1. Despre Toyota
  2. Sustenabilitate
  3. Mobilitate mai ecologica
  4. Autovehicule electrice cu baterie
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Autovehicule electrice cu baterie

Aflati mai multe despre autovehiculele noastre 100% electrice.

Chiar daca suntem renumiti pentru tehnologia noastra hibrida, stim ca modelele hibride nu sunt singura solutie pentru un transport mai bun si mai eficient din punct de vedere energetic. Am dezvoltat, de asemenea, tehnologia autovehiculelor electrice cu baterii ca parte a viitoarei noastre strategii de mobilitate. Credem ca autovehiculele electrice cu baterii pot imbunatati mobilitatea si pot reduce poluarea in zonele urbane. Pentru a le maximiza potentialul, trebuie sa incurajam un numar mare de oameni sa le adopte, asa ca vom lansa peste 30 modele de autovehicule electrice cu baterii pana in 2030.  

Autovehiculele electrice cu baterie sunt cele mai potrivite pentru calatorii scurte, cu viteza redusa, in orase. Autovehiculele compacte, cu zero emisii, alimentate cu baterii care se reincarca rapid, pot imbunatati calitatea aerului si pot reduce congestionarea traficului. Sunt silentioase, usor de condus si au costuri de functionare reduse, fiind astfel perfecte pentru calatorii de tip naveta sau ca autovehicule de livrare.

Promovam transportul multimodal in orase

Obiectivul Cité Lib by Ha:mo a fost de a crea o retea de transport mai bine coordonata si mai accesibila, inclusiv prin accesul public la un parc de autovehicule electrice. Au existat 35 masini Toyota i-ROAD si 35 COMS - disponibile pentru inchiriere publica in 27 de locuri de parcare si incarcare din oras, majoritatea din nodurile-cheie de transport.

Acestea puteau fi folosite pentru diferite tipuri de calatorii: calatorii scurte, directe de la A la B, pentru cumparaturi, pentru a ajunge la o intalnire de afaceri sau pentru a vizita prietenii. De asemenea, erau ideale pentru prima sau ultima parte a calatoriei, pentru a transporta oamenii la sau de la o gara, statie de tramvai sau de autobuz.

Oamenii puteau sa verifice disponibilitatea, sa-si planifice traseul, sa-si rezerve si sa-si plateasca autovehiculul folosind aplicatii dedicate de pe smartphone sau computer. Puteau pur si simplu sa ridice un autovehicul de la o statie si sa-l lase intr-o alta statie aproape de destinatie.

Ce inseamna Ha:mo?

Ha:mo - „mobilitate armonioasa” - este reteaua Toyota de ultima generatie care raspunde nevoilor de transport local prin proiectarea celor mai bune conexiuni posibile intre transportul privat si sistemele de transport public, folosind autovehicule electrice cu baterie. Are potentialul de a reduce aglomeratia in zonele urbane, de a imbunatati calitatea aerului prin reducerea emisiilor si de a energiza comunitatile, facand calatoriile mai eficiente si mai usor de realizat.

Diferite aspecte ale sistemului sunt testate in locatii din lumea reala. Toyota City este centrul de testare a noilor servicii si optiuni, in timp ce in Tokyo, Ha:mo este utilizat ca legatura pentru primul segment/ultimul segment al calatoriei, conectand oamenii cu sistemele de transport ale orasului. In Okinawa, accentul se pune pe modul in care sistemul poate fi adaptat intr-un oras - statiune, satisfacand nevoile de petrecere a timpului liber, cum ar fi vizitarea obiectivelor turistice. Un program este in curs de desfasurare si in Thailanda, unde Ha:mo este folosit pentru a oferi un serviciu de utilizare in comun a masinii, folosind autovehicule electrice cu baterie in campusul Universitatii Chulalongkorn.

Toyota i-ROAD este proiectat pentru calatoriile urbane. Este doar putin mai lat decat un scuter, dar are plafon si doua usi si este mai stabil, cu doua roti in fata si una in spate. Foloseste noua noastra tehnologie Active Lean, inclinandu-se pe masura ce efectuati un viraj, la fel ca un schior in viraje.

Tot ce trebuie sa faceti este sa invartiti volanul ca la o masina normala. Este alimentat de o baterie compacta litiu-ion reincarcabila, care nu produce emisii. Dispune de un scaun suplimentar in spatele soferului, care se adauga la confortul unui autovehicul usor, silentios si distractiv de condus.

Designul i-ROAD

Pentru inginerul sef al i-ROAD, Akihiro Yanaka, provocarea a fost crearea unui autovehicul ingust, compact si usor de manevrat. El s-a inspirat din hobby-ul sau preferat, schiatul.

El a declarat: „Soferul si autovehiculul trebuie sa se miste sincronizat, asa ca m-am gandit la cel mai natural mod de a face acest lucru, schiatul. Am gasit o inspiratie speciala in schiat pentru modul in care soferul i-ROAD percepe controlul, bucurandu-se in acelasi timp de senzatia placuta de a fi una cu autovehiculul. Cred ca acesta produce o senzatie noua in miscarile zilnice.”

Ca si i-ROAD, COMS este un autovehicul electric compact, conceput pentru circulatia din oras. Are un design mai conventional, cu un singur scaun si patru roti si seamana mai mult cu o masina obisnuita. Este disponibil pentru clientii din proiectul Cité Lib by Ha:mo ca alternativa la i-ROAD si este prevazut cu un mic portbagaj pentru transportul cumparaturilor sau bagajelor. COMS este produs de Toyota Auto Body si utilizeaza un tip traditional de baterie plumb-acid.