Treci la continutul principal (Press Enter)
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Calatoria noastra catre un atelier de vopsire cu zero CO2

Conceptul Toyota Global Paint Line in premiera mondiala
31/03/2023
Procesele din atelierul de vopsire sunt responsabile pentru peste 65 % din emisiile de CO2 provenite de la o fabrica. Datorita unei combinatii inovatoare de tehnologii renumite, precum recuperarea caldurii si pompa de caldura, TME a stabilit un nou standard pentru sistemele de alimentare cu aer pentru cabinele de vopsire, avand acum o amprenta de carbon zero. 
  • De la reducerea emisiilor de dioxid de carbon la neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon

    La Toyota, avem o viziune clara in directia decarbonizarii fabricilor noastre de productie. In timp ce reducerea consumului de energie si a risipei de energie reprezinta pasi logici, ne concentram, de asemenea, pe neutralitatea emisiilor de carbon prin dezvoltarea si inovarea tehnologica. Recent, echipele noastre de Inginerie de productie din cadrul departamentului de vopsire si al grupului de Inginerie de fabrica si de mediu, au introdus conceptul Toyota Global Paint Line (GPL). Aceasta unitate de inlocuire a aerului cu zero CO2 este o premiera globala Toyota si a fost initial infiintata la atelierul de mase plastice TMMF (Franta). In urma succesului sau in reducerea emisiilor de CO2, aceasta este acum luata in considerare si de alte fabrici din intreaga lume.

  • Cabina de vopsire traditionala

    O cabina de vopsire traditionala este destul de mare si necesita aplicarea manuala a vopselei, cu o eficienta scazuta a transferului. Sistemul utilizeaza gaz natural pentru a filtra si conditiona aerul pentru a minimiza variatiile de temperatura si pentru a elimina particulele care ar putea compromite calitatea finisajului. 

  • Cabina de vopsire inovatoare - Reducerea cu 1000 de tone de CO2 anual

    In noua cabina de vopsire compacta, complet automatizata, cu o eficienta ridicata a transferului, aerul este filtrat si conditionat printr-o „unitate de inlocuire a aerului”. Aceasta utilizeaza un sistem de recuperare a caldurii si pompe de caldura, reducand considerabil cererea de energie regenerabila si permitandu-ne sa eliminam complet utilizarea gazelor naturale. 

  • Cum functioneaza?

    4 unitati separate de inlocuire a aerului (Air Makeup Units - AMU) furnizeaza aer catre cabinele de pulverizare pentru aplicarea vopselei. Aerul trebuie sa fie conditionat pentru a corespunde parametrilor de functionare a vopselei. Intervalul necesar este de la 19 ⁰C la 26 ⁰C si de la 61 %RH* la 75 %RH.

    Fiecare unitate are un ventilator de evacuare integrat care trage aerul din cabina si il introduce in AMU. Aerul cald rezidual este trecut printr-un schimbator de caldura rotativ care recupereaza energia din fluxul de evacuare.

    *Umiditate relativa (umiditatea aerului furnizat in cabina de vopsire de catre AMU).

  • Fluxul de aer

    Aerul care este furnizat in cabina de vopsire este 100 % aer proaspat si colecteaza energia de la schimbatorul de caldura in drumul sau spre cabina.

    In functie de conditiile meteorologice externe, aerul trebuie sa fie ajustat in ceea ce priveste temperatura si umiditatea acestuia. Aceste doua functii sunt indeplinite de o pompa de caldura electrica integrata si de un umidificator cu apa pulverizata. 

„Suntem mandri ca membrii nostri sfideaza gandirea conventionala. Datorita mentalitatii Kaizen si gandirii lor creative, ei reusesc nu numai sa reduca semnificativ impactul asupra mediului, ci si sa contribuie la reducerea costurilor, chiar daca solutia propusa poate presupune o investitie initiala putin mai mare.”                                                              Marvin Cooke, Vicepresedinte executiv pentru productie TME
  • In drumul spre zero emisii de carbon

    Calatoria catre un atelier de vopsire cu zero CO2 este inca departe de a fi completa, deoarece exista mai multe procese cu cerinte de temperatura ridicata. Printre acestea se numara cuptoarele de polimerizare a vopselelor sau reducerea COV (compusi organici volatili) toxici, care necesita dezvoltarea in continuare a tehnologiei si a materialelor de vopsire. Suntem hotarati sa atingem neutralitatea emisiilor de carbon in productie pana in 2030, cu cinci ani mai devreme decat obiectivul global al Toyota. In plus, avem un obiectiv de Carbon Zero* in productie pana in 2040; cu 10 ani mai devreme decat obiectivul global al Toyota. Avand in vedere provocarea pe care ne-am propus-o, investigam in mod constant noi inovatii si initiative pentru reducerea suplimentara a emisiilor de carbon.

    *fara emisii de carbon produse

  • TME Production Engineering castiga premiul publicului CARES

    In cadrul primei conferinte europene CARES, care a avut loc la Paris in noiembrie anul trecut, echipa noastra de Inginerie de productie a prezentat strategia de decarbonizare a TME, precum si experienta noastra practica in modificarea proceselor pentru neutralitatea carbonului in fabricile de productie. In semn de recunoastere a progreselor realizate de TME in acest domeniu, TME a fost distins cu Audience Choice Award (Premiul publicului). Congresul CARES implica lideri de opinie, lideri ai industriei auto si alti lideri sociali si culturali ai societatii pentru a modela agendele globale si regionale ale industriei auto. Forumul global transdisciplinar a reunit principalii producatori de echipamente originale (OEM), furnizori de echipamente de vopsire, furnizori de vopsele si mai multi alti furnizori de piese in jurul subiectului critic al durabilitatii in productia de automobile.

Te-ar putea interesa si