1. Despre Toyota
  2. Sustenabilitate
  3. Environmental challenge 2050
  4. Provocarea 3
  5. Cum isi reduc emisiile fabricile noastre?
Actiuni rapide
Actiuni rapide

Cum isi reduc emisiile fabricile noastre?

Economii semnificative de energie in Franta

Chiar daca consumul de energie era deja la un nivel foarte scazut datorita conceptului de cladire compacta, fabrica noastra din Franta (TMMF) a efectuat reduceri suplimentare. Consumul de energie a fost redus cu 57% fata de nivelurile din 2002 datorita monitorizarii atente, izolatiei inteligente si iluminatului de ultima generatie.

De asemenea, TMMF investeste in energii regenerabile. In fiecare an, se economisesc 2,5 tone de CO2 datorita unei membrane fotovoltaice de pe acoperis, ca cea din imaginea din dreapta. O alta economie de 18,4 tone de CO2 pe an rezulta dintr-un perete solar care incalzeste aerul exterior care intra in unele ateliere. Recent, un boiler pe gaz a fost inlocuit cu un boiler pe biomasa, rezultand economii de CO2 de 1.285 de tone pe an.

De la inceput, TMMF a fost proiectata sa aiba cea mai mica amprenta de mediu posibila. Unele zone de depozitare sunt de pana la 10 ori mai mici decat standardele industriei auto pentru productie similara. Din punct de vedere vizual, cladirea joasa a fost integrata discret in peisaj.

Nu este surprinzator faptul ca TMMF a fost desemnata una dintre cele mai durabile cinci fabrici Toyota din lume. Acest lucru o face un reper industrial pentru toate celelalte fabrici ale Grupului Toyota in ceea ce priveste performanta de mediu.

Producem propriul nostru hidrogen pentru a ne alimenta motostivuitoarele

Pentru a promova introducerea si utilizarea tehnologiilor bazate pe hidrogen pentru a indeplini provocarea fabricilor cu zero emisii de CO2, am introdus SimpleFuel™ la fabrica noastra Motomachi din Japonia.

SimpleFuel™ este o statie simplificata de hidrogen. Utilizeaza electricitatea de la panourile solare de pe terenul fabricii pentru a produce hidrogen cu emisii scazute de carbon, prin electroliza apei. Hidrogenul este apoi comprimat si presurizat si pus la dispozitie motostivuitoarelor cu pile de combustie.

O statie poate produce aproape 9 kg de hidrogen pe zi, ceea ce este suficient pentru a mentine in functiune pana la opt motostivuitoare cu pile de combustie. In plus, dimensiunea sa compacta inseamna ca poate fi instalata in spatii mici, fiind potrivita pentru realimentarea rapida si convenabila a motostivuitoarelor cu pile de combustie din cadrul fabricii.

Statia de hidrogen SimpleFuel™ functioneaza la Motomachi din martie 2018, unde a redus si mai mult emisiile de CO2 ale unitatii. Daca acest proiect pilot din Japonia are succes, conducerea celor doua fabrici durabile Toyota din Regatul Unit si Franta ar putea sa implementeze aceasta solutie si in Europa.


Cititi intreaga poveste in pagina de stiri a Toyota