1. Despre Toyota
  2. News
  3. Design interior, precizie milimetrica
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Design interior, precizie milimetrica

„99% din timpul petrecut cu masina este in interior”
04/01/2023
Cand se vorbeste despre „designul auto”, cei mai multi se gandesc probabil la exterior - forma eleganta a unui coupe sau un SUV robust cu linii unghiulare. Designerii Toyota, cu o pasiune apriga pentru interiorul masinilor, insista ca acum totul se concentreaza pe designul interior.
  • Incercarea de a nu deteriora unghiile frumoase 

    „In interiorul unei masini, schimbarea lucrurilor cu doar un milimetru poate perturba totul. Este o lume delicata si complexa,” spune Hiromi Yagi, Asistent Manager in Divizia de Design Lexus. El a lucrat si in designul exterior inainte de a trece la designul interior.

    Pentru designerii de interior, „doar un milimetru” este de departe o exagerare. Prin utilizarea unor unghii false, de exemplu, in timp ce evalueaza designul lor, pot intelege usor cum o schimbare de un milimetru poate afecta functionarea unui selector in masina.

Desigur, folosim unghii false pentru a ne asigura ca comenzile sunt usor de utilizat, dar mai important este ca ne punem in locul femeii care acorda atentie unghiilor sale. Atunci cand privesti din perspectiva dorintei de a nu deteriora acele unghii
Hiromi Yagi, Asistent Manager in Divizia de Design Lexus

  • Genunchiere si ochelari speciali

    Uneori, designerii se plimba cu o genunchiera cu greutate pe picior. Aceste genunchiere adauga greutate sau imobilizeaza articulatiile, permitandu-le sa se asigure ca pana si persoanele in varsta si cele cu probleme fizice pot intra si iesi fara probleme din masina.

    De asemenea, au ochelari speciali pentru a verifica daca indicatoarele de avarie rosii sunt usor de vazut pentru cei care au dificultati in a vedea nuantele rosii. Toate nevoile utilizatorilor sunt luate in considerare, cautand sa echilibreze aspectul elegant cu utilitatea pentru diferiti clienti.

    Imbratisarea diversitatii globale si luarea in considerare a nevoilor multor persoane diferite, intruchipeaza abordarea „centrata pe om” in fabricarea automobilelor la Toyota si Lexus.

  • De ce „Simplitatea este cea mai buna” pentru interiorul modelului Lexus RZ

    Pentru interiorul modelului RZ, primul model exclusiv electric cu baterie (BEV) al Lexus, designerii au decis ca simplitatea este cea mai buna optiune. Deoarece vehiculele electrice cu baterie nu sunt echipate cu un motor, interiorul dispune de mai mult spatiu din fata in spate.

    In designul interior conventional, tabloul de bord din partea soferului este considerat elementul principal. Cu toate acestea, pentru noul RZ, designerii au vizat o noua configuratie spatiala, concentrandu-se pe usi.

    De la stadiul de schita, obiectivul a fost de a accentua spatiul interior alungit. Interiorul rezultat este deschis si liber. Elementele meticulos lucrate, cum ar fi volanul si indicatoarele, ofera o senzatie de monozukuri (fabricatie) detaliata si rafinata.

  • Ce-i cu aspectul de os de animal?

    Aceasta structura asemanatoare cu un os este un cadru de scaun auto creat cu ajutorul unei metode de design cunoscuta sub numele de design generativ, care a atras multa atentie in ultimii ani, a explicat managerul de proiect Shinsuke Omori de la Departamentul de design interior al Diviziei Vision Design. Parametrii precum dimensiunea spatiului, greutatea persoanei asezate si fortele din timpul impactului sunt introduse in software, apoi se imprima 3D designul generat. Profitand din plin de cele mai recente instrumente, designerii au deschis posibilitati de a crea modele de scaune complet noi.

  • Instrumente diferite, idei diferite

    Un alt aspect interesant este ca rezultatele optimizate cu ajutorul celor mai avansate instrumente digitale ajung sa semene cu scheletele animalelor care au locuit pamantul de la inceputuri.

    „In functie de instrumentele pe care le folosesti, apar idei diferite”, adauga Omori.

    Un principiu de baza al Sistemului de productie Toyota este „imbunatatirea continua”, iar designerii companiei se straduiesc sa obtina modele din ce in ce mai bune prin adoptarea constanta a celor mai noi instrumente.

  • Ochelari de realitate virtuala

    Designerii nostri folosesc si ochelari de realitate virtuala pentru a vedea cum ar arata interiorul unei masini din locul soferului. Aceasta tehnologie permite explorarea in detaliu a designului inca din primele etape.

    Progresele in tehnologia digitala elimina ineficientele din timpul dezvoltarii. Aceasta testare in realitate virtuala este un bun exemplu despre cum noile tehnologii digitale pot facilita munca pentru designeri.

    Interiorul a avansat remarcabil in ultimii cinci ani. A crea un design interior inseamna a crea un spatiu de viata. Este o cautare a confortului uman. Trecerea de la masini la mobilitate extinde inca si mai mult aceste posibilitati.

In timp ce designul exterior se refera mai ales la explorarea formei, interioarele sunt interesante pentru ca te poti implica in fiecare aspect al designului. Poti proiecta piese precum tabloul de bord si volanul, pana la materialele din care sunt fa
Shinsuke Omori, manager de proiect al Diviziei Vision Design

Te-ar putea interesa si