1. Despre Toyota
  2. Made in Europe
  3. Istoria Toyota in Europa
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Povestea noastra europeana

Aflati mai multe despre istoria Toyota in Europa.

Povestea noastra europeana a inceput la o scara foarte mica in urma cu mai bine de 50 de ani, odata cu primele livrari ale masinilor noastre catre un public auto care stia prea putin despre Toyota sau produsele noastre. Dupa acele prime zile, ne-am bucurat de ani de progres si de crestere constanta, pana la punctul in care avem noua centre de productie pe tot continentul. In prezent, aproape trei din patru autovehicule pe care le vindem in Europa au fost si construite aici. 

Cum a inceput totul? 

  • De-a lungul drumului, am tinut pasul cu gusturile si cerintele in schimbare ale clientilor, dezvoltandu-ne resursele pentru cercetare si design de aici, pentru a fi siguri ca producem tipurile de masini pe care si le doresc europenii. Si ne-am straduit permanent sa facem lucrurile mai bine: sa oferim masini tot mai bune, o fiabilitate mai buna si servicii mai bune. 

     Am investit peste 9 miliarde EUR la nivel local in construirea de fabrici, pentru a ne produce masinile, motoarele si cutiile de viteze, pentru a stabili centre tehnice si un studio de design infloritor si pentru a ne ajuta furnizorii sa se dezvolte pentru a produce miile de piese necesare pentru fiecare autovehicul. Acest lucru a creat mii de locuri de munca, nu doar pentru afacerea noastra, ci si pentru reteaua noastra de peste 400 de furnizori europeni. Existenta acestor facilitati in Europa inseamna ca le putem oferi clientilor nostri timpi de livrare mai scurti si putem reduce impactul operatiunilor noastre de transport asupra mediului. 
     
    Recunoastem ca clientii europeni sunt unii dintre cei mai exigenti din lume si le-am folosit asteptarile ca punct de referinta pentru proiectarea masinilor, prin urmare putem fi siguri ca indeplinim cele mai inalte standarde de performanta, design si atractivitate estetica, prin modele precum noul Toyota C-HR crossover inovator.  

    Am inceput sa cercetam cum sa facem masinile mai ecologice si mai eficiente cu mult inainte ca acest lucru sa devina o problema principala pentru industria auto in ansamblu, investind in tehnologia hibrida si cu pile de combustie.

  • De la lansarea Prius, hibridul nostru original, in Europa, am pus aproximativ trei milioane de autovehicule hibride electrice pe drumurile Europei. Si nu doar ne vindem autovehiculele hibride in Europa, ci le si producem aici - modelele hibride Corolla in Marea Britanie, modelele hibride Yaris in Franta si modelele hibride Toyota C-HR si Corolla Sedan in Turcia.  
     
    De asemenea, am facut ca o serie de tari europene sa fie printre primele care beneficiaza de tehnologia noastra avangardista cu pile de combustie cu hidrogen, asa cum este ilustrata de modelul Mirai, primul sedan din lume cu pila de combustie, produs in masa. Introducerea modelului Mirai pe piata este un pas esential pentru rezolvarea problemei „oul sau gaina” cu privire la ce trebuie sa apara mai intai – vehiculul sau infrastructura.  

    Sustinem eforturile coordonate ale producatorilor de masini, furnizorilor de energie, guvernelor si autoritatilor publice pentru a contribui la dezvoltarea infrastructurilor nationale si europene de energie cu hidrogen care vor sprijini modelul Mirai si alte autovehicule cu pila de combustie cu hidrogen. 

    Construirea de masini mai ecologice in Europa si pentru Europa este doar un aspect al activitatii noastre pentru protejarea si intretinerea mediului. Fabricile si birourile pe care le-am construit sunt pionierii mondiali ai modalitatilor noi si eficiente de a reduce deseurile, de a conserva resursele naturale, de a minimiza emisiile si de a lucra in armonie cu lumea naturala din jurul nostru. 

  • În 1963, primele 400 mașini Crown au fost expediate din Japonia către primul nostru distribuitor european – Erla Auto, începând astfel lunga istorie europeană a Toyota.

  • Avem 25.000 de angajati directi in Europa.

  • De la infiintarea primelor noastre centre de operatiuni in anii 1990, am investit peste 10 miliarde EUR la nivel local.

  • Operam 9 fabrici de productie in 7 tari.

  • Cheltuim peste 6 miliarde EUR anual cu furnizorii nostri europeni.

  • Retea de 29 de companii nationale de marketing si vanzari din 53 de tari.

  • Retea de peste 3000 dealeri autorizati Toyota si Lexus.

Povestea noastra in Europa

Calatoriti prin cinci decenii de operatiuni in Europa

Povestea noastra europeana continua sa se dezvolte si sa devina mai incitanta. Aici puteti afla mai multe despre unele dintre reperele importante ale calatoriei noastre. 

Copiii din generatia baby boom au devenit adulti, iar traditiile din trecut au fost zdruncinate pe masura ce oamenii cautau stiluri de viata mai bune si mai stralucitoare. In timp ce cultura ni i-a adus pe James Bond si Beatles, stiinta si tehnologia ne-au deschis oportunitati neimaginate pana acum, culminand cu primii pasi ai omului pe Luna in 1970. 

Sosirea noastra in Europa  

Anii 1960 au fost in aceeasi masura un deceniu de transformare pentru noi, prima noastra intrare pe piata europeana deschizand calea pentru marile afaceri de vanzari si productie pe care le operam astazi pe continent. 
 
Am inceput sa exploram potentialul vanzarii autovehiculelor noastre pe pietele din afara Japoniei in anii 1950, livrandu-le sub forma de kit pentru ca producatorii locali sa le poara asambla in tari de pe tot globul, din America Latina pana in Australia. Totusi, in ceea ce priveste Europa, viziunea lui Walther Krohn este cea care a pus marca Toyota pe harta. 

Krohn a fost presedintele Erla Auto Import, o societate daneza de vanzare de automobile. In vizita sa la salonul auto din Tokyo din 1962, a fost impresionat de Toyota Crown si a fost convins ca este genul de model care ar atrage soferii europeni. Viziunea sa a facut ca Erla Auto sa devina primul nostru distribuitor european oficial, cu drepturi exclusive de comercializare pentru Danemarca, Suedia si Norvegia. In 1963, primele 400 masini Crown au fost expediate din Japonia. 
 
Totusi, nu acestea au fost primele modele Toyota de pe strazile de aici. Pentru precizie istorica, doua modele Crown ajunsesera in Malta prin Orientul Mijlociu in 1960 si doua modele Corona (cu placute cu numele Tiara) au fost testate in Finlanda in 1962. 
 
Instinctul lui Krohn s-a dovedit a fi corect, iar in urmatorii cativa ani s-au semnat si alte contracte cu parteneri comerciali nerabdatori sa prezinte numele Toyota publicului european. Louwman and Parqui au devenit distribuitori olandezi in 1964, iar in anul urmator compania Pride and Clark a facut furori in Regatul Unit, prezentand modelul Corona in standul sau din Salonul Auto din Londra. Vanzarile britanice au fost lansate curand dupa aceea, iar una dintre primele masini inmatriculate in Regatul Unit poate fi intalnita pe sosele si astazi. 
  • 1962: Un vizitator neasteptat la Toyota, in persoana lui Walther Krohn de la Erla Imports Danemarca lanseaza expansiunea europeana. 

    Erla Auto Import A/S din Danemarca este primul distribuitor Toyota din Europa. 

  • Louwman & Parqui B.V. din Tarile de Jos.

  • Introducerea primei generatii de Toyota Corolla in 1966 a adaugat un plus de atractivitate profilului nostru de jucator nou si interesant pe piata. Masinile noastre trebuiau sa fie foarte atractive pentru showroom, pentru ca preturile lor reflectau faptul ca fiecare masina trebuia sa fie expediata din Japonia. Costul a fost, de asemenea, crescut prin taxele vamale locale si tarifele de vanzare. Dar acest dezavantaj a fost compensat de faptul ca modelele Corona si Corolla au oferit o serie de caracteristici de echipare si ambele au fost foarte fiabile, contribuind la scaderea costurilor de utilizare zilnica.   

    Reclamele de epoca realizate pentru Corona au subliniat performanta „de croaziera silentioasa” a motorului sau de 1,5 litri si calitatea sa „verificata de o suta de ori”. Principalele caracteristici de echipare au inclus o lampa de marsarier, stergatoare de parbriz electrice si covoare pentru cabina, dar trebuia sa platiti in plus pentru centurile de siguranta. 

    Expansiunea noastra europeana timpurie s-a concentrat pe pietele in care nu exista o industrie nationala de productie de motoare, cum ar fi Grecia (din 1965), Elvetia (1966) si Belgia (in 1966), dar spre sfarsitul deceniului eram reprezentati in teritoriile tuturor marilor producatori de automobile, inclusiv Franta, Italia si Germania. 

    Deoarece exporturile catre Europa au crescut rapid, ne-am dat seama ca avem nevoie de o baza proprie pe continent, iar in 1970 am deschis primul sediu Toyota Motor Sales in Bruxelles, precursorul Toyota Motor Europe din prezent. Cam in aceeasi perioada am semnat si primul contract pentru autovehiculele Toyota care urmau sa fie asamblate aici, inceputul unui parteneriat cu Salvador Caetano din Portugalia, care exista si astazi si care a marcat primul pas catre societatea producatoare importanta pe care am infiintat-o in anii 1990. 

  • Toyopet Crown in fata Atomium in Bruxelles, Belgia. 

  • 1960: Toyota intra pe piata europeana cu primele exporturi catre Malta si Cipru.

  • 1960: Primul autovehicul Toyopet Crown ajunge in Malta.

  • 1964: Vanzarile autovehiculelor Toyota incep in Finlanda dupa semnarea contractului de distribuitor cu Korpivaara Oy.

  • 1964: Prima reprezentanta Toyota din Europa se deschide in Copenhaga, Danemarca, ca precursor al Toyota Motor Europe.

  • 1964: Piata europeana timpurie: Compania olandeza Louwman & Parqui dreseaza papagali de la gradina zoologica sa spuna „Cumpara o Toyota”.

  • 1965: Exporturile Toyota in Europa insumeaza 5.900 de unitati.

  • 1965: Contractul de distribuitor semnat cu Motor Imports Co. in regatul Unit.

  • 1965: Semnam cu Dickran Ouzouninan din Cipru pentru distribuirea autovehiculelor Toyota.

  • 1965: Toyota la a 50-a editie a Salonului Auto International din Londra, Regatul Unit.

  • 1966: Societatea International Motor din Belgia este acum distribuitor Toyota.

  • 1966: Aducem Toyota Corona si Crown la Salonul Auto de la Paris.

  • 1968: Se infiinteaza Toyota GB plc. in Regatul Unit.

  • 1969: Ne-am mutat sediul din Copenhaga la Bruxelles, Belgia (in prezent Toyota Motor Europe).

Anii 1970 s-au desfasurat in spectrul muzical de la Abba si The Osmonds la punk rock, prin disco. Tehnologia isi croia drum catre divertismentul de acasa, prin primele aparate de inregistrare video si jocuri electronice – rudimentare pentru standardele actuale, dar inovatii incitante la vremea lor. 

Sporturile cu motor si lansarea productiei europene  

  • Desi expansiunea noastra europeana incepuse cu numai cativa ani in urma, avantul crestea. Tot mai multi oameni cunosteau numele Toyota si reactionau la alternativa noastra pentru produsele si marcile cu care erau obisnuiti de generatii.  

    Vizibilitatea si atractivitatea noastra urmau sa primeasca in curand o noua dimensiune interesanta, odata cu participarea noastra la raliurile internationale cu o echipa din Europa. Pilotul suedez Ove Andersson a pus planul in miscare la o intalnire din Londra, cand a convins o echipa de directori sa il lase sa concureze cu o Toyota Celica in Raliul RAC din 1972 din Marea Britanie. Succesul sau prin clasarea in top 10 inaintea unor rivali de seama a asigurat continuarea programului. Andersson Motorsport a fost infiintata ulterior in Suedia in 1973. 

  • 1979: Ove Andersson participa la Raliul Bandama conducand o Toyota Celica. 

Predecesorul direct al Toyota Motorsport GmbH (TMG) de astazi a pregatit modelele Corolla si Celica pentru competitii, cu un sprijin suplimentar din Japonia pentru evenimentele majore. La scurt timp dupa ce a inceput sa functioneze, operatiunile au fost mutate la Bruxelles, in Belgia, in inima Europei.  

Criza petrolului din 1974 a amenintat ca va opri programul sporturilor cu motor, dar unitatile noastre de vanzari au colaborat cu partenerii din toata Europa pentru a aproviziona echipa cu piesele si echipamentele necesare. Increderea echipei in proiect a dat in curand rezultate, pilotul finlandez Hannu Mikkola conducand o masina Corolla 1600 la prima victorie a echipei la Raliul Celor 1000 de Lacuri din Finlanda, in 1975. In acelasi an a fost adoptat numele Toyota Team Europe, facand clar angajamentul nostru pentru sport.  

Acesta a fost inceputul a doua decenii de succes, cu apogeul raliurilor mondiale, inclusiv mai multe titluri pentru piloti si producator, obtinute cu masini legendare precum Celica TA63 Twincam Turbo, supranumita „Regele Africii” pentru dominatia sa completa din raliurile Safari si Coasta de Fildes de la mijlocul anilor 1980.  

In 1979, echipa s-a mutat la Cologne, unde si-a creat propria strada, denumita inspirat Toyota Alée, care este si in prezent caminul TMG si baza echipei noastre de succes din Campionatul Mondial de Anduranta. 

  • Anii 1970 au marcat si inceputul istoriei noastre de productie in Europa, prin contractul semnat cu Salvador Caetano in 1968, care a dus la primele masini Toyota de productie europeana iesite din liniile de productie in 1971. Prin productia de autovehicule la nivel local, ne putem imbunatati serviciile oferite clientilor, reducand timpii de livrare, mentinand costurile scazute si raspunzand mai bine gusturilor si preferintelor clientilor europeni. 

    Fabrica Toyota Caetano Portugal (TCAP) din Ovar a inceput productia modelului Corolla, furnizat din Japonia sub forma de kit. Inca din primele zile, a continuat sa produca o mare varietate de masini, SUV-uri, camionete si camioane usoare – modelele Corona, Starlet, Land Cruiser si Hilux si autobuzele Optima si Coaster au fost toate produse de TCAP.

  • 1971: Incepe asamblarea autovehiculelor in Portugalia (Salvador Caetano I.M.V.T., S.A.). 

In primii ani dupa infiintarea TCAP, am facut investitii semnificative in fabrici de productie din toata Europa. In prezent, producem noua modele de masini diferite, plus motoare si cutii de viteze in noua locatii din sapte tari diferite. Faptul ca doua din trei autovehicule pe care le vindem in Europa sunt construite aici inseamna ca ne reducem impactul asupra mediului, avem mai putine transporturi pe distante lungi si proiectam cu succes tipul corect de autovehicule, potrivit pentru piata locala. 

  • 1970: Se deschide sediul Toyota Motor Corporation din Bruxelles, Belgia.

  • 1970: Toyota Frey din Austria semneaza pentru distribuirea autovehiculelor Toyota.

  • 1970: Intram pe piata italiana dupa contractul de distribuitor semnat cu Toyota Italia.

  • 1971: Franta incepe vanzarea autovehiculelor Toyota prin distribuitorul S.I.D.A.T.

  • 1972: Toyota Irlanda isi incepe operatiunile.

  • 1973: Toyota Team Europe (TTE) participa la Campionatul Mondial de Raliuri (WRC).

  • 1973: Toyota semneaza un contract de distribuitor cu F. E. Dahl & Co. din Norvegia.

  • 1973: Este infiintata Toyota Canarias si incepe importul de autovehicule Toyota in Insulele Canare.

  • 1974: Societatea Toyota Motor achizitioneaza distribuitorul Deutsche Toyota-Vertrieb din Germania de Vest.

  • 1975: TTE castiga prima victorie in WRC la Raliul Celor 1000 de Lacuri din Finlanda.

  • 1976: Autovehiculul cu numarul 1 milion exportat in Europa.

  • 1976: Se infiinteaza Toyota Deutschland GmbH in Germania.

  • 1979: Sediul nou al Toyota Deutschland este finalizat in Cologne, proiectat sa arate ca un motor cu opt cilindri.

Designul European pentru intreaga lume

Anii 1980 au adus continuat consolidarea activitatilor noastre europene si dezvoltarea unor noi intreprinderi interesante, care ne-au ajutat sa stabilim o prezenta mai puternica in regiune. In 1987, Am deschis Centrul Tehnic Toyota din Europa, in Belgia, care a devenit ulterior Centrul Tehnic Toyota Motor Europe din prezent. Doi ani mai tarziu, am infiintat primul nostru birou de servicii de marketing, care a oferit un sprijin valoros pentru operatiunile noastre de planificare a produselor si vanzari. 
 
Acestia au fost „primii pasi” importanti catre bazele unitatilor extinse de productie, cercetare si proiectare pe care le avem astazi in regiune. Operatiunile noastre europene se bucura de un nivel din ce in ce mai inalt de autonomie pentru productia de autovehicule noi, care nu numai ca satisfac gusturile europene, ci servesc si ca etalon pentru multe dintre modelele mici si compacte pe care le producem la nivel mondial. 
  • Recunoscand importanta Europei, ne-am deschis primul centru de design in 1989. Sub numele de Toyota Europe Office of Creation (Toyota EPOC), acesta urma sa devina leaganul creativ al unor noi modele care ne vor duce chiar in inima pietei europene.  

    Infiintat initial langa Bruxelles, centrul s-a dezvoltat in Centrul Toyota pentru dezvoltarea designului european, cunoscut drept ED2, aflat din 2000 langa Nisa, in sudul Frantei. 

    Bazele puse in anii 1980 au reprezentat platforma pentru introducerea modelului Yaris, o masina care a transformat conceptul de super-mini si care astazi, trei generatii mai tarziu, ramane cel mai bine vandut model european. Acest model este acum produs aici, la fabrica noastra din Valenciennes, Franta. 

  • Centrul european pentru dezvoltarea designului. 

ED2 a jucat un rol cheie, ajutandu-ne sa ne indeplinim ambitia de a construi o masina noua, care sa inlocuiasca vechiul model Starlet, o masina care sa reflecte cresterea gradului de constientizare a clientilor fata de mediu, oferind un consum de combustibil mult imbunatatit si emisii de CO2 mai reduse. Aceasta cerere a fost clara atat in Japonia, cat si in Europa, unde supermini-urile reprezentau aproximativ o treime din toate vanzarile de masini noi.  

Ne-am dorit de mai mult timp sa cream un autovehicul cu un design cu adevarat original pentru piata europeana, iar ED2 a dar lovitura cu Yaris, producand o masina de dimensiuni compacte, dar cu un interior spatios si confortabil, conceput pentru a atrage gusturile europene. Iar daca va intrebati de unde vine acest nume, a fost inspirat de Charis, zeul grec al frumusetii si elegantei. 

Atat ED2, cat si colegii creativi din Japonia, au produs modele prototip care au fost testate in clinici de design din Germania, Italia si Regatul Unit, pentru a evalua reactiile potentialilor clienti. O rivalitate amicala s-a dezvoltat intre cele doua echipe, dar in cele din urma si-au impartasit cunostintele si resursele pentru a produce modelul finit, care urma sa-si faca debutul mondial la Salonul Auto de la Paris in 1998. A fost un moment istoric pentru ED2, deoarece acesta a fost primul sau model selectat pentru productie in masa. Munca sustinuta investita in crearea masinii a fost rasplatita atat cu titlul european, cat si cu cel japonez de „masina anului”. 

De atunci, studioul nostru european de design s-a bucurat de multe alte proiecte de succes, nu in ultimul rand colaborand la dezvoltarea stilului avangardist al conceptului Toyota C-HR crossover, pe care l-am dezvaluit in 2014 si care a fost precursorul modelului de productie care se construieste acum in Europa, la fabrica noastra din Turcia. 

  • Designul sofisticat al modelului Yaris, care se potriveste bine pe strazile Parisului, este extrem de popular in toata Europa.

  • 1989: Toyota Europe Office of Creation (Toyota EPOC) se deschide in Bruxelles (in prezent ED2 in Nisa, Franta).

  • 1987: Centrul Tehnic Toyota din Europa este finalizat in Belgia (in prezent Centrul tehnic TME).

  • 1989: N.V. Toyota Motor Marketing Services Europe S.A. (TMSE) este infiintata in Belgia.

  • Designerii ED2 examineaza un model Yaris la scara.

  • Productia Yaris la Toyota Motor Manufacturing France incepe in 2001.

Acesta a fost inceputul erei informatiei, odata cu lansarea internetului in intreaga lume si cu aparitia primelor sisteme de navigatie prin satelit GPS in masini, pentru uz public. Marea Britanie s-a legat fizic de continentul european odata cu deschiderea Tunelului Manecii, iar familia Simpson si-a facut debutul pe ecranele TV. 

Accelerarea investitiei in fabricatie 


  • Dupa ce am depasit pragul de 30 de ani in Europa, ne-am angajat in investitii majore pentru a ne stabili aici propriile unitati de productie, conform principiului nostru de afaceri de a produce autovehicule la nivel local pentru pietele in care acestea vor fi vandute.  

    Intr-un discurs in Londra in 1989, presedintele Toyota Shoichiro Toyoda a spus: „Toyota va depune toate eforturile posibile pentru a fi acceptata ca o companie britanica si ca o companie europeana reala, cat mai curand posibil.” Cateva saptamani mai tarziu, ne-am confirmat planurile de a construi primul nostru centru de productie european detinut si operat in Marea Britanie – s-a nascut Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK). 

  • 1998: Incepe productia Corolla la Toyota Motor Manufacturing (UK), alaturi de Avensis.

Aproximativ 3 miliarde de euro au fost investite in acea perioada pentru a crea o fabrica de masini in Anglia si un centru pentru motoare in nordul Tarii Galilor, ambele fiind puse in functiune in 1992. Primul model pe care l-am realizat in fabrica din Burnaston a fost Carina E (E reprezentand Europa). In sase ani, TMUK producea, de asemenea, modelele Corolla hatchback si devenea caminul noului nostru model emblematic pentru Europa, Avensis. De asemenea, si-a atins obiectivul de a achizitiona 80% din piesele si serviciile sale de la furnizori europeni. 

Europa era de asemenea in schimbare, odata cu infiintarea Uniunii Europene in 1993 si cu progresele ulterioare catre crearea unei piete unice. Pentru a ne adapta la mediul de afaceri in schimbare, ne-am reorganizat companiile de vanzari si marketing si birourile noastre europene sub umbrela unei noi afaceri, Toyota Motor Europe Manufacturing and Engineering, cu sediul in Bruxelles. 

De asemenea, ne-am straduit sa consolidam legaturile din Toyota Motor Corporation si companiile care produc si comercializeaza masinile noastre in Europa. Investitiile strategice din anii 1990 au ajutat TMC sa aiba filiale detinute integral sau partial pe toate pietele majore din regiune, infiintand in acelasi timp noi societati de distributie pe pietele emergente importante din Europa Centrala si de Est.  

TMUK a reprezentat inceputul unei noi perioade de extindere, cu o capacitate de productie suplimentara adaugata in 1994 odata cu infiintarea TOYOTAS (cunoscuta in prezent drept Toyota Motor Manufacturing Turkey), o societate mixta pentru productia locala de masini Corolla.  

Reteaua noastra de operatiuni in curs de dezvoltare a necesitat facilitati suplimentare de asistenta, inclusiv un centru extins pentru piese si un centru de accesorii si servicii, ambele situate in Belgia. Intre timp, la Paris, am deschis un nou salon de inovatie si tehnologie in 1998, Le Rendez-Vous Toyota in renumita zona Champs-Elysées (inchis in oct. 2017). 

  • 1994: Toyota Motor Manufacturing Turkey incepe operatiunile. 

  • 1998: Se deschide showroom-ul „Le Rendez-Vous Toyota” in Franta (inchis in oct. 2017). 

Intrucat vanzarile noastre europene au depasit pragul de jumatate de milion in acel an, ne-am marit si mai mult capacitatea de productie prin lansarea de centre de productie in Polonia, pentru cutii de viteze, si in Valenciennes, Franta, pentru productia modelului Yaris de mare succes. 

Piatra de temelie a fabricii Toyota Motor Manufacturing France a fost pusa in anii 90, iar de la deschiderea sa la inceputul anului 2001, TMMF si-a imbunatatit continuu performanta de mediu, devenind cea mai durabila fabrica a noastra din Europa si una dintre fabricile noastre ecologice la nivel global, care lanseaza programe de meniu noi si mai bune. 

Lansata ca un „centru industrial simplu, ecologic, pentru secolul 21, care respecta mediul”, a introdus masuri pentru reducerea progresiva a deseurilor, reducerea consumului de energie si apa si captarea energiei regenerabile, de exemplu prin instalarea unui perete solar vast pe latura uneia dintre cladirile sale. Imprejurimile fabricii sunt, de asemenea, intretinute, promovand plantele si fauna salbatica pentru a obtine tipul de diversitate naturala intalnita in parcurile nationale ale Frantei. 

  • Anii 1990 au fost deceniul in care am investit in productie in Europa, deschizand primele fabrici de productie din regiune in Marea Britanie, urmate de fabrici in Franta, Turcia, Polonia, Cehia si Rusia. Masinile pe care le producem in Europa reprezinta acum aproape trei din patru masini vandute aici – constituind, de asemenea, un indiciu ca proiectam genul de masini care raspund cerintelor si gusturilor clientilor europeni. Acest accent pe productia „locala” inseamna, de asemenea, ca ne putem reduce impactul asupra mediului, deoarece trebuie sa facem mai putine transporturi pe distante lungi. 

    Pana la inceputul secolului, am realizat o transformare completa, trecand de la o nisa, o afacere din Orientul Indepartat care exporta un numar mic de autovehicule, la o prezenta locala semnificativa ca afacere constructoare de masini, investind in locuri de munca, instruire si facilitati in intreaga regiune. Ne-am pus in practica filosofia productiei locale si am fost constienti de beneficiile pe care aceasta le poate aduce in ceea ce priveste calitatea, serviciul clientilor, eficienta si impactul redus asupra mediului.

  • 1991: Toyota Motor Poland incepe operatiunile.

Noul mileniu ne-a oferit tehnologia pentru a mentine toata lumea conectata, in orice moment. Mesajele text, blogurile, Facebook si Twitter ne permit sa impartasim conversatii, imagini si experiente prin simpla atingere a catorva taste. Iar daca preferati sa ascultati in loc sa vorbiti, acum puteti incarca mii de melodii pe un singur dispozitiv digital din buzunarul blugilor.

Revolutia hibridelor

Acesta a fost inceputul unei revolutii tehnice in lumea automobilelor, deoarece am adus primul nostru model de productie a masinilor hibride pe piata europeana.  
 
In 2000, la trei ani de la debutul sau in Japonia, modelul Prius original a ajuns in Europa, sub forma unui sedan cu aspect modest, cu un sistem de propulsie nou, care cuprindea atat un motor conventional pe benzina, cat si un motor electric. Spre deosebire de orice alta masina de pe piata, Prius comuta automat intre diferitele sale surse de alimentare sau le folosea in combinatie, pentru a obtine cea mai eficienta performanta. 

  • Iar ca hibrid integral, motorul electric putea fi folosit independent, cu zero consum de combustibil si fara emisii de esapament.  

    Astfel, modelul Prius a fost fidel radacinilor latine ale numelui sau, fiind o masina foarte avansata pentru timpul sau. De fapt, ne dezvoltam tehnologia hibrida inca din anii 1960, cu mult inainte ca problemele ecologice sa devina o cauza atat de mare de ingrijorare globala si inainte de introducerea unei legislatii pentru reducerea gazelor cu efect de sera.  

    Viziunea noastra de mediu si investitia noastra timpurie in cercetare si dezvoltare au insemnat ca, in momentul in care Prius a fost gata sa fie comercializat pentru clientii nostri, eram complet increzatori in calitatea si capacitatea sa de a oferi performanta promisa. Increderea pe care am avut-o in Prius s-a reflectat in faptul ca aceasta a fost prima masina din Europa care vanduta cu o garantie de cinci ani/100.000 km. 

  • Prius ajunge in Europa in anul 2000. 


Desigur, acesta a fost doar inceputul: Prima generatie de Prius a trebuit sa le prezinte oamenilor un nou concept in domeniul automobilismului, ceea ce inseamna ca atractivitatea sa initiala a fost o alternativa de nisa la modelele conventionale pe benzina si diesel pe care clientii europeni le cunosteau si in care aveau incredere.  

Aproximativ 4.000 de masini au fost vandute inainte ca Prius sa fie transformat in 2003, odata cu introducerea unei versiuni de a doua generatie, care combina stilul hatchback mai contemporan cu castiguri semnificative in performanta si eficienta. Economia de combustibil a crescut cu 15% la 4,3 l/100 km, in timp ce emisiile de CO2 au scazut la 104 g/km. In acelasi timp, soferii au devenit din ce in ce mai constienti de necesitatea de a-si reduce amprenta de carbon si de a conserva energia, iar legislatorii de pe intregul continent au inceput sa ia in considerare sisteme de taxe care sa favorizeze vehiculele mai ecologice. 

Acolo unde modelul Prius original a creat piata autovehiculelor hibride, succesorul sau a crescut profilul tehnologiei si popularitatea modelului. Rolul celei de-a treia generatii Prius, lansata in 2009, a fost acela de a introduce modelele hibrid in productia de masa. Puterea a fost cu o treime mai mare decat in 2000, consumul de combustibil a marcat o imbunatatire cu 23%, iar nivelurile de CO2 au scazut pentru prima data sub valoarea de referinta de 100 g/km. Aceste cifre reflecta modul in care angajamentul nostru de a imbunatati continuu performanta de mediu a Prius ar putea oferi beneficii reale societatii: o masina usor de condus, practica de utilizat, dar care deschide drumul in ceea ce priveste reducerea consumului de combustibil si reducerea emisiilor de carbon. 

Intr-un deceniu, Prius ne-a ajutat sa schimbam peisajul automobilistic si a deschis calea pentru lansarea tehnologiei hibride catre alte game de modele – Yaris si Auris – care sunt construite in Europa si pozitionate in centrul afacerii noastre. Prius a devenit, de asemenea, o familie de modele de sine statatoare, odata cu introducerea in 2012 a Prius+, primul autovehicul hibrid integral cu sapte locuri din lume si a Prius Plug-in Hybrid. 

Prius Plug-in Hybrid a fost, de asemenea, o premiera la nivel mondial, o masina cu o baterie puternica litiu-ion care poate fi reincarcata folosind o simpla conexiune la o sursa de alimentare de acasa, de la locul de munca sau dintr-o parcare publica. Acest lucru permite parcurgerea unor distante mai mari si atingerea unor viteze mai mari atunci cand conduceti cu energie electrica cu zero emisii, comparativ cu cea conventionala.  

Europa a fost un teren cheie de testare pentru tehnologie, cu un program de leasing public lansat in Franta in parteneriat cu firma de producere a energiei EDF in 2007 – intamplator, anul in care am atins un milion de vehicule hibride vandute la nivel mondial. Cunostintele pe care le-am dobandit in timpul acestei testari si al altor testari la nivel mondial au jucat un rol vital pentru a ne asigura ca masina pe care am adus-o pe piata a obtinut cea mai buna performanta posibila. Am reusit sa ne asiguram ca Prius Plug-in poate acoperi marea majoritate a calatoriilor tipice europene pentru naveta urbana numai cu energie electrica, fara emisii de esapament nocive si fara consum de combustibil. 

Prius a reusit sa transforme intelegerea si acceptarea de catre oameni a tehnologiei hibride. In prezent, este o alegere familiara si populara pentru tot mai multi oameni care ii apreciaza nu numai performanta mai ecologica si mai eficienta, ci si calitatea sa fluida si sofisticata si fiabilitatea de durata. 

  • 2000: Deschiderea Centrului Toyota pentru dezvoltarea designului (ED2) in sudul Frantei.

  • 2000: Premiul „Motorul Anului” pentru Yaris si Prius, pentru al doilea an la rand.

  • 2001: Primul Yaris „fabricat in Europa” iese de pe linia de asamblare a fabricii Toyota din Valenciennes, Franta.

  • 2001: Centru nou de autovehicule deschis in Zeebrugge, Belgia.

  • 2002: Toyota infiinteaza o companie holding in Europa: Toyota Motor Europe N.V./S.A.

  • 2003: Toyota Avensis fabricata in Regatul Unit este vanduta in Japonia.

  • 2005: Fabrica Toyota/PSA Peugeot Citroën (TPCA) din Republica Ceha incepe productia.

  • 2005: Toyota deschide o noua fabrica de motoare diesel si cutii de viteze in Polonia (TMMP).

  • 2005: Toyota incepe fabricarea noului motor diesel la Toyota Motor Industries Poland (TMIP).

  • 2006: Autovehiculul Yaris cu numarul un milion fabricat de Toyota in Europa.

  • 2007: Toyota Motor Manufacturing Russia incepe productia.

  • 2007: Vanzarile mondiale de autovehicule hibrid Toyota depasesc 1 milion de unitati.

  • 2007: Vanzarile mondiale de autovehicule hibrid Toyota depasesc 1 milion de unitati.

  • 2008: Vanzarile mondiale de autovehicule Prius depasesc pragul de 1 milion, vanzarile Prius cumulate din Europa reprezentand 100.000 de autovehicule.

  • 2009: Toyota sarbatoreste fabricarea autovehiculului cu numarul un milion in Turcia; lanseaza productia noului model Toyota Verso.

  • 2009: Toyota ofera in leasing peste 150 de autovehicule PHV experimentale in Europa.

Intelegerea noastra despre lume si locul ei in univers nu a fost niciodata mai complexa. Activitatea de pionierat de la centrul de cercetare nucleara din Europa a dezvaluit secrete despre natura esentiala a materiei, in timp ce misiunile spatiale pe Marte au gasit dovezi ale apei pe vecinul nostru planetar cel mai apropiat. Tehnologiile avansate au trecut in mod constant din laboratorul de cercetare in casele si locurile noastre de munca, pentru a ne face viata mai sigura, mai usoara si mai plina de satisfactii. 

Mirai si zorii erei hidrogenului 

  • Lumea automobilelor este un domeniu in care progresele stiintifice sunt cel mai clar observate in dezvoltarea autovehiculelor apropiate de lumea din jurul nostru. Durabilitatea si preocuparile de mediu sunt in centrul a tot ceea ce facem, asa ca, probabil, nu este surprinzator faptul ca am continuat sa ne imbunatatim si sa ne adaptam tehnologia hibrida pentru a ne apropia de obiectivul nostru final, acela de a crea masina ecologica perfecta.  

    Lansarea modelului Mirai, primul autovehicul Toyota cu pila de combustie, produs in masa, in 2015, a marcat un alt pas semnificativ in aceasta calatorie. Impulsionati de angajamentul nostru fata de mediu, am cercetat cum am putea dezvolta o masina cu zero emisii inca din anii 1990. Beneficiind de succesul modelului nostru hibrid, am putut utiliza principiile acestei tehnologii pentru a aborda potentialul hidrogenului ca sursa de energie curata si durabila. 

  • 2015: Europa intampina noul model Toyota Mirai, primul sedan cu pila de combustie produs in serie la nivel mondial.

Modelul Mirai este alimentat de energie electrica generata de o stiva de pile de combustie de la bord, care foloseste combustibil hidrogen. De fapt, singurul produs secundar din proces este apa. 

Programul nostru intensiv de dezvoltare a facut ca tehnologia sa fie compacta si usoara, astfel incat sa poata fi cuprinsa in dimensiunile unui sedan cu patru usi, de dimensiuni conventionale, cu un portbagaj generos. Caracterul practic urmarit include o autonomie de rulare de aproximativ 500 km cu un rezervor plin si un timp de realimentare la pompa de mai putin de cinci minute - la fel ca un autovehicul pe benzina sau diesel. 

Desigur, oamenii care conduc un model Mirai sau ale autovehicule cu pila de combustie au nevoie de spatii practice pentru alimentare. Aceasta inseamna ca trebuie creata o noua infrastructura pentru distributia si vanzarea hidrogenului. Din acest motiv, am introdus Mirai mai intai pe pietele europene in care exista investitii in curs de dezvoltare pentru furnizarea acestui tip de retea – inclusiv Regatul Unit, Germania, Belgia, Danemarca, Tarile de Jos, Norvegia si Suedia. De asemenea, colaboram cu colegii nostri din industria auto, companiile de combustibil si energie, guvernele si agentiile, pentru a sprijini dezvoltarea unei infrastructuri de alimentare cu hidrogen care sa poata sustine un numar tot mai mare de autovehicule.  

Mirai a atras multa atentie, nu in ultimul rand din partea politicienilor europeni de top, care cred in potentialul sau de a deschide o noua era a mobilitatii durabile, cu zero emisii. De fapt, consideram ca hidrogenul ofera oportunitati si mai mari, in afara de transport, pentru a oferi societatii o sursa viitoare de energie viabila, mai curata si abundenta. 

  • 2012: Prima productie Prius Plug-in Hybrid din Europa livrata catre Alteta Sa Serenisima Printul Albert II de Monaco.

  • 2012: Motorsport GmbH (TMG) a stabilit un nou record electric pe circuitul legendar Nürburgring Nordschleife din Germania.

  • 2014: „Cité lib by Ha:mo”, un nou tip de mobilitate urbana bazat pe autovehicule electrice ultra-compacte, conectate la transportul public, este lansat in Grenoble, Franta.

  • 2015: Un sofer german devine clientul cu numarul un milion al unui autovehicul Toyota hibrid in Europa.

  • 2016: Toyota tocmai a produs masina cu numarul 10 milioane in Europa.

  • 2016: Modelul Toyota C-HR crossover, proiectat in Europa, este fabricat la Toyota Motor