In Europa, masinile au fost testate în privința emisiilor poluante și a consumului de carburant utilizând noul ciclu de conducere european (NEDC). De la 1 septembrie 2017 a fost introdus un nou sistem, procedura armonizată la nivel global pentru testarea vehiculelor de pasageri (WLTP),
Dr. Johan van Zyl, Președinte și CEO al Toyota Motor Europe
R. Nu, consumul actual al mașinii dumneavoastră nu se va modifica, dar este probabil că vehiculul dumneavoastră va obține valori oficiale mai mari în privința emisiilor de CO2 și a consumului, datorită noilor teste WLTP, mai riguroase - mai apropiate de cele observate în realitate.
R. Ca și NEDC, WLTP continuă să fie un test de laborator. Deoarece stilurile de conducere și condițiile de deplasare variază, pot exista anumite diferențe între valorile oficiale și cele obținute de consumatori în realitate.
R. Pe o perioadă de tranziție (până la finele anului 2020), valorile NEDC vor continua să fie generate, în paralel cu valorile WLTP. Deoarece vechea procedură NEDC nu va mai putea fi utilizată, reglementările obligă la traducerea valorilor WLTP în privința emisiilor de CO2 să fie traduse în valori echivalente masurătorilor NEDC prin intermediul unui ‘execițiu de corelare’.
Acesta va fi efectuat utilizând fie un instrument de simulare dezvoltat de către Comisia Europeană sau prin re-testare fizică, ceea ce poate avea ca efect creșterea valorilor NEDC în privința emisiilor de CO2 pentru mașina dumneavoastră, deoarece aceasta va fi o versiune actualizată a NEDC (bazată pe WLTP).
R. Da, WLTP este utilizat de asemenea și pentru măsurarea nivelului emisiilor substanțelor precum monoxidul de carbon (CO), hidrocarburile (HC), oxizii de azot (NOx) și pulberile (PM/PN).
R. Certificarea WLTP va fi obligatorie pentru toate vehiculele comerciale ușoare (categoriile N1 (ii), N1 (iii) și N2) începând cu data de 1 septembrie 2019, la un an după data intrării în vigoare pentru mașinile de pasageri.