1. Toyota Electrificata
  2. Full Hybrid
  3. Inovatia Hybrid
  4. Cu o masina Toyota Hybrid nu ai nevoie de incarcare la priza
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Cu o masina Toyota Hybrid nu ai nevoie de incarcare la priza

A cincea generatie de masini hibride dezvoltate de Toyota, modele extrem de economice, cu franare regenerativa si incarcare fara priza, arata de ce Toyota este lider de 25 de ani in dezvoltarea tehnologiilor hybrid.

Gama de masini hibrid oferita de Toyota in ziua de azi raspunde cu succes unora dintre cele mai spinoase provocari legate de viitorul propulsiei electrice, prin tehnologiile inovative pe care le face disponibile publicului larg.

Cand vine vorba de utilizarea motoarelor electrice pentru propulsia unei masini, unul dintre cele mai mari impedimente este sursa electricitatii pe care o folosesc aceste masini. Mixul de productie al electricitatii include si capacitati pe baza de combustibili fosili, in proportie diferita de la o tara la alta. Un numar mai mare de motoare electrice in trafic, deci un consum mai mare de electricitate, poate majora efectele negative pe care le are productia de electricitate asupra mediului.

Or prima solutie pentru aceasta problema ar fi reducerea pana la un nivel cat mai scazut a ponderii pe care o detin combustibilii fosili in mixul productiei de electricitate. Acordurile internationale de combatere a schimbarilor climatice merg deja in aceasta directie dar intampina probleme de ordin economic. Carbunele si alti poluatori nu vor disparea prea curand din peisaj.

De aceea, gama de masini hibride la care Toyota aduce constant imbunatatiri de atata timp ofera solutii si variante pentru orice tip de sofer, de la cel care vrea doar sa conduca masina pana la cel pasionat de navigatie care calculeaza trasee intre prize si adapteaza viteza si incarcatura pentru a optimiza consumul.

Corolla Cross

Descopera primul model Toyota Hybrid cu sistem de propulsie hibrid de a cincea generatie
Afla mai multe

Care sunt cele trei tipuri de vehicul hibrid

Atunci cand vorbim despre autovehicule hibrid, vorbim de fapt despre trei versiuni ale aceluiasi principiu: o masina care are atat motor termic cat si motor electric. Diferentele apar cand luam in calcul capacitatea si utilitatea motorului electric, iar categoriile sunt: MHEV (mild hybrid electric vehicle), PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) si Hibrid integral.

La MHEV, partea electrica are un rol redus. Ea nu poate functiona independent de motorul termic si are mai degraba rol de sustinere a motorului termic in momentul accelerarii.

Pentru PHEV, bateria este suficient de puternica pentru a putea permite rulajul exclusiv electric pe distante urbane. O masina plug-in hybrid se poate comporta ca o masina complet electrica in anumite circumstante, insa este important ca ea sa fie incarcata la priza in fiecare zi. O baterie descarcata intr-un model PHEV nu contribuie cu nimic la deplasare si, fiind mare si grea, poate chiar sa sporeasca uzura si consumul masinii.

Masinile hibrid integral, sistem pe care Toyota l-a introdus cu Prius acum mai bine de 20 de ani, combina avantajele ambelor sisteme de propulsie, pentru a obtine rezultate optime in consumul de resurse. Bateria unei masini hibrid integral se incarca din mers, astfel ca masini corect configurate, cum sunt modelele Toyota, bateria nu se va goli niciodata complet pe durata de viata a masinii.

Autovehicule Hibride

Afla mai multe despre Toyota Hybrid
Afla mai multe

Cum functioneaza sistemul hybrid

La Toyota, sistemul Hibrid integral combina un motor termic optimizat pentru consum redus de combustibil si un motor electric, alimentat cu o baterie de mare capacitate.

Motorul termic cu ciclu Atkinson produce mai putina caldura fata de motoarele standard si consuma mai putin combustibil la turatii medii si mari. Motorul electric, pe de alta parte, preia propulsia la viteze mici si medii unde motorul termic este mai putin eficient si asista motorul termic la viteze medii si mari pentru optimizarea consumului si a acceleratiei.

Un alt aspect important dovedeste suplimentar pionieratul Toyota in sisteme de propulsie hibrid si explica de ce sunt peste 15 milioane de masini hibride Toyota in circulatie in prezent: bateria stocheaza surplusul de energie generat de motorul termic si nu are nevoie de o sursa externa pentru incarcare.

La aceasta alimentare din mers cu surplusul de energie al motorului se adauga si tehnologia franei regenerative care, pe scurt, alimenteaza bateria cu energia generata prin franarea masinii.

Beneficiile Toyota Hybrid

Afla care sunt beneficiile detinerii unui hibrid de la Toyota
Afla mai multe

Ce este franarea regenerativa

Toate masinile Toyota Hybrid contin tehnologii care le permit bateriilor sa se incarce singure din mers, precum si franarea regenerativa, care alimenteaza bateria sistemului hibrid la franare sau in timpul deplasarii la deal.

Franarea regenerativa este un mecanism de recuperare a energiei care incetineste vehiculul si transforma energia cinetica in energie care poate fi folosita sau stocata. Motorul electric devine generator. Ceea ce simte soferul este acelasi lucru, o incetinire a masinii, indiferent ca vorbim despre franare standard sau franare regenerativa.

La franare standard, insa, momentul mecanic se risipeste sub forma de caldura si uzeaza placutele, discurile si alte componente. La franare regenerativa, o mare parte din momentul mecanic este folosita ca energie cu care se incarca bateria, in timp ce uzura pieselor este mult redusa.

Deci cat dureaza incarcarea unei baterii auto? In cazul sistemelor Hibrid integral de la Toyota nici nu prea conteaza. Probabil se poate masura si cuantifica un raspuns, dar realitate este ca ce face bateria pe cont propriu o priveste, iar treaba soferului e sa conduca masina.

Descopera Gama Toyota Hybrid

Yaris
De la 18.640 EUR
Yaris Active MT Hatchback 5 usi
Yaris Cross
De la 20.785 EUR
Yaris Cross Eco MT
Corolla Hatchback
De la 30.185 EUR
Corolla Hatchback Eco HYB
Corolla Sedan
De la 22.210 EUR
Corolla Sedan Eco MT
Corolla Touring Sports
De la 31.705 EUR
Corolla Touring Sports Eco HYB
Toyota C-HR
De la 30.845 EUR
Toyota C-HR CORE SUV 5D
Corolla Cross
De la 36.290 EUR
Corolla Cross Active HYB 4x2
RAV4
De la 39.300 EUR
RAV4 DYNAMIC SUV 5D
Highlander
De la 55.915 EUR
Highlander Dynamic Metallic SUV 5D

https://dxp-webcarconfig.toyota-europe.com/v1/model-filter-results/ro/ro?sortOrder=modelIndex&model=ya%2Cyb%2Ccorolla-hb%2Ccorolla%2Ccorolla-ts%2Cc-hr%2Ccx%2Cra%2Chighlander

Franarea regenerativa e disponibila pe toate modelele hibrid

Pentru soferii care prefera, pe de alta parte, sa aiba o autonomie mai mare cu rulaj exclusiv electric, franarea regenerativa e disponibila si pe masinile PHEV. Orice versiune de masina hibrida Toyota ofera sisteme de propulsie optimizate pentru consum minim de resurse si eficienta maxima a deplasarii.

Dealerii Toyota va stau la dispozitie cu orice fel de detalii legate de aceste tehnologii inovative, puteti programa un test drive si puteti intreba despre modelele hybrid incluse in programul Rabla.

Rabla 2022

Afla ce pasi ar trebui sa parcurgi pentru a achizitiona un model Toyota prin programul Rabla
Afla mai multe