Sistemul de franare este, probabil, cel mai important sistem de siguranta cu care este echipata o masina Toyota, un sistem complex care trebuie sa functioneze in conditii optime indiferent de conditiile in care este condusa masina si urgentele care pot sa apara pe parcurs.
Simplificat, in momentul in care apesi pedala de frana, lichidul de frana preseaza pistoanele din etrierele de la fiecare roata, pistoanele apasa pe placutele de frana iar placutele apasa pe discul de frana care se invarte impreuna cu roata in timpul deplasarii. Frecarea dintre placutele si discurile de frana determina, in cele din urma, oprirea masinii.
Tot acest mecanism duce in timp la uzura placutelor si discurilor de frana, motiv pentru care ele trebuie verificate periodic si inlocuite daca sunt consumate dincolo de un anumit nivel. Utilizarea unor placute de frana sau a unor discuri de frana uzate poate duce la situatii extrem de periculoase atat pentru sofer cat si pentru ceilalti participanti la trafic.
Exista mai multe semne care arata apropierea momentului in care vor trebui schimbate placutele si discurile de frana, de exemplu atunci cand volanul vibreaza sau se aud sunete puternice in timpul franarii, dar si cand se simte o diminuare a capacitatii de franare la apasarea pedalei. Grosimea discului de franare este un alt bun indicator al sigurantei de franare, astfel ca daca discurile se subtiaza dincolo de minimul recomandat este obligatoriu ca ele sa fie schimbate.
De-a lungul timpului Toyota a dezvoltat constant tehnologia utilizata in sistemele si componentele masinilor sale, astfel ca toate placutele si discurile originale Toyota sunt proiectate si testate pentru a garanta maximul de siguranta. La fiecare moment al ciclului de viata al acestor componente, performanta sistemului de franare ramane 100%, datorita materialelor de calitate folosite.
Este, deci, foarte important ca proprietarii de masini Toyota sa optimizeze aceste sisteme complexe folosind placute si discuri originale, proiectate si fabricate special pentru fiecare model Toyota in parte. In plus, componentele aftermarket sunt produse pentru mai multe marci si pun mai mult accent pe optimizarea costurilor, ceea ce inseamna ca nu se vor potrivi la fel de bine pe sisteme atat de complexe precum cele ale unei masini Toyota.