Calatoria noastra in Europa

De la un mic importator de masini la producator de autovehicule in multiple fabrici

Povestea noastra in Europa a inceput la o scara foarte mica in urma cu peste 50 de ani, cu primele livrari ale masinilor noastre catre un public auto care stia foarte putine despre Toyota si produsele noastre. Inca de la de inceput, ne-am bucurat de ani de progres si crestere constanta, pana la punctul in care aveam 9 fabrici pe intregul continent. Astazi, aproape 3 din 4 vehicule vandute in Europe sunt de asemenea fabricate aici.

Cum a inceput totul?

De-a lungul timpului, am tinut pasul cu preferintele in continua schimbare si solicitarile clientilor nostri, crescand resursele alocate cercetarii si design-ului din Europa pentru a fi siguri ca producem masinile pe care europenii isi doresc sa le conduca. De asemenea, ne-am straduit constant sa facem lucrurile mai bine: oferind masini din ce in ce mai bune, fiabilitate mai buna si servicii mai bune.

Am investit peste 9 miliarde EURO in Europa pentru a construi fabrici ce produc masini, motoare si transmisii, pentru a infiinta centre tehnice si un studio de design prosper dar si pentru a-i ajuta pe furnizorii nostri sa dezvolte pentru productie mii de piese ce sunt parte din vehiculele noastre. Toate acestea au creat mii de locuri de munca, nu doar pentru afacerea noastra dar si pentru reteaua de peste 400 de furnizori europeni. Avand toate aceste facilitati in Europa, am putut oferi clientilor nostri intervale mai scurte pana la livrare si reduce impactul asupra mediului inconjurator datorat activitatilor de transport.

Recunoscand faptul ca in Europa clientii sunt printre cei mai exigenti din lume, am putut sa folosim asteptarile lor ca etalon pentru a proiecta masini ce ating cele mai inalte standarde de performanta, design si atractivitate estetica, precum crossover-ul avangardist Toyota C-HR.

Am initiat cercetarea pentru productia unor masini "mai curate" si mai eficiente cu mult inainte ca aceasta sa devina o problema principala pentru industria auto, investind in tehnologia Electric Hybrid si Fuel Cell bazata pe hidrogen.

Am pus pe strazile Europei peste un milion de hibride la doar 16 ani de la lansarea Prius, pionierul nostru hibrid de aici. Si nu doar vindem hibride in Europa, ele sunt, de asemenea, produse aici - Corolla in Marea Britanie, Yaris in Franta si Toyota C-HR in Turcia.

Intr-o serie de tari din Europa am adus beneficiul tehnologiei noastre inovatoare bazate pe hidrogen, asa cum este ea disponibila pe Mirai, primul sedan cu pile de combustie pe hidrogen, produs in masa. Lansarea Mirai pe piata a fost un punct critic in rezolvarea problemei de tip "oul si gaina" cu privire la ce ar trebui sa existe mai intai - vehiculul sau infrastructura.

Am sustinut eforturile armonizate ale producatorilor de autovehicule, furnizorilor de energie, guvernelor si autoritatilor publice pentru a contribui la dezvoltarea infrastructurii nationale si europene de energie pe baza de hidrogen ce va alimenta Mirai si celelalte vehicule cu pile de combustie pe hidrogen.

Crearea de masini "mai curate" in Europa si pentru Europa este doar unul dintre aspectele activitatii noastre legate de protectia si intretinerea mediului inconjurator. Fabricile si birourile pe care le-am construit sunt inovatii globale in materie de metode noi si eficiente de a reduce deseurile, conserva resursele naturale, minimiza emisiile si conlucra armonios cu natura din jurul nostru.

« Din 1963 in Europa / Peste 50 de ani de istorie in Europa »
In 1963 primele 400 de vehicule Crown au fost livrate din Japonia primului distribuitor european - Erla Auto, pornind astfel lunga istorie Toyota in Europa.
« Crearea a peste 20.000 de locuri de munca in Europa »
Avem peste 25.000 de angajati in Europa.
« Investitii de peste 10 miliarde € in Europa incepand cu 1990 »
De la infiintarea primelor noastre operatiuni in anii '90 am investit peste 10 miliarde € local.
« 9 fabirici in 7 tari europene »
Derulam productia in 9 fabrici din 7 tari europene.
« Achizitii de piese din Europa in valoare de peste 4 miliarde € in fiecare an »
Cheltuim peste 4.5 miliarde € pentru achizitii de la furnizorii nostri europeni.
« 30 Companii NMSC (National Marketing & Sales Companies) ce acopera 53 de tari »
Avem o retea de 30 de Companii Nationale de Marketing si Vanzari (NMSC) ce acopera 53 de tari.
« Retea europeana de peste 3000 de reprezentante auto »
Avem o retea de distributie de peste 3000 de dealeri autorizati Toyota si Lexus.
Istoria noastra in Europa
Descopera cele 5 decenii de istorie a operatiunilor noastre in Europa

Povestea noastra in Europa continua sa se dezvolte si sa devina mai interesanta. Aici poti vedea cateva din cele mai importante momente istorice ale calatoriei noastre.

Anii '60

/

Generatia "baby boomers" a ajuns la varsta adulta si traditiile trecute au fost inlaturate atunci cand oamenii au inceput sa adopte stiluri de viata mai bune si mai vesele. In timp ce cultura i-a adus pe James Bond si Beatles, stiinta si tehnologia au pus pe tapet oportunitati neimaginate, culminand cu primii pasi ai omului pe Luna in 1970.

Sosirea noastra in Europa

Anii '60 au constituit o etapa a transformarilor si pentru noi, cu intrarea pe piata europeana, ce punea bazele pentru vastele operatiuni de vanzari si productie desfasurate in ziua de astazi pe intregul continent.

Am inceput sa exploram potentialul vanzarii masinilor noastre in piete din afara Japoniei in anii '50, livrandu-le sub forma de kit-uri pe care producatorii locali sa le asambleze in tari din intreaga lume, din America Latina pana in Australia. In ceea ce priveste Europa, viziunea lui Walther Krohn a fost cea care a pus marca Toyota pe harta.

Krohn era presediintele Erla Auto Import, un distribuitor de masini din Danemarca. Vizitand salonul auto de la Tokyo in 1962, acesta a fost impresionat de Toyota Crown si a crezut ca este tipul de model ce ar atrage soferii europeni. Viziunea sa a transformat Erla Auto in primul nostru distribuitor european oficial, cu drepturi exclusive de vanzare in Danemarca, Suedia si Norvegia. In 1963, primele 400 de automobile Crown au fost livrate din Japonia.

Cu toate acestea, nu erau primele autovehicule Toyota de pe soselele europene. Pentru acuratete istorica, 2 modele Crown au ajuns in Malta prin Orientul Mijlociu in 1960 si 2 Corona (cu placuta Tiara) au fost testate in Finlanda in 1962.

Instinctele lui Krohn s-au dovedit corecte si in anii ce au urmat au fost semnate acorduri cu parteneri comerciali dispusi sa introduca numele Toyota publicului cumparator de masini din Europa. Louwman si Parqui au devenit distribuitori olandezi in 1964 si anul urmator Pride si Clark au provocat agitatie in Marea Britanie cand au afisat o Corona pe standul lor de la Salonul Auto de la Londra. Vanzarile in Marea Britanie au demarat apoi la putin timp si una dintre primele masini inmatriculate acolo inca circula pe sosele si in zilele noastre.

/
1962: Vizita neasteptata la Toyota din partea lui Walther Krohn de la Erla Imports Danemarca da startul expansiunii europene
/
Louwman & Parqui B.V. in Tarile de Jos
/
Erla Auto Import A/S din Danemarca este desemnat primul distribuitor Toyota in Europa.

Introducerea primei generatii Toyota Corolla in 1966 a facut ca profilul nostru de jucator nou si surprinzator sa devina si mai atractiv pe piata. Masinile noastre erau foarte atragatoare in showroom, mai ales ca preturile reflectau faptul ca fiecare era livrata tocmai din Japonia. Costurile erau suplimentate si de taxele vamale locale si tarifele de vanzare. Dar acest dezavantaj era contrabalansat de faptul ca modelele Corona si Corolla ofereau multe dotari si ambele erau foarte fiabile, contribuind la reducerea costurilor de exploatare.

Reclamele mai vechi pentru Corona povesteau despre performanta silentioasa de rulare a motorului de 1.5 litri si despre calitatea sa dublu verificata de 100 de ori. Principalele dotari includeau lumina marsarier, stergatoare electrice pentru parbriz si covorase la interior, insa centurile de siguranta erau un echipament ce putea fi achizitionat optional.

Expansiunea noastra initiala s-a concentrat pe tari unde productia nationala de masini era redusa sau inexistenta, precum Grecia (din 1965), Elvetia (1966) si Belgia (1966), dar spre finalul deceniului eram reprezentati in teritoriile tuturor producatorilor mari de autovehicule, inclusiv Franta, Italia si Germania.

Deoarece exporturile in Europa au inceput sa creasca rapid, am constientizat nevoia unui sediu propriu pe continent si in 1970 am deschis primul birou de vanzari Toyota Motor Sales in Bruxelles, premergator actualei Toyota Motor Europe. In aceeasi perioada am semnat primul acord pentru ca vehiculele Toyota sa fie asamblate in Europa, marcand astfel debutul parteneriatului cu Salvador Caetano in Portugalia, ce continua si in zilele noastre si a fost primul pas in dezvoltarea capacitatii imense de productie implementate in anii '90.

/
Toyopet Crown in fata Atomium din Bruxelles, Belgia.
/
1960: Toyota intra pe piata europeana cu exporturi timpurii in Malta si Cipru
/
1960: Prima Toyopet Crown ajunge in Malta
/
1964: Vanzarile de vehicule Toyota incep in Finlanda dupa semnarea acordului de distributie cu Korpivaara Oy.
/
1964: Prima reprezentanta Toyota din Europa este deschisa la Copenhaga, in Danemarca, premergatoare a Toyota Motor Europe
/
1964: Marketing european timpuriu: olandezii de la Louwman & Parqui dreseaza papagali de la Gradina Zoologica sa spuna "Cumpara o Toyota".
/
1965: Toyota exporta in Europa un total de 5.900 de vehicule.
/
1965: Este semnat acordul de distributie cu Motor Imports Co. in Marea Britanie
/
1965: Semnam cu Dickran Ouzouninan in Cipru pentru distributia masinilor Toyota.
/
1965: Toyota este prezenta la Salonul International Auto de la Londra, Marea Britanie.
/
1966: International Motor Company din Belgia este acum distribuitor Toyota
/
1966: Aducem Toyota Corona si Crown la Salonul Auto de la Paris
/
1968: Toyota GB plc. este infiintata in Marea Britanie.
/
1969: Biroul din Copenhaga este mutat in Bruxelles, Belgia (actuala Toyota Motor Europe).
/
/
/

Anii '70

/

In anii '70 spectrul muzical s-a intins de la Abba si Osmonds la punk rock, via disco. Tehnologia isi facea loc in divertismentul de acasa, cu primele aparate video si jocuri electronice - rudimentare fata de standardele zilelor noastre, dar inovatoare la vremea lor.

Motorsport si aparitia productiei europene

Desi eram in primii ani ai expansiunii noastre europene, entuziasmul era in crestere. Din ce in ce mai multi oameni auzisera de Toyota, raspunzand la alternativa oferita de noi in detrimentul produselor si marcilor cu care s-au familiarizat de-a lungul mai multor generatii.

Vizibilitatea si atractivitatea noastra avea sa capete o noua si interesanta dimensiune odata cu intrarea noastra in raliuri internationale cu o echipa europeana. Soferul suedez Ove Andersson a pus planul in miscare, convingand una din echipele noastre executive la o intalnire la Londra sa il lase sa participe cu o Toyota Celica la Raliul RAC din 1972, in Marea Britanie. Succesul sau, cu un finish in top 10, in fata unor rivali notabili, a asigurat continuarea programului. Andersson Motorsport a fost infiintata in Suedia in 1973.

/
1979: Ove Andersson a participat la raliul Bandama conducand o Toyota Celica.

Predecesori directi ai actualei Toyota Motorsport GmbH (TMG), echipa a pregatit modele Corolla si Celica pentru competitii, cu suport suplimentar din Japonia pentru evenimentele de amploare. La putin timp dupa ce au demarat proiectul, operatiunile au fost mutate la Bruxelles, in Belgia, in inima Europei.

Criza petrolului din 1974 ameninta sa opreasca timpuriu programul motorsport insa echipa noastra de operatiuni de vanzare a colaborat cu partenerii europeni pentru a asigura piesele si echipamentele necesare raliurilor. Increderea lor in proiect a adus curand rezultate, atunci cand soferul finlandez Hannu Mikkola a condus o Corolla 1600 spre prima victorie a echipei in Raliul Finlandei in 1975. In acelasi an, a fost adoptat numele Toyota Team Europe, pentru a cristaliza angajamentul nostru pentru sport.

Acesta a fost debutul a doua decenii de succes in perioada de varf a raliurilor, inclusiv multiple titluri de campioni pentru soferi si producator, obtinute cu masini legendare, precum Celica TA63 Twincam Turbo, poreclita "Regele Africii" pentru dominatia raliurilor Safari si Coasta de Fildes la mijlocul anilor '80.

In 1979 echipa s-a mutat la Koln unde si-a creat propria strada, numita pe buna dreptate Toyota Alée, ce ramane caminul TMG si fundatia pentru succesul echipei noastre World Endurance Championship.

Anii '70 au marcat, de asemenea, inceputul istoriei noastre in materie de productie in Europa, cu acordul semnat cu Salvador Caetano in 1968, ducand la iesirea pe poarta fabricii a primelor masini Toyota produse in Europa, in 1971. Producand local vehiculele, am putut sa imbunatatim serviciile noastre pentru clienti, reducand intervalele de livrare, costurile si raspunzand mai bine gusturilor si preferintelor clientilor europeni.

Fabrica Toyota Caetano Portugal (TCAP) din Ovar a inceput cu productia modelului Corolla, adus din Japonia sub forma de kit. Fata de acele vremuri, a ajuns sa produca o mare varietate de masini, SUV-uri, dube si camioane usoare - Corona, Starlet, Land Cruiser si Hilux dar si autobuzele Optima si Coaster au fost toate produse de TCAP.

/
1971: Incepe asamblarea vehiculelor in Portugalia (Salvador Caetano I.M.V.T., S.A.).

In anii ce au urmat fondarii TCAP am facut investitii semnificative in centre de productie in intreaga Europa. Astazi producem 9 modele diferite de masini dar si motoare si transmisii in 9 locatii din 7 tari diferite. Faptul ca 2 din 3 vehicule vandute in Europa sunt produse aici, inseamna ca reducem impactul asupra mediului inconjurator, cu mai putine transporturi pe distante lungi si ca cream cu succes vehiculele potrivite pentru piata locala.

/
1970: Sediul Toyota Motor Corporation din Bruxelles se deschide in Belgia.
/
1970: Toyota Frey din Austria semneaza acordul de a distribui vehicule Toyota.
/
1970: Intram pe piata italiana dupa ce semnam acordul cu Toyota Italia.
/
1971: Incep vanzarile vehiculelor Toyota in Franta prin distribuitorul S.I.D.A.T.
/
1972: Incepe activitatea Toyota Irlanda
/
1973: Toyota Team Europe (TTE) intra in campionatul World Rally Championship (WRC)
/
1973: Toyota semneaza acordul de distribuitor cu F. E. Dahl & Co. in Norvegia.
/
1973: Este infiintata Toyota Canarias si incepe importurile de vehicule Toyota in Insulele Canare.
/
1974: Toyota Motor Company achizitioneaza distribuitorul vest-german Deutsche Toyota-Vertrieb.
/
1975: TTE castiga prima sa victorie in WRC la Raliul Finlandei
/
1976: Vehiculul cu numarul 1 milion este exportat catre Europa.
/
1976: Este infiintata Toyota Deutschland GmbH in Germania.
/
1979: Noul sediu pentru Toyota Germania este finalizat, fiind amenajat ca sa arate precum un motor cu 8 cilindri.
/
/
/

Anii '80

/

Acesta a fost deceniul cand tarile din Europa au devenit mai apropiate, culminand cu momentul caderii Zidului Berlinului, dar si cand problemele de mediu au devenit un subiect major de dezbateri la nivel global. Primele telefoane mobile - mari si grele - au inceput sa fie folosite si primul e-mail a fost transmis, ambele semne timpurii ale revolutiei comunicatiilor ce avea sa vina.

Design european pentru intreaga lume

Anii '80 au adus consolidarea activitatilor noastre europene si dezvoltarea de noi proiecte interesante care ne-au ajutat sa stabilim o prezenta mai puternica in regiune. in 1987 am deschis Centrul Tehnic Toyota din Europa in Belgia, care a devenit in timp Centrul Tehnic Toyota Motor Europe ce functioneaza astazi. Doi ani mai tarziu am infiintat primul nostru birou de servicii de marketing, oferind suport valoros operatiunilor noastre de planificare si vanzare a produselor.

Recunoscand importanta Europei, am deschis primul nostru centru de proiectare aici in 1989. Numit Oficiul de Creatie Toyota Europa (Toyota EPOC) , aceasta urmeaza sa devina leaganul creativ pentru noi modele care ne vor duce chiar in inima pietei europene.
Infiintat initial langa Bruxelles, centrul a evoluat in Studioul de Proiectare si Dezvoltare Toyota Europe, cunoscut sub numele de ED2 , situat din 2000 langa Nisa, in sudul Frantei.

Bazele pe care le-am pus in anii '80 au oferit platforma pentru introducerea Yaris, o masina care a transformat conceptul de super-mini si care astazi, trei generatii mai tarziu, ramane modelul nostru european cel mai bine vandut. Acum este construit si aici, la fabrica noastra din Valenciennes, Franta.

/
Cladirea Dezvoltarii de Design European

ED2 a jucat un rol esential in a ne ajuta sa ne realizam ambitia de a construi o masina noua care sa inlocuiasca varstnicul Starlet, una care sa reflecte constientizarea crescanda a clientilor asupra mediului, oferind un consum mult mai redus de combustibil si emisii mai mici de CO2. Aceasta cerere a fost clara atat in ​​Japonia, cat si in Europa, unde super-mini-urile reprezentau aproximativ o treime din totalul vanzarilor de masini noi.

Ne-am dorit de ceva vreme sa cream un vehicul cu un design cu adevarat original pentru piata europeana si ED2 a facut progresul cu Yaris, producand o masina de dimensiuni compacte, dar cu un interior spatios si confortabil, conceput pentru a atrage gusturile europene. Si daca te-ai intrebat de unde vine numele, a fost inspirat de Charis, zeul grec al frumusetii si elegantei.

Atat ED2, cat si colegii sai creativi din Japonia au produs modele prototip care au fost testate in clinici de proiectare din Germania, Italia si Marea Britanie pentru a evalua reactiile potentialilor clienti. O rivalitate amicala s-a dezvoltat intre cele doua echipe, dar in cele din urma si-au impartasit cunostintele si resursele pentru a produce modelul finit, care urma sa-si faca debutul mondial la Salonul Auto de la Paris din 1998. A fost un moment istoric pentru ED2, deoarece acesta a fost primul sau model care urma sa fie selectat pentru productia in serie. Munca grea investita in crearea masinii a fost recompensata atat cu titluri europene, cat si japoneze de „masina anului”.

De atunci, studioul nostru european de design s-a bucurat de multe alte proiecte de succes, colaborand, nu in ultimul rand, la dezvoltarea stilului de ultima generatie al conceptului pentru crossover-ul Toyota C-HR, pe care l-am dezvaluit in 2014 si care a fost precursorul modelului de productie fabricat in prezent in Europa, la fabrica noastra din Turcia.

/
Designul sofisticat al lui Yaris, care se integreaza bine pe strazile din Paris, este extrem de popular in toata Europa.
/
1989: Deschiderea Oficiului de Creatie Toyota Europa (Toyota EPOC) la Bruxelles (actual ED2 la Nisa, Franta).
/
1987: Centrul tehnic Toyota din Europa a fost finalizat in Belgia (actualul Centru Tehnic TME).
/
1989: A fost infiintata in Belgia N.V. Toyota Motor Marketing Services Europe S.A. (TMSE).
/
Proiectantii ED2 examineaza un model Yaris la scara mica.
/
Productia Yaris la Toyota Motor Manufacturing France a inceput in 2001.

Anii '90

/

Acesta a fost inceputul erei informationale, odata cu lansarea internetului la nivel mondial si cu sosirea primelor sisteme de navigatie prin satelit GPS, in masina pentru uz public. Marea Britanie s-a atasat fizic de continentul european odata cu deschiderea Tunelului Canalului si familia Simpson a debutat pe ecranele noastre TV.

Accelerarea investitiilor in productie

Pe masura ce am depasit pragul de 30 de ani in Europa, am facut investitii majore in stabilirea propriilor noastre puncte de fabricatie, conform principiilor noastre de afaceri de a construi vehicule locale pe pietele unde vor fi vandute.

Vorbind la Londra in 1989, presedintele Toyota de atunci, Shoichiro Toyoda, a declarat: „Toyota va depune cel mai mare efort posibil pentru a fi acceptata ca o adevarata companie britanica si o companie europeana cat mai curand posibil”. Cateva saptamani mai tarziu, ne-am confirmat planurile de a construi primul nostru centru propriu de productie european operativ in Marea Britanie - s-a nascut Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK).

/
1998: incepe productia Corolla la Toyota Motor Manufacturing (Marea Britanie), alaturi de Avensis.

La acea vreme au fost investiti in jur de 3 miliarde € pentru a crea atat o uzina auto in Anglia, cat si o fabrica de motoare in nordul Tarii Galilor, ambele fiind puse in functiune in 1992. Primul model care a fost construit la fabrica Burnaston a fost Carina E (E reprezinta Europa). Sase ani mai tarziu, TMUK producea, de asemenea, Corolla hatchback si a devenit casa noului nostru model emblematic pentru Europa, Avensis. De asemenea, si-a atins obiectivul de a procura 80% din piesele si serviciile sale de la furnizori din Europa.

In acelasi timp Europa se schimba, odata cu lansarea Uniunii Europene in 1993 si a pietei unice. Pentru a ne adapta la mediul de afaceri in schimbare, ne-am reorganizat companiile de vanzari si marketing si birourile noastre europene sub umbrela unei noi afaceri, Toyota Motor Europe Manufacturing and Engineering, cu sediul la Bruxelles.

De asemenea, am lucrat la consolidarea legaturilor dintre Toyota Motor Corporation si afacerile care produc si comercializeaza masinile noastre in Europa. Investitiile strategice pe parcursul anilor 1990 au facut ca TMC sa aiba filiale detinute integral sau partial pe toate pietele majore din regiune, in timp ce infiinteaza noi distribuitori pe piete emergente importante din Europa Centrala si de Est.

TMUK a fost la inceputul unei noi perioade de extindere, cu o capacitate de productie suplimentara adaugata in 1994 odata cu infiintarea TOYOTASA (astazi cunoscuta sub numele de Toyota Motor Manufacturing Turcia), o societate mixta pentru productia locala a Corolla.

/
1994: Toyota Motor Manufacturing Turcia incepe operatiunile.
/
1998: Se deschide showroom-ul „Le Rendez-Vous Toyota” in Franta.

Pe masura ce vanzarile noastre europene au trecut de jumatate de milion in acel an, ne-am marit si mai mult capacitatea de productie odata cu lansarea centrelor de productie din Polonia, pentru transmisii, si in Valenciennes, Franta, pentru productia apreciatului Yaris.

Piatra de temelie a fabricii Toyota Motor Manufacturing din Franta a fost pusa in anii 90 si, de la deschiderea sa la inceputul anului 2001, TMMF si-a imbunatatit continuu performanta de mediu pentru a deveni cea mai durabila fabrica din Europa si una dintre fabricile noastre globale eco ce inoveaza prin programe de mediu noi si mai bune. Lansat ca un „site industrial fluid si curat pentru secolul 21, care respecta mediul inconjurator”, a introdus masuri pentru reducerea progresiva a deseurilor, reducerea consumului de energie si apa si captarea energiei regenerabile, de exemplu prin instalarea unui vast perete solar pe latura uneia dintre cladirile sale. imprejurimile fabricii sunt, de asemenea, ingrijite, incurajand cresterea plantelor si animalelor salbatice pentru a atinge tipul de diversitate naturala gasita in parcurile nationale din Franta.

Anii '90 au fost deceniul in care am investit in productia din Europa, deschizand primele noastre fabrici de productie in regiune in Marea Britanie, urmate de fabrici din Franta, Turcia, Polonia, Republica Ceha si Rusia. Masinile pe care le construim acum in Europa reprezinta aproape trei din patru vehicule vandute aici - un semn, de asemenea, ca proiectam genul de masini care sa raspunda cerintelor si gusturilor clientilor europeni. Acest accent pe productia „locala” inseamna, de asemenea, ca putem reduce impactul nostru asupra mediului , deoarece trebuie sa efectuam mai putine livrari pe distante lungi.

Pana la sfarsitul secolului, am realizat o transformare completa, de la a fi o nisa, o afacere din Orientul Indepartat care exporta un numar mic de vehicule la o prezenta locala semnificativa ca producator de masini, investind in locuri de munca, instruire si facilitati in intreaga regiune. Am pus in practica filosofia noastra de productie locala si ne-am dat seama de beneficiile pe care le poate aduce in termeni de calitate, servicii pentru clienti, eficienta si impact redus asupra mediului.

/
1991: Incep operatiunile Toyota Motor Polonia.
/
1990: Lansarea marcii Lexus in Europa.
/
1990: N.V. Toyota Motor Europe Marketing & Engineering S.A. (TMME) incepe operatiunile in Belgia (fosta Toyota Motor Marketing Services Europe).
/
1991: Infiintarea Toyota Motor Hungary.
/
1992: Inceperea productiei la Toyota Motor Manufacturing Marea Britanie.
/
1993: Deschiderea Toyota Parts Center Europe (TPCE) in Diest, Belgia.
/
1993: Deschiderea sediului european Toyota la Bruxelles, Belgia.
/
1995: Se deschide Centrul de accesorii si service Toyota (TASC) in Belgia.
/
1998: Vanzarile in Europa depasesc jumatate de milion.
/
1999: Toyota Yaris a fost votat Masina europeana a anului 2000.
/
1999: Infiintarea Toyota Motor Manufacturing Polonia pentru productia de transmisii.
/
/

Anii 2000

/

Noul mileniu a adus tehnologie pentru a tine pe toata lumea conectata, in orice moment. Mesajele text, blogurile, Facebook si Twitter ne permit sa impartasim conversatii, imagini si experiente prin simpla apasare a catorva taste. iar daca ati prefera sa ascultati mai degraba decat sa vorbiti, acum ati putea incadra o biblioteca de mii de piese muzicale in buzunarul blugilor de pe un singur dispozitiv digital.

Revolutia Electric Hybrid

Acesta a fost inceputul unei revolutii tehnice si in lumea automobilelor, deoarece am introdus primul nostru model de productie hybrid pe piata europeana.

In 2000, la trei ani de la debutul sau in Japonia, Prius-ul original a sosit in Europa sub forma unui sedan cu aspect modest, pus in miscare de un nou sistem de propulsie care cuprindea atat un motor conventional pe benzina, cat si un motor electric. Spre deosebire de orice alta masina de pe piata, Prius trecea automat intre diferitele sale surse de alimentare sau le folosea impreuna, pentru a obtine cele mai eficiente performante.

Fiind un hibrid integral, poate rula doar pe motorul electric, cu consum zero de combustibil si fara emisii la tevile de evacuare.

In acest fel, Prius a fost fidel radacinilor latine ale numelui sau, fiind o masina inaintea timpului sau. De fapt, noi dezvoltam tehnologia hibrida din anii 1960, cu mult inainte ca problemele ecologice sa devina o cauza atat de importanta de ingrijorare globala si inainte de introducerea legislatiei pentru reducerea gazelor cu efect de sera.

Viziunea noastra de mediu si investitiile noastre timpurii in cercetare si dezvoltare au insemnat ca, pana cand Prius a fost gata sa fie comercializat clientilor nostri, am fost complet increzatori in calitatea si capacitatea sa de a oferi performanta promisa. Increderea pe care am avut-o in Prius s-a reflectat in faptul ca a fost prima masina din Europa vanduta cu o garantie de 5 ani / 100.000 km.

/
Prius ajunge in Europa in 2000

Desigur, acesta a fost doar inceputul: prima generatie Prius a trebuit sa le faca oamenilor cunoscut un nou concept in domeniul auto, ceea ce inseamna ca atractivitatea sa initiala era o alternativa de nisa la modelele conventionale pe benzina si diesel pe care clientii europeni le cunosteau si in care aveau incredere.

Aproximativ 4.000 de unitati au fost vandute inainte ca Prius sa fie transformat in 2003, odata cu introducerea unei versiuni, cea de-a doua generatie, care combina stilul hatchback mai contemporan cu castiguri semnificative in performanta si eficienta. Economia de combustibil a fost mai buna cu 15%, la 4,3 l / 100 km, in timp ce emisiile de CO2 au scazut la 104 g / km. in acelasi timp, soferii au devenit mai constienti de nevoia de a-si reduce amprenta de carbon si de a economisi energie, iar corpurile legislative europene au inceput sa ia in considerare sistemele fiscale care favorizau vehiculele "mai curate".

Acolo unde Prius-ul original a creat piata vehiculelor hibride, succesorul sau a ridicat nivelul tehnologiei si popularitatea modelului. Rolul celei de-a treia generatii Prius, lansata in 2009, a fost de a propulsa electric hibridul ca o masina populara. Puterea a fost cu o treime mai mare decat in ​​2000, consumul de combustibil a marcat o scadere de 23%, iar nivelurile de CO2 au scazut pentru prima data sub nivelul de referinta de 100g / km. Aceste cifre reflecta modul in care angajamentul nostru pentru imbunatatirea continua a performantelor ecologice ale Prius ar putea aduce beneficii reale societatii: o masina usor de condus, practic de utilizat, care totusi conduce pe drumul catre reducerea consumului de combustibil si reducerea emisiilor de carbon.

In deceniul trecut, Prius ne-a ajutat sa schimbam peisajul auto si a deschis calea pentru lansarea tehnologiei hibride catre alte game de modele - Yaris si Auris - care sunt construite in Europa si pozitionate in inima afacerii noastre. Prius a devenit, de asemenea, o familie de modele de sine statatoare, odata cu introducerea in 2012 a Prius +, primul vehicul hibrid integral cu sapte locuri din lume si a Prius Plug-in Hybrid.

Prius Plug-in Hybrid a fost, de asemenea, o noutate absoluta la nivel mondial, o masina cu o baterie hybrid puternica litiu-ion care poate fi reincarcata folosind o conexiune simpla plug-in la o sursa de alimentare din casa, locul de munca sau parcarea publica. Acest lucru permite parcurgerea unor distante mai mari si viteze mai mari atunci cand se circula cu energie electrica cu emisii zero, comparativ cu Prius Electric Hybrid.

Europa a fost o regiune cheie in testarea tehnologiei, cu un program de leasing public lansat in Franta in parteneriat cu firma de producere a energiei electrice EDF in 2007 - intamplator, anul in care am atins un milion de vanzari de vehicule hibride la nivel mondial. Cunostintele pe care le-am dobandit in timpul acestui exercitiu dar si al altor probe din intreaga lume au jucat un rol vital in asigurarea ca masina pe care am adus-o pe piata a obtinut cele mai bune performante posibile. Am reusit sa ne asiguram ca un vehicul reincarcabil, Prius Plug-in, poate acoperi marea majoritate a calatoriilor tipice europene de naveta numai cu energie electrica, fara emisii daunatoare la evacuare si consum zero de combustibil.

Prius a reusit sa transforme intelegerea si acceptarea oamenilor cu privire la tehnologia hibrida. Astazi a devenit o alegere familiara si populara pentru tot mai multi oameni care apreciaza nu numai performantele sale mai "curate" si mai eficiente, ci si calitatea impecabila si sofisticata a experientei la volan si fiabilitatea sa durabila.

/
2000: Deschiderea Centrului de Dezvoltare si Design Toyota (ED2) in sudul Frantei.
/
2000: Premiul „Motorul anului” atat pentru Yaris, cat si pentru Prius, pentru al doilea an consecutiv.
/
2001: Primul Yaris „fabricat in Europa” iese de pe linia de asamblare din Franta la uzina Toyota din Valenciennes.
/
2001: Deschiderea unui nou hub de vehicule la Zeebrugge, Belgia.
/
2002: Toyota infiinteaza un holding in Europa: Toyota Motor Europe N.V./S.A.
/
2003: Toyota Avensis fabricat in Marea Britanie este pus in vanzare in Japonia.
/
2005: Fabrica Toyota / PSA Peugeot Citroën (TPCA) din Republica Ceha incepe productia.
/
2005: Toyota deschide o noua fabrica de motoare si transmisii diesel in Polonia (TMMP).
/
2005: Toyota incepe productia de motoare diesel noi in Toyota Motor Industries Polonia (TMIP).
/
2006: Un milion de Yaris construite de Toyota in Europa.
/
2007: Toyota Motor Manufacturing Rusia incepe productia.
/
2007: Vanzarile hibride la nivel mondial ale Toyota depasesc 1 milion de unitati
/
2007: Vanzarile hibride la nivel mondial ale Toyota depasesc 1 milion de unitati.
/
2008: Vanzarile Prius la nivel mondial au inregistrat un top de 1 milion, vanzarile Prius cumulate in Europa reprezentand 100.000 de vehicule.
/
2009: Toyota sarbatoreste productia unui milion de vehicule in Turcia; lanseaza productia noului Toyota Verso.
/
2009: Toyota ofera spre inchiriere peste 150 de PHV-uri experimentale in Europa.

Anii 2010

/

Intelegerea noastra despre lume si locul ei in univers nu a fost niciodata mai mare. Lucrarea de pionierat de la centrul european de cercetare nucleara a dezvaluit secrete despre natura esentiala a materiei, in timp ce misiunile spatiale pe Marte au gasit dovezi ale existentei apei pe cel mai apropiat vecin planetar al nostru. Tehnologiile avansate s-au mutat constant din laboratorul de cercetare in casele si locurile noastre de munca, pentru a ne face viata mai sigura, mai usoara si mai plina de satisfactii.

Mirai si zorii erei hidrogenului

Lumea automobilelor este un domeniu in care progresele stiintifice sunt cel mai usor de vazut in dezvoltarea vehiculelor care sunt mai prietenoase fata de lumea din jurul nostru. Sustenabilitatea si preocuparile de mediu sunt in centrul a tot ceea ce facem, asa ca probabil nu este o surpriza faptul ca am continuat sa ne imbunatatim si sa ne adaptam tehnologia hibrida pentru a ne apropia de obiectivul nostru de a crea cea mai buna masina ecologica.

Lansarea Mirai, primul vehicul cu pila de combustibil pe hidrogen produs de Toyota, in 2015, a marcat un alt pas semnificativ in aceasta calatorie. Condusi de angajamentul nostru fata de mediu, am cercetat cum am putea dezvolta o masina cu emisii zero inca din anii '90. Cu beneficiul succesului nostru cu hibridul, am reusit sa folosim principiile acestei tehnologii pentru a amplifica potentialul hidrogenului ca sursa de energie curata si durabila.

/
2015: Europa saluta noul Toyota Mirai, primul sedan cu pila de combustie pe hidrogen produs in serie din lume.

Mirai este alimentat de electricitatea generata de un acumulator de celule de combustie la bord, care utilizeaza drept combustibil hidrogenul. De fapt, singurul produs secundar din proces este apa.

Programul nostru intensiv de dezvoltare a facut ca tehnologia sa fie compacta si usoara, astfel incat sa poata fi cuprinsa cu dimensiunile unui sedan de dimensiuni conventionale, cu patru usi, completat cu un portbagaj generos. Practicalitatea astfel proiectata include o autonomie de aproximativ 500 km pe rezervor plin si un timp de alimentare cu combustibil la pompe de mai putin de cinci minute - la fel ca un vehicul pe benzina sau diesel.

Desigur, oamenii care conduc Mirai sau alte vehicule cu pile de combustie au nevoie de locuri convenabile pentru a alimenta. Aceasta inseamna ca trebuie creata o noua infrastructura pentru distributia si vanzarea combustibilului cu hidrogen. Din acest motiv, am introdus Mirai mai intai pe pietele europene in care exista investitii in furnizarea acestui tip de retea in curs de dezvoltare - inclusiv Marea Britanie, Germania, Belgia, Danemarca, Olanda, Norvegia si Suedia. Lucram, de asemenea, cu colegii nostri din industria auto, companiile din domeniul combustibilului si energiei, guverne si agentii pentru a coopera la dezvoltarea unei infrastructuri cu hidrogen care poate sprijini un numar tot mai mare de vehicule pe drum.

/
2012: Prima productie europeana Prius Plug-In Hybrid livrata catre H.S.H. Printul Albert al II-lea de Monaco.
/
2012: Un vehicul Motorsport GmbH (TMG) a stabilit un nou record electric pe legendarul circuit Nürburgring Nordschleife din Germania.
/
2014: „Cité lib by Ha:mo”, un nou tip de mobilitate urbana bazat pe vehicule electrice ultra-compacte conectate la transportul public, se lanseaza in Grenoble, Franta.
/
2015: Un sofer german devine clientul de Hybrid cu numarul un milion al Toyota in Europa.
/
2016: Toyota a ajuns la productia a 10 milioane de hibrizi in Europa.
/
2016: Toyota C-HR crossover proiectat in Europa este construit in Europa la Toyota Motor
/
/

Viitorul

/
Realizarea de masini din ce in ce mai bune

Scopul nostru este de a face masini din ce in ce mai bune, aducand imbunatatiri constante pentru a crea vehicule pe care abia astepti sa le conduci, dar ajutand in acelasi timp oamenii sa se bucure de vieti mai curate, mai sigure, mai putin stresante si mai conectate.

Idealurile si increderea noastra in productia proprie vor continua sa ne asigure ca in fiecare etapa, de la proiectare, dezvoltare si productie pana la utilizarea clientilor, vehiculele noastre vor fi de cea mai inalta calitate, durabilitate si performanta de mediu.

Europa va continua sa joace un rol special in activitatile Toyota la nivel mondial, asa cum a subliniat presedintele Toyota Motor Corporation, Akio Toyoda, in anuntul Toyota Global Vision din 2011. Aceasta a pozitionat Europa drept centrul global de planificare pentru vehiculele noastre mici si mijlocii - segmentele de piata A, B si C - pentru a ne asigura ca producem masini care concureaza cu cele mai bune vehicule de la marcile prestigioase din regiune.

Vrem ca oamenii sa se indragosteasca din nou de condus, asa ca vom dezvolta masini pe care doresc sa le detina si sa le conduca, cu design indraznet, distinctiv si manevrabilitate si performanta placute.

Vom continua sa ne dezvoltam sistemele de propulsie alternative si sa identificam noi tehnologii ecologice, sustinand inovatia noastra de lunga durata care a adus hibridul pe piata si a livrat Mirai, primul sedan din lume cu pile de combustie cu hidrogen. Vom depune eforturi pentru niveluri chiar mai ridicate de siguranta, lucrand in vederea eliminarii eventualelor accidente din trafic prin sisteme de siguranta active si pasive dar si noi concepte inteligente de asistenta a conducatorului auto care pot preveni producerea accidentelor .

Istoria companiei noastre a inceput in 1937 prin fondarea Toyota Motor Co. Ltd. Dar stiai ca la finele secolului 19 domeniul initial de activitate al companiei Toyoda era teserea materialelor textile? Descopera aici istoria noastra completa.

Misiunea noastra in Europa

Cu pasiune si inovatie facem complexul simplu si dificilul posibil. Impreuna, facem diferenta in viata clientilor si a partenerilor nostri de afaceri, pentru a fi recompensati cu un zambet.

Toyota prezinta: Driven - Povestea Energy Observer Toyota prezinta: Driven - Povestea Energy Observer Urmarim echipa Energy Observer care face urmatorul popas in Venetia, un oras care a devenit un simbol in lupta impotriva schimbarilor climatice. Toyota sustine Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020 Toyota sustine Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020 Misiunea Toyota: ne dorim ca oamenii să își împlinească visele, susținându-i pe cei care vor sa participe la Jocurile Olimpice și Paralimpice Robotii Toyota faciliteaza participarea oamenilor la Jocurile Olimpice si Paralimpice de la Tokyo (2020) Robotii Toyota faciliteaza participarea oamenilor la Jocurile Olimpice si Paralimpice de la Tokyo (2020) Robotii Toyota faciliteaza participarea oamenilor la Jocurile Olimpice si Paralimpice de la Tokyo (2020) O fabrica Toyota din Polonia va produce a doua transmisie hibrida in 2021 O fabrica Toyota din Polonia va produce a doua transmisie hibrida in 2021 O fabrica Toyota din Polonia va produce a doua transmisie hibrida in 2021