impartite.

     

    Intervievator: Dar inainte de a trece la ceva putin mai...

     

    Samir

     

    Mergi inainte!

     

    Intervievator: Care este placerea ta vinovata?

     

    Samir

     

    Copiii vor auzi asta, nu-i asa? Trebuie sa fiu atent la ce spun!

     

    Placerea mea vinovata? Oh, cred ca as spune mancarea!

     

    Da, sunt un mare iubitor de mancare. As merge chiar mai departe... OK, iti voi spune adevarul! Sunt dulciuri. Da, imi plac foarte mult dulciurile.

     

    Problema mea este ca sunt inca un copil. Am imbatranit, dar nu am crescut in acel fel. Chiar ma joc ca un copil. Mananc dulciuri ca un copil.

     

    Pot sa-ti spun o mica poveste. Nu stiu daca o sa o introduci sau nu in interviu.

     

    Vecinul meu are un baietel. Cam de 11 sau 12 ani. Cand suntem invitati la cina la ei, bineinteles ca vorbesc cu adultii, dar uneori dispar brusc! Dispar si, de fapt, sunt intr-o alta camera jucandu-ma cu copiii.

     

    Si baietelul a spus o data, "Oricum, Samir nu este un adult, este un copil ca noi." Haha.

     

    Deci, vezi ce vreau sa spun. Este "Samirul" mic ascuns in capul meu.

     

    Si nu vreau sa cresc si sa devin un adult.

     

    Imi place latura mea copilaroasa pentru ca eu cred ca... am o atitudine buna fata de viata. Ma asigur ca sunt bucuros.

     

    M-am intors la ceea ce vorbeam mai devreme, fac ceea ce spun, fac ceea ce iubesc. Asta e.

     

    Intre mine si fiica mea, cine este mai matur? S-ar putea chiar sa fie ea! Fiica mea chiar s-ar putea sa fie mai increzatoare decat mine. Imi place asta, e incredibil.

     

    Intervievator: Ultima intrebare este, cum arata ziua perfecta, in afara competitiei?

     

    Samir

     

    Ziua mea perfecta? Ei bine, e sa fiu cu fiica mea, sa vizionez un film bun, sa merg la o plimbare si sa mananc o masa buna, cand ma intorc de la antrenament. Atat.

     

    Nu poti intrece un film bun si o masa buna. Totul se invarte in jurul familiei mele.

     

    SFARSIT

     

KEN BILLES

  • Nascut
    6 August 1980
  • Tara de origine
    Franta
  • Ocupatie
    Assistant Chief Designer
  • Ken Billes depaseste conventiile de design, vazand masinile ca vectori care ne permit sa descoperim lucruri noi.

  • Intervievator: Ce te-a determinat sa vrei sa devii designer de masini?

     

    Ken

     

    Este o intrebare foarte buna, si prima mea reactie este, de ce am vrut eu asta?

     

    Imi amintesc ca atunci cand eram copil imi placea sa calatoresc, dar nu sunt sigur ca asta este singurul motiv pentru care am vrut sa devin designer de masini. Nu calatoria in sine ma intereseaza, ci ceea ce aduce cu ea. Faptul ca descoperi lucruri noi, si cred ca asta ma ghideaza in ceea ce imi place in fiecare zi, descoperirea.

     

    Imi place ca masina ajuta oamenii sa descopere lucruri noi si ne face sa comunicam cu alti oameni si sa ne conectam. Cred ca, de fapt, pentru mine, masina nu este atat de mult obiectul in sine, este mai mult declansatorul sau vectorul care permite oamenilor sa se adune si sa comunice, sa descopere lucruri. Deci, cred ca de aceea am vrut cu adevarat sa devin designer de masini.

     

    Intervievator: Deci, ce ai descoperit prin calatoria ta?

     

    Ken

     

    Nu stiu daca va fi un raspuns placut sau nu, dar ceea ce am descoperit cand am inceput, pentru mine, a fost ca mereu am vazut lumea ca pe ceva foarte linear si deja stabilit, dar de fapt lumea este haotica si nu exista nimic fara un scop.

     

    Iti setezi scopul si compania isi are obiectivele sale, dar tu impingi lucrurile impreuna si nimic nu este stabilit sau drept. Asta e destul de interesant. Aceasta a fost una dintre cele mai mari descoperiri pe care le-am facut cand am devenit designer de masini.

     

    Intervievator: Wow. Ok. Mi se pare foarte interesant.

     

    Cum este sa lucrezi la masini conduse de milioane de oameni?

     

    Ken

     

    Pune mult stres si presiune. Practic, cu fiecare produs pe care il faci, daca nu esti multumit de el insuti, este greu, pentru ca il vei vedea peste tot.

     

    Dar, de asemenea, exista ceva esential pe care il apreciaza oamenii atunci cand cumpara o masina. Deci, proiectatul unei masini nu se limiteaza la acest mic moment, ci trebuie sa gandesti si pe termen lung. Si asta e destul de dificil. Cum faci un produs care sa poata fi acceptat de toata lumea pentru a-l pastra mai mult timp si care sa fie si bun pentru mediu?

     

    Nu ne putem gandi doar obiectul in sine, ci si la modul de viata care vine odata cu el. Pentru asta, trebuie sa actionam un pic si sa ne punem in locul dorintelor clientilor sau al vietii lor, ceea ce este de fapt destul de interesant.

     

    Intervievator: Bine. Vorbesti despre calatoria de lunga durata a unei masini, dar cumpararea unei masini este o decizie emotionala. Ce ii atrage pe oameni?

     

    Ken

     

    Aspectul. Totodata, spiritul sau atmosfera pe care o simti cu produsul.

     

    Pe unele produse le privesti si ai o senzatie, o emotie. Si mesajul este clar. Poti sa-ti amintesti conversatia. O masina are mai putin de un minut pentru a transmite mesajul clientilor. Acest lucru il face foarte interesant, pentru ca poti avea un mesaj clar, dar poti descoperi si alte mesaje pe parcurs.

     

    Intervievator: Cred ca este o idee foarte interesanta. Ca designer de masini, sunt sigur ca poti observa masinile care sunt poate putin superficiale si nu au multe straturi de descoperit. Ele sunt mai mult proiectate sa faca minimul, dar poate exista si alte masini pe care ajungi sa le cunosti.

     

    Ken

     

    Intr-un fel, toate au o poveste de fapt, la fel ca filmele.

     

    Imi place cand vizionez un film, avem povestea principala si apoi avem povestile secundare. Cred ca pentru un design este la fel. Fiecare masina are propria sa poveste, fiecare masina are propriul sau mesaj. Unele mesaje sunt mai amestecate, unele sunt mai clare, dar toate sunt directionate catre un tip special de client.

     

    Atunci cand ai o familie, de exemplu, probabil ca nu vei alege o masina stralucitoare. Daca esti mai mult ca o personalitate si vrei sa te exprimi cu adevarat, atunci vei cauta ceva care are mai multa expresie; o masina care sa exprime mesajul despre cine esti si ce vrei.

     

    Deci, nu atat o masina de statut, cat mai degraba o expresie, sa spunem.

     

    Intervievator: Ca designer de masini, care este rutina ta zilnica?

     

    Ken

     

    Ca designer de masini, rutina mea ar fi, bine... vin la serviciu si mai intai vad ce este nou in lume sau discut cu vecinul sau colegii pentru a afla incotro ne indreptam si sa reevaluez lumea un pic.

     

    Apoi intru intr-un proces de lucru mai stabilit. Ne gandim la un client, ne proiectam pe noi si pe client si apoi ne intrebam, ce facem? Este asta cu adevarat ceea ce doresc sau doar noi vrem sa facem asta?

     

    Intr-un fel, descoperim de dimineata, intram in contact cu toti, schimbam informatii si obtinem feedback-ul fiecaruia in ceea ce facem. Este foarte important sa lucram ca o echipa pentru a obtine opiniile tuturor, pentru ca avem tendinta sa fim orbiti.

     

    De ce este schimbul cu altii o rutina atat de importanta?

     

    Intervievator: Pentru ca imediat, odata ce vezi ce se intampla in lume, deja este o modalitate foarte interesanta de a-ti incepe ziua. Evident, proiectezi pentru lume, ai o masa de oameni; vorbesti despre o audienta, proiectezi pentru o audienta, dar uneori poate fi dificil sa te pui in locul lor, pentru ca, pe de o parte, proiectezi pentru o audienta mare, dar exista multe tipuri diferite de oameni in cadrul acesteia, nu-i asa?

     

    "Deci, cred ca trebuie sa fii capabil sa te pui in locul lor?"

     

    Ken

     

    Da, trebuie sa ne punem in locul lor, dar trebuie sa ne punem si in locul oamenilor de maine, lucru care nu este usor. Mai ales in Europa. Traim intr-un fel de perioada haotica. Ca designer, mereu cred ca traim inca intr-un vis al anilor '80, dar trebuie sa cream o noua viziune a viitorului.

     

    Pentru aceasta viziune, trebuie sa schimbam idei cu multi oameni. Putem propune o alta viziune si o noua directie pentru ceva, sau doar o evolutie a celei actuale, dar cred ca acest schimb este extrem de important. Fie ca este doar dimineata sau daca este cu o perspectiva pe termen lung.

     

    Cred ca este foarte important pentru asta. Rutina ne ajuta cu adevarat sa cream o noua viziune, pe care o cautam cu totii. Da. Deci, cercetarea ta intr-un fel este intr-adevar incorporata in munca ta.

     

    Cred ca acesta este probabil unul dintre cele mai importante aspecte ale muncii unui designer.

     

    Intervievator: Care sunt cateva dintre momentele cheie ale carierei tale?

     

    Ken

     

    Am avut destul de mult noroc. As putea sa aleg multe din munca prezentata. Poate as putea face o lista? Nu stiu daca asta cautati, dar am avut sansa sa lucrez la unele masini care sunt deja orientate spre o propunere prietenoasa pentru mediu, precum FT CH. Am lucrat, de asemenea, la prima generatie a Toyota C-HR.

     

    Am participat la evolutia productiei a acesteia. Am lucrat, de asemenea, pentru Eagle Cross si, mai recent, la generatia urmatoare a Toyota C-HR. Cred, de asemenea, ca munca in sine, procesul de lucru sau atmosfera de lucru sunt aspecte importante in studio.

     

    Am lucrat pentru Toyota timp de 15 ani si cred ca, datorita efortului pe care l-am facut pentru a schimba modul in care lucram, sau modul in care schimbam informatii, sau modul in care vedem biroul nostru, am reusit sa cream o identitate noua sau un mesaj mai puternic, un produs mai puternic in domeniul design-ului pentru Toyota. Deci, acum avem ceea ce-mi place sa numesc centrul creativ in Piata Unitatii. Facem conferinte MC in studioul nostru la fiecare trei luni, iar participantii provin din diferite domenii.

     

    Uneori este creativ, alteori este inginerie. Si apoi ne instruim. Tendinta noastra este sa tinem usile deschise pentru a avea multe schimburi cu diferite domenii, pentru a capta idei si a discuta cu diferite persoane pentru a vedea daca ceea ce facem, ceea ce gandim, este valoros sau nu. Deci, cred ca acest schimb este extrem de important.

     

    Intervievator: E un raspuns bun. Intr-un fel, raspunde deja la unele dintre intrebarile pe care le avem aici. Poti sa dezvolti poate in continuare ceea ce te inspira?

     

    Ken

     

    Cred ca un lucru pe care l-am descoperit in cadrul companiei Toyota este ca este foarte dificil sa lasi o idee foarte simpa sa fie aprobata, dar este si ceva ce apreciaza foarte mult.

     

    Este ca atunci cand incerci sa mentii in viata ideea ta si sa te straduiesti sa o realizezi, intr-un mod placut, desigur. Nu trebuie sa fii brutal. Dar lor le place daca esti convins de ceva si depui efort si incerci sa gasesti diferite modalitati de a o realiza. Atunci ei stiu ca aceasta idee este foarte valoroasa.

     

    Cred ca aceasta filozofie dintr-o companie este destul de frumoasa si interesanta.

     

    Intervievator: Si intr-un fel, deja este ideea de a "merge dincolo", nu-i asa? Pentru ca trebuie sa impingi o idee si sa gasesti multe modalitati diferite de a o face, lasand-o sa stea pentru un timp si apoi sa revii la ea.

     

    Ken

     

    Cred ca acest lucru ne ajuta intr-adevar sa mergem dincolo de idei. Prima idee este de obicei un refuz, deci mergem dincolo de ea si impingem cu adevarat ideea. In cele din urma, realizam, de cele mai multe ori, ca este valoroasa.

  • Intervievator: Excelent. Deci, trebuie sa crezi in ideea ta?

     

    Ken

     

    Da, uneori trebuie sa renunti la ea.

     

    Vad multe situatii asemanatoare ca director creativ. Este ca si cum ai avea o idee mare, dar acea idee se poate materializa in multe moduri diferite. Deci, cu toate mijloacele te poti atasa de idee, dar nu neaparat de executarea ei. Ar putea avea multe forme diferite.

     

    Intervievator: Care este cea mai importanta lectie pe care ai invatat-o pana acum in cariera ta?

     

    Ken

     

    Cred ca este ca nu exista un raspuns gresit. Adica, ideile sunt adesea respinse, dar nu pentru ca sunt gresite. Sunt respinse doar pentru ca nu se potrivesc sau nu sunt potrivite in acel moment. Imi place ideea ca nu exista un raspuns gresit, este doar o executie gresita uneori, sau lipseste ceva.

     

    De asemenea, imi place ideea de a incerca tot timpul sa impingi pentru a obtine ce este mai bun din ea. Uneori este doar o chestiune de proportie. Alteori este o chestiune de finisaj. Alteori este mai mult despre executie. Poate ca trebuie sa fii mai precis sau mai inclinat spre produs si sa-l rafinezi cu adevarat. Poate ca uneori trebuie pur si simplu sa fii mai maniacal in ceea ce faci.

     

    Deci, mergi pe detalii. Chiar daca nimeni nu le va vedea la sfarsit. Cred ca acest lucru face un produs grozav.

     

    Intervievator: Excelent. Cum arata succesul in domeniul tau pentru tine?

     

    Ken

     

    Raspunsul usor este atunci cand desenul tau este selectat, pentru ca asta implica multe lucruri. Este selectat pentru ca ai ascultat oamenii si i-ai convins sa fie de acord cu tine.

     

    Succesul nu este atat de mult legat de a fi selectat, ci de faptull ca ii faci pe toti din echipa ta, toti oamenii cu care lucrezi, sa inteleaga si sa fie de acord cu ceea ce crezi ca este corect. Deci, cred ca pentru mine acesta este cel mai mare succes. Nu este neaparat sa ai produsul pe pietei. Este sa ii aduci pe toti la bord si sa fie de acord cu viziunea ta.

     

    Totul se reduce la munca in echipa. Nu as putea sa o fac singur.

     

    Lucrez cu echipa intr-un mod colaborativ si cred ca de asta functioneaza atat de bine impreuna.

     

    Intervievator: Ai vreun sfat pentru cei care citesc acest interviu despre cum sa-si atinga potentialul maxim?

     

    Ken

     

    Cred ca sfatul meu ar fi sa nu renunti niciodata si sa nu fii incapatanat. Sunt doua lucruri diferite.

     

     

    Intervievator: Aici intra ascultarea, nu-i asa? Este mai usor sa te tii de acea idee care crezi ca este cea mai buna daca continui sa asculti si sa integrezi feedback-ul?

     

    Si astfel obtii ceea ce conteaza. Exact. Si astfel nu renunti.

     

    Ar putea fi intelept sa discutam putin despre inspiratia din spatele vehiculului si despre ce fel de persoana consideri importanta pentru tine?

     

    Ken

     

    Pot mentiona chestiunea cu fluiditatea de gen, deoarece oricum este relevanta? Va voi spune o poveste despre proiect si de ce acest design arata asa. Deci, in principiu, atunci cand am inceput acel proiect, nu am inceput de la zero.

     

    Deja aveam o masina foarte mare si de succes pe piata, care era prima generatie Toyota C-HR. Deci, primul lucru din brief este cum mentinem acest produs uimitor si, totodata, il facem un nou produs. Acest lucru a fost destul de dificil. Aveam o parte din mostenire de pastrat. Si, de asemenea, pe masura ce lumea se schimba, aspiratiile oamenilor se schimba.

     

    Deci, am vrut sa facem ceva care sa fie mai, nu vreau sa spun inclusiv sau universal, dar care sa fie ok pentru toata lumea, sa nu polarizeze. Si apoi, pe partea de marketing, am avut aceasta echipa foarte frumoasa. Am avut parte de o calatorie de afaceri la Berlin si Stockholm pentru a descoperi diferite tipuri de oameni, diferite genuri si, de asemenea, diferite comunitati, in special comunitatea LGBTQI.

     

    Am descoperit ca aceastei comunitati nu ii pasa ce cred ceilalti despre ei. Ce le place este sa creeze si sunt putin ca designerii. Le place sa faca ceea ce iubesc. Si nu conteaza daca asta ii face pe altii nefericiti. Asta nu este scopul lor. Dar ei cauta ceva in care pot sa se exprime cu adevarat si sa fie ei insisi.

     

    Dar sunt si foarte blanzi. Nu sunt agresivi in felul lor. Acesta face parte din subtilitatea personalitatii lor. Si asta cam defineste noua masina. Este intr-un fel foarte precisa si increzatoare, dar pe de alta parte, este foarte neteda si fluida si blanda. Este agresiva si blanda in acelasi timp.

     

    Cred ca acesta este probabil motivul pentru care aceasta propunere a fost selectata. Desigur, are o pozitie foarte puternica. Are tot ce avea si modelul Toyota C-HR anterior, dar are o noua filozofie. Cand vezi masina, simti cu adevarat agresivitatea urbana a sa. Dar pe de alta parte, este foarte fluida, chic si poate circula prin oras fara sa deranjeze pe nimeni.

     

    Dar totusi o recunosti instantaneu. Deci, cred ca acesta este aspectul dual al masinii, care de fapt a fost destul de dificil de gasit. Asta e povestea modelului Toyota C-HR.

     

    Fiecare opinie a contat in acest proiect. Acesta a fost un aspect cheie. Fiecare personalitate, chiar. Cred ca fiecare membru al echipei din acel proiect a contat cu adevarat.

     

    Cred ca fiecare a facut o diferenta. Este produsul unei echipe. Fiecare opinie a contat foarte mult si a insemnat ca am incercat cu adevarat sa impingem ideile care nu erau acceptabile de catre Toyota in acel moment.

     

    Ai o deviza de viata dupa care te ghidezi sau care te motiveaza?

     

    Da, am una. Cred ca a fost un filozof indian care a spus odata asta intr-un documentar, "Lumea este asa cum crezi ca este."

     

    Este posibil sa fie usor de spus, dar cred ca lumea este cu adevarat ceea ce crezi ca ar trebui sa fie. Daca gandesti astfel, devine cu adevarat ceea ce este. Inseamna ca aproape poti fi oricine daca vrei. Dar, de asemenea, lumea este facuta din ceea ce crezi ca este, nu este o chestiune statica.

     

    "Este destul de interesant. Cred ca este ceva pe care il am intotdeauna in minte."

     

    "Intervievator: Care este urmatorul lucru important pentru tine? Ce ai in plan?"

     

    Ken

     

    Vacante. Stii, cred ca am spus asta mai devreme. Pentru mine, urmatorul lucru cu adevarat mare, cred, este sa creez ceva prin care, in principiu, simt ca voi lasa ceva copiilor mei.

     

    Se aud tot mai multe despre lipsa de resurse, incalzirea globala si asa mai departe. Cred ca toate acestea sunt o problema. Dar, in principiu, ca designer, vreau sa incerc sa gasesc o solutie pentru asta. Si pentru mine, aceasta solutie vine cu ideea de a gasi o noua imagistica a ceea ce ar putea fi maine.

     

    Si aceasta imagistica trebuie sa aduca oamenii impreuna pentru a o accepta. Exista deja tone de produse care ar putea salva planeta, dar nimeni nu le vrea, asa ca nu functioneaza. Trebuie sa gasim ceva ce oamenii doresc sa aiba; o noua viziune in care vor sa fie parte. Si cred ca acesta este un lucru la care lucrez destul de mult cu stagiarii. Pentru mine, este urmatorul lucru cu adevarat mare si nou.

     

    Este o schimbare de mentalitate, nu-i asa? Inca traim intr-o lume creata in mintea oamenilor din anii optzeci sau nouazeci si aceasta lume este in regula. Lumea masinilor este o lume, stii, ca in Razboiul Stelelor. Dar desigur, s-a schimbat. Asta nu va mai fi viitorul.

     

    Va dura ceva timp, dar trebuie sa gasim solutii si trebuie sa incercam tot ce putem. Dar spunand doar ca trebuie sa gasim nu este suficient. Trebuie sa incercam mai tare. Si daca nu functioneaza, trecem la altceva. Trebuie sa incercam din nou si din nou pana cand gasim raspunsul bun.

     

    Intervievator: Ce etape conteaza cel mai mult in viata ta ca designer auto?

     

    Ken

     

    Pentru mine, fiecare invatare conteaza si, de asemenea, fiecare descoperire conteaza. Imi place sa descopar lucruri si, intr-un fel, poate pentru ca ma apropii de varsta batranetii, nu totul trebuie facut o data.

     

    Deci, as spune ca fiecare pas conteaza.

     

    SFARSIT

Kazuki Nakajima

  • Nascut
    11 Ianuarie 1985
  • Tara de orgine
    Japonia
  • Ocupatie
    Vice-presedinte la Toyota Gazoo Racing Europe
  • Kazuki Nakajima depaseste limitele, crezand in "naseba naru" - "primesti ceea ce investesti".

     

     

     

  • Intervievator: Ce te-a determinat sa vrei sa devii sofer de curse?

     

     

    Tatal meu a fost principalul motiv pentru care am dorit sa devin sofer de curse; pentru ca si el conducea masini de curse. Cand eram copil, el inca concura profesional in Formula 1. Asa ca pentru mine, motorsportul era cel mai apropiat sport pe care il aveam. Chiar daca sunt pasionat de baseball, fotbal si majoritatea celorlalte sporturi, intr-adevar. Iubeam competitia. Motorsportul a fost prima competitie reala in care am fost implicat.

     

     

    Mi-am inceput cariera cand aveam zece ani, cu curse de karting. Deci, sunt aproape 30 de ani acum. A fost o calatorie lunga.

     

     

    Intervievator: Cum este sa fii sofer in cursele de 24 de ore de la Le Mans?

     

     

    Kazuki

     

    Ei bine, nu e atat de usor sa descriu intr-o singura propozitie, dar Le Mans 24 de ore este putin asemanator cu cum sunt Jocurile Olimpice pentru alte sporturi, pentru ca cursa are loc doar o data pe an.

     

     

    De obicei, in curse, esti mai concentrat pe campionat in sine, dar Le Mans este un loc special, asa ca ne concentram mult pe aceasta cursa. Desigur, campionatul este important, dar castigarea Le Mans este la fel de importanta. Deci, in principiu, spunem ca imediat ce terminam Le Mans, incepem pregatirile pentru anul urmator.

     

     

    Efortul pe care il depunem este mult mai mare in comparatie cu orice alta cursa.

     

     

    Intervievator: L-ai descrie ca pe o depasire a limitelor?

     

     

    Kazuki

     

    As spune ca da. Este cel mai mare obiectiv al carierei mele. Asta este sigur.

     

     

    Intervievator: Bine. Care era rutina ta zilnica ca sofer?

     

    Kazuki

     

    Cand nu conducem, este vorba despre gandirea detaliilor; ce am putea face pentru urmatoarea cursa. Avem multe intalniri cu inginerii, analizam datele. De asemenea, facem mult antrenament; atat fizic, cat si mental. Deci, practic, totul se invarte in jurul pregatirii pentru urmatoarea cursa.

     

    Este un efort constant de a incerca sa imbunatatim lucrurile; de a intelege masina, de a intelege conducerea si cum putem merge mai repede. Da, efortul de a incerca sa gasim orice detaliu care ne-ar putea face mai buni. Asta este rutina noastra ca soferi de curse.

     

    Intervievator: Bine, atunci, care sunt cateva momente cheie in cariera ta, pana acum?

     

    Kazuki

     

    Momentul cheie al carierei mele trebuie sa fie prima mea victorie la Le Mans, in 2018.

     

    Da, pur si simplu cel mai bun moment din cariera mea. Au mai fost cateva momente bune inainte, cum ar fi castigarea Campionatului Super Formula in Japonia, si cursa in F1 a fost si ea speciala, dar castigarea Le Mans dupa a saptea incercare, cred. A fost o calatorie lunga pentru a obtine aceasta victorie. Au fost multe momente dificile inainte. Asa ca da, trecerea prin aceste provocari si realizarea unui succes atat de mare este cu siguranta momentul cheie al carierei mele.

     

    Intervievator: Daca ar trebui sa spui ce a contat cel mai mult pentru a obtine aceasta victorie, ce ar fi?

     

    Kazuki

     

    Ar trebui sa spun ca fiecare experienta a contat, ceea ce inseamna bune sau rele, chiar si greselile. Cred ca fiecare experienta a fost un pas util. Este vorba despre depunerea efortului pentru a gasi imbunatatiri. Deci, fiecare efort conteaza. Apoi, as spune ca fiecare moment conteaza, prin care ma refer la fiecare pas. Vorbind despre Le Mans 24 de ore; fiecare moment este important si se va incheia daca ratezi un pas. Cursa se va termina. Chiar si in procesul de pregatire.

     

    Intervievator: Gen, fiecare secunda conteaza?

     

    Kazuki

     

    As spune ca fiecare judecata conteaza, poate pentru ca cursele sunt in mare masura despre judecati, intre riscul pe care il poti lua si recompensa. Deci, poate fiecare judecata, in fiecare moment, conteaza.

     

    Intervievator: Care a fost cel mai dificil moment pentru tine?

     

    Kazuki

     

    Hmm… Cred ca am avut multe momente dificile de-a lungul carierei mele, dar evident, cel mai mare si probabil cel mai cunoscut, a fost Le Mans 2016. Conduceam cursa pana la cinci minute inainte de steagul de finish, si conduceam confortabil. Eram gata pentru prima noastra victorie, dar dintr-o data, din cauza unei defectiuni mecanice, am pierdut cursa.

     

    A fost cel mai dificil; un moment tragic. Dar in acelasi timp, asa cum am spus, este vorba despre invatarea din experienta. Si in acest sens, trebuie sa spun ca a fost oarecum un moment de schimbare a jocului pentru echipa noastra; pentru a ne pregati pentru prima noastra victorie doi ani mai tarziu.

     

    Intervievator: Cum ai depasit acest moment? Cum continui sa te antrenezi si sa nu renunti la viziunea ta mare si la obiectivele tale?

     

    Kazuki

     

    Primul lucru este cu adevarat sa nu renunti. Asta trebuie sa pastram in inima pentru a depasi dificultatea. Este important sa invatam din experienta, dar si sa incercam sa gasim partea pozitiva in aceasta situatie dificila. In 2016, desigur, am pierdut cursa, dar daca te uiti la cursa in sine, ne descurcam bine.

     

    Nimeni de la noi nu a facut o greseala. Totul mergea bine. Ne-a lipsit doar putin noroc si fiabilitatea masinii pentru a finaliza victoria. Deci, cred ca toata echipa a extras aspectele pozitive din aceasta cursa, pentru a-si construi increderea pentru urmatoarea.

     

    Si datorita acestei increderi, am putut mentine motivatia noastra si am putut, da, sa facem fata urmatoarei provocari, fara a pierde momentul. Acesta este un lucru pe care l-am invatat cu totii. Din fericire, am avut sansa sa ne continuam programul, datorita companiei Toyota

     

    Intervievator: Asa ca cum crezi ca se diferentiaza Toyota de alte companii de automobile? Cum se distinge Toyota?

     

    Ken

    Hmm… Cred ca punctul forte al companiei este ca incearca cu adevarat sa asculte clientii, dar asculta si oamenii din interiorul companiei. Inteleg ca oamenii din interiorul companiei sunt totodata clienti, si asta este destul de interesant.

    Cred ca majoritatea companiilor ar asculta doar clientii, dar, poate intr-o mai mica masura, pe cei care lucreaza acolo.

  • Intervievator: E un punct interesant. A fost vreun moment dificil in cariera ta, de exemplu, proiectarea unei masini?

     

    Kazuki

     

    Este putin legat de ce am spus inainte. Uneori, nimeni nu intelege cu adevarat ideea ta sau nu ii vede valoarea reala. Atunci, trebuie sa gasesti o modalitate de a spune aceeasi poveste intr-un mod diferit, sau de a gasi o alta modalitate de a o prezenta, sau, desigur, de a o adapta.

     

    Asta, cred eu, este poate ceea ce inseamna "a merge dincolo". Ideea de a nu o lasa balta si de a incerca sa convingi oamenii ca ceea ce crezi ca este corect. Nu inseamna ca nu asculti incapatanat. Uneori, pur si simplu nu inteleg pe loc ceea ce incerci sa faci. Acest lucru s-a intamplat de multe ori, de fapt, ca prezinti ceva si este respins, asa ca il prezinti intr-un mod diferit.

     

    Brusc, oamenilor le place, pentru ca inteleg. Si cred ca asta este cu adevarat interesant; aceasta abordare a modului de a spune aceeasi poveste intr-un mod diferit.

     

    Trebuie sa multumesc tuturor celor care au sustinut programul nostru. Nu putem uita ca fara sprijin nu suntem nimic. Atat timp cat exista oportunitate, cred ca avem sansa sa avem succes. Acesta este cu adevarat cheia; sa continui sa incerci, sa continui sa te provoci. Si, desigur, da, sa te provoci nu inseamna totul. Trebuie sa faci toata pregatirea, sa depui efort pentru a te imbunatati.

     

    Intervievator:Cum arata succesul pentru tine?

     

    Kazuki

     

    Desigur, pe parcursul carierei mele de curse, castigarea Le Mans, castigarea campionatului, este cea mai simpla modalitate de a descrie succesul.

     

    Dar acum, in rolul meu diferit, este poate putin diferit. Cred ca are o semnificatie mai mare. Succesul nu se refera doar la castigarea, ci si la dezvoltarea tinerilor talente si la incercarea de a extinde baza de fani pentru motorsport. Este vorba despre a gasi o modalitate prin care motorsportul poate contribui pe o scara mai mare la lume; nu numai livrand entuziasmul sportului, dar sunt atat de multe lucruri la care putem contribui la dezvoltarea masinilor sau a noilor tehnologii.

     

    Intervievator: Bine, multumesc. Ai vreun sfat pentru oamenii care citesc aceasta interviu despre cum sa isi atinga cea mai buna performanta? Si ce inseamna pentru tine "a merge dincolo"?

     

    Cred ca exista atat de multe lucruri pe care motorsportul le poate face pentru viitorul nostru. Asa ca impingerea motorsportului in aceasta directie este si obiectivul meu pentru succes. Nu este usor de realizat, dar este ceva la care ma uit inainte.

     

    Kazuki

     

    Cred ca "a merge dincolo" inseamna ca totul se bazeaza pe experienta ta si fiecare mic pas conteaza. Cred ca motivatia este sa mergi mereu inainte. Acesta este cu siguranta un lucru de care ai nevoie. Sa inveti din experientele prin care treci, chiar si din greseli. Este explorarea de lucruri noi. Acesta este cu siguranta un lucru pe care trebuie sa-l faci pentru a merge dincolo. In caz contrar, vei fi mereu blocat in aceeasi pozitie.

     

    Intervievator: Multumesc. Bine, ai un motto in viata? Si te mentine in viata si motivat?

     

    Kazuki

     

    Da, este o fraza japoneza scurta; "naseba naru". A trebuit sa ma gandesc mult sa gasesc cuvintele potrivite pentru traducere, dar in linii mari inseamna: daca incerci ceva, acest lucru iti va oferi un rezultat. Dar daca nu incerci nimic, nu vei obtine niciun rezultat din acel lucru. Japoneza este o limba foarte compacta. Aceasta este o fraza pe care o am mereu in minte, chiar daca duce la greseli.

     

    Kazuki

     

    Punctul important este daca poti invata din greseala. Daca nu poti, nu vei avea o cariera foarte lunga. Acesta este un lucru cheie pentru pilotii de curse, dar si o lectie pe care toti o putem aplica in viata noastra.

     

    Intervievator: Perfect. Care este urmatorul lucru mare pentru tine?

     

    Kazuki

     

    Cred ca am atins deja acest lucru. De cand cariera mea s-a schimbat de la a fi doar un pilot de curse, la un rol mai larg ca parte a echipei de management a cursei, unul dintre obiectivele mele este totusi sa castigam curse si campionatul. Acest lucru este sigur. Un alt obiectiv este sa dezvolt tineri talente si sa incerc sa atrag mai multi piloti tineri, in special in Toyota. Sa crestem valoarea motorsportului in general.

    Nu numai sa livram entuziasmul fanilor, dar cred, de asemenea, ca sunt atatea lucruri pe care le putem promova si dezvolta cu noile tehnologii. Si deoarece neutralitatea in carbon este un subiect mare acum, nu numai in industria auto, cred ca sunt atatea lucruri pe care motorsportul le poate contribui la viitorul lumii prin dezvoltarea noilor tehnologii.

    As putea vorbi mult mai mult despre asta. Obiectivul este foarte mare si foarte indepartat, probabil, dar in cele din urma, acesta este provocarea mea acum.

     

    Intervievator: Ajungem la sfarsitul acestui interviu. Ultima intrebare este: Daca ar trebui sa descrii trei pasi importanti in calatoria ta catre "dincolo", care ar fi acestia?

     

    Kazuki

     

    As spune ca fiecare incercare conteaza, fiecare greseala conteaza. Dar, de asemenea, fiecare efort conteaza pentru a merge dincolo.

    Cred ca faptul ca toti intelegem ca fiecare dintre noi depune cea mai buna efort pentru munca in echipa. Ai nevoie de acea echipa in spatele tau pentru a merge dincolo. Nu este vorba doar despre pilot. Ca pilot, stim ca inginerii nostri, mecanicii nostri, chiar si soferii nostri de camioane, toata lumea implicata in echipa isi depune cel mai bun efort. Este cea mai buna energie ca echipa pentru a merge inainte. Este suma tuturor acestora care te duce dincolo.

     

    SFARSIT