1. Despre Toyota
  2. Made in Europe
  3. European HQ, R&D, and the training canters
  4. How did European R&D update the Yaris?
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

Cercetare Si Dezvoltare In Europa

Proiectul Yaris

Oportunitatea de a conduce o actualizare majora in programul pentru Yaris a fost un reper important in istoria activitatilor noastre din Europa. Desi am construit Yaris in Franta de mai bine de cativa ani, acest nou proiect a necesitat ca echipele noastre de cercetare si dezvoltare, planificare de produs si design sa preia conducerea intr-un proiect major la un produs global, care a fost lansat pe piata cu succes in 2014.

Un proiect global, condus de Europa


Toyota a acordat o mare parte din responsabilitatea de a cizela noul Yaris catre operatiunile sale din Europa, ceea ce reflecta forta si calitatea segmentului de piata B in aceasta regiune. Pentru prima data, modificarile adoptate pentru Yaris in Europa sunt transferate la modelul sora Vitz, fabricat in Japonia. 

Fiind mai mult decat un simplu facelift minor, programul de 90 de milioane de euro a dus la introducerea a mai mult de 900 de noi componente care au imbunatatit designul, dinamica si siguranta masinii.

Noul design al masinii, cu schimbari semnificative in partea din fata si din spate, a fost creat la studioul de design Toyota ED2, din sudul Frantei.

Yaris are o puternica mostenire, fiind construit in fabrica Toyota Motor Franta din Valenciennes inca din 2001. Productia a depasit trei milioane de unitati in 2016, masiniile fiind livrate nu doar in Europa, ci si exportate pe tot globul, incluzand Africa, America de Nord si pietele asiatice din Orientul Mijlociu.

Serkan Karaman a fost coordonator de proiect senior responsabil pentru dezvoltarea programului pentru Yaris la centrul nostru de cercetare si dezvoltare de langa Bruxelles. El explica schimbarile pe care acest model le-a adus in modul in care lucreaza Toyota Europe.

“In trecut, coordonarea de proiect pentru o schimbare atat de mare la un model s-a facut mereu in Japonia. Bineinteles, am trimis intotdeauna informatii din Europa si am primit sarcini specifice pentru a le rezolva aici, dar programul a fost stabilit de Toyota in Japonia.

Europa a fost capabila sa preia conducerea in dezvoltarea unui automobil global. Am fost cu adevarat pe scaunul soferului si faptul ca am lucrat de-a lungul timpului in cele mai solicitante regiuni din lume pentru acest tip de automobile ne-a oferit o excelenta pozitie pentru a porni proiectul.”

Echipa lui Karaman a prezentat un program pentru cum ar putea noul model sa fie pe cat posibil de competitiv, bazat pe impresiile clientilor si testand masini impotriva celor mai puternici rivali din Europa. Apoi, detaliile au fost adaptate pentru a se potrivi si altor piete pe care se vinde masina, precum USA sau Japonia.

Echipele noastre de planificare, design si inginerie au lucrat indeaproape, gratie faptului ca sunt localizate foarte in apropiere in Belgia si Franta, astfel incat au putut lua decizii rapid. Foarte important, asta a permis mult mai usor ca designul original al caroseriei sa fie pastrat la versiunea de productie finala.

TOYOTA YARIS IN CIFRE