1. Despre Toyota
  2. Made in Europe
  3. Manufacturing sites
  4. How is your Toyota Made?
Ai nevoie de informatii suplimentare?
Browser-ul nu este suportat
Din pacate, browser-ul folosit nu este compatibil cu website-ul nostru. Te rugam incearca sa accesezi website-ul dintr-un alt browser precum Edge, Chrome, Firefox sau Safari.

CUM ESTE FABRICATA TOYOTA TA?

  • Te-ai intrebat vreodata cum construim masinile pe care le conduci? Lasa-ne sa-ti aratam folosindu-ne de exemplul fabricii noastre din Burnaston din Regatul Unit, unde fabricam cele mai multe modele Corolla pe care le vindem in Europa.

    Bine ai venit la fabrica Toyota din Burnaston

  • Povestea Corollei noastre incepe cu o uriasa rola de 45 de tone de otel. Din aceasta se taie bucati care apoi sunt presate in masinarii uriase pentru a da nastere partilor de caroserie, care apoi sunt sudate impreuna pentru a forma caroseria nevopsita. Presele sunt cele mai mari utilaje din fabrica si au dimensiunea unei case.

    Linia de presaj

  • Fiecare schimb de la fabrica foloseste in jur de 300 de tone de otel ca sa construiasca pana la 750 de masini pe zi - asta inseamna una la fiecare sase secunde. Dupa ce au fost presate, panourile de caroserie sunt incarcate pe benzi automate si sunt pregatite pentru a fi sudate. Robotii-sudori si oamenii sudeaza partile pentru a crea componente si mai complexe, precum usile. Aici, fiecare etapa a procesului de productie este verificat atent atat de roboti, cat si de operatori umani.

    Caroseria este gata de vopsire

  • Urmatoarea oprire este la vopsitorie unde fiecare caroserie este curatata si apoi tratat cu un strat special de protectie impotriva coroziunii, inainte de aplicarea protectiilor impotriva apei, a zgomotelor si a materialelor care amortizeaza vibratiile. Abia apoi sunt aplicate straturile de vopsea si este primit tratamentul termic special din cuptor.

    Vopsitoria

  • Mergand mai departe la sectia de asamblare, masina are deja caroseria vopsita, iar aici se monteaza toate componentele necasare pentru a functiona, de la roti, motor, cutie de viteze si pana la scaune, volan si echipament de siguranta. Fabrica are, de asemenea, o unitate de productie care produce elemente din plastic, precum spoilere si panouri pentru interior.

    Asamblare

  • Ultima etapa in calatoria de productie este departamentul de verificare a calitatii, unde o echipa specializata face mai mult de 2.000 de verificari la fiecare masina. Fiecare parte de la interior si de la exterior este verificata, motorul este oprit si pornit de sase ori, acceleratia si frana sunt testate si masina trece printr-un torent de apa pentru a se asigura ca nu exista infiltratii.

    Verificarea calitatii

  • Totul se termina dupa 825 de procedee, cu o verificare suplimentara a vopselei, dupa care masina isi poate incepe calatoria spre showroom unde isi va intalni primul proprietar.

    Showroom