Curelele Toyota: tehnologie de varf in detalii simple
Garantia Toyota
Garantia Toyota
Inspectia curelei de transmisie
O curea de transmisie cu un grad de uzura mai avansat decat ar fi acceptabil incepe sa dea semne pe vizibile in functionarea masinii si experienta condusului. Este necesar sa te indrepti catre un service autorizat Toyota daca observi ca structura curelei are un aspect uzat sau daca auziti zgomote neobisnuite in timpul condusului. Alte semne de uzura ale curelei, insa, ar putea fi mai subtile si greu de observat. Doua exemple ar fi o incarcare mai slaba a bateriei si probleme cu aerul conditionat sau felul in care se comporta servodirectia.
Totodata, pentru a te ajuta sa decizi daca e nevoie sa te indrepti spre un atelier de reparatii, e bine sa ai in vedere cateva dintre urmatoarele criterii de evaluare.
Daca masina a fost rulata multi kilometri fara nicio schimbare a curelei, sunt multe sanse ca vizita la service sa fie necesara.
Inainte de a presupune ca semnele pe care le detectezi se refera la cureaua de transmisie, trebuie sa te intrebi daca masina a trecut recent prin reparatii la alternator, sistemul de aer conditionat, servodirectie sau pompa de apa.
Nu in ultimul rand, zgomotele ciudate pe care le auziti trebuie analizate in contextul momentului in care apar: daca apar la pornire, la viteze reduse, in timpul deplasarii sau in alte situatii.
Verificarea vizuala
Inspectia pe cont propriu
Daca doresti sa inspectezi cureaua pe cont propriu, poti face si asta, atata timp cat stii la ce anume sa te uiti si cum sa accesezi zona de interes.
In general, specialistii sunt de parere ca o curea incepe sa se degradeze mai puternic dupa aproximativ 50.000 de kilometri, iar undeva in jurul a 80.000 de kilometri ar trebui sa iei in serios schimbarea curelei.
Bineinteles, gradul de uzura depinde de elementele la care este expus motorul, climatul si maniera in care este condusa masina, si prezenta unor elemente precum uleiul, temperaturi extreme sau alte particule abrazive.
In momentul in care inspectezi cureaua, trebuie sa cauti semne evidente de uzura, cum ar fi franjurarea, fisuri sau rupturi ale stratului de suprafata. Un alt indicator important este aspectul lateral al curelei. Daca este lucios, ar putea provoca alunecarea, supraincalzirea sau fisurarea curelei. Tot in lateral, poti suci putin cureaua pentru a observa daca apare o separare intre straturi sau daca sunt bucati lipsa in partea interioara a curelei.
In timpul utilizarii masinii, pe de alta parte, sunetele inalte sau vibratiile ar putea indica faptul ca aceasta curea nu este intinsa suficient, motiv pentru care ar putea sari de pe pozitie sau ar putea genera caldura.
Programul de loialitate Toyota
Riscurile unei curele rupte
Inspectia si inlocuirea unei curele de transmisie este o operatiune extrem de usoara si cu costuri reduse, mai ales in ecosistemul Toyota. Preventia in cazul de fata este cu mult superioara reparatiei, avand in vedere ca o curea de transmisie rupta poate provoca daune mult mai costisitoare in motorul masinii.
O curea rupta afecteaza multe sisteme diferite ale masinii. Sistemul de aer conditionat nu va mai sufla aer rece, servodirectia inceteaza sa functioneze, iar alternatorul nu mai incarca bateria masinii. In plus, motorul se poate supraincalzi, ceea ce constituite primul pas catre o miriada de probleme.
Daca simti, deci, ca se apropie momentul in care va trebui sa inlocuiesti cureaua de transmisie, vino cu incredere la cel mai apropiat service autorizat Toyota si scapa de-o grija!