Fabricile Toyota din Europa

Locatiile de fabricatie se intind pe tot continentul

Europa este un centrul major de productie pentru noi. Astazi avem noua locatii unde se produc masini, motoare si transmisii pe intreg continentul, fiecare determinata in a livra masini mai bune pentru clientii nostri.

Avem un personal de 17.000 de angajati dedicati sa fabrice nu doar cele opt modele pe care le producem in Europa, dar de asemenea si majoritatea motoarelor si cutiilor pe care le folosim aici. Multi dintre soferi nu stiu asta, dar sunt toate sansele ca masinile lor sa fie fabricate in Europa.

De fapt, opt din zece masini vandute in Europa sunt fabricate intr-una dintre locatiile Toyota de pe continent.

Avem sase fabrici pentru automobile, localizate in Franta (Toyota Yaris), Regatul Unit (Toyota Corolla), Turcia (Toyota C-HR si Toyota Corolla), Republica Ceha (Toyota Aygo), Russia (Toyota Camry si Toyota RAV4) si Portugalia (Toyota Land Cruiser pentru export). De asemenea, avem fabrici pentru motoare si cutii de viteze in Polonia si Regatul Unit. Acestea nu produc doar pentru Europa, pentru ca masinile sunt livrate spre intregul glob.

/
Toyota Motor Manufacturing France SAS, localizata in Onnaing.
/
Toyota Motor Manufacturing United Kingdom Ltd., localizata in Burnaston.
/
Toyota Motor Manufacturing Turkey INC., localizata in Arifiye/Sakarya.
/
Toyota Motor Manufacturing Czech Republic s.r.o, localizata in Kolin.
/
OOO Toyota Motor, localizata in Saint-Petersburg.
/
Toyota Caetano Portugal S.A., localizata in Ovar.
/
Toyota Motor Manufacturing United Kingdom Ltd., localizata in Deeside.
/
Toyota Motor Manufacturing Poland Sp.zo.o, localizata in Walbrzych.

Am inceput pentru prima data sa construim masini in Europa la o scala redusa in 1971. De atunci am investit mai mult de 9 miliarde de euro in fabricile de aici si am depasit productia de 13 milioane de automobile.

/
Despre Sistemul de fabricatie Toyota

Modul in care fabricam masini este definit de Sistemul de fabricatie Toyota (TPS). Este o filozofie originala care are ca obiectiv eliminarea de deseuri pentru a atinge cea mai buna eficienta posibila - ceea ce este denumit ca un sistem "exact la timp". . 
TPS este folosit pentru intreaga noastra companie, incluzand toate fabricile pe care le avem. Poti afla mai multe despre cum functioneaza TPS si despre succesul pe care il are aici .

Folizofia de productie locala

Intotdeauna am crezut in importanta de a fabrica automobilele local, pe piata pe care sunt vandute - un principiu de afaceri care si-a aratat valoare nu doar in Europa, ci si in alte regiuni ale lumii.

Prin constructia de fabrici locale putem intelege mai bine cum isi folosesc clientii nostri masinile si care sunt preferintele si prioritatile lor atunci cand se decid sa cumpere un model. Acest tip de informatie este importanta in misunea noastra de a construi masini si mai bune. Fabricarea locala ne ajuta, de asemenea, sa livram masinile mult mai repede, reducand timpul, costul si impactul asupra mediului pe care il aduce livrarea masinilor in jurul lumii.

/
Filozofia de productie europeana, Fabricat in Europa - pentru Europa: circa 80% dintre automobilele vandute aici sunt fabricate in Europa.
Kaizen in constructie

Cat de diferit este Yaris cu numarul trei milioane fata de primul?

La prima vedere este destul de usor de observi diferentele dintre primul Yaris pe care l-am construit in 2001 si modelul cu numarul trei milioane care a iesit pe portile fabricii noastre din Valenciennes din nordul Frantei, in vara anului 2016. Trecand peste simplele aparente, s-au schimbat foarte multe sub caroserie.

/

Toyota Yaris din ziua de astazi are un impact minim asupra mediului, cu sistemul de propulsie hibrid care reduce la jumatate emisiile de CO2 si reduce consumul de combustibil cu 50%, comparat cu originalul Yaris cu motor de 1,0 litru.

Asta in ciuda faptului ca masina este mai puternica si mai grea decat inainte, fiind echipata cu mai multe sisteme de siguranta si de protectie la impact. Lasand la o parte versiunea Hybrid, chiar si motorizarea 1.0 pe benzina produce mai putin de 100 g/km de CO2.

Au fost schimbari importante si in modul in care fabricam Toyota Yaris. Astazi, folosim cu 90% mai putina apa in fabrica de la Valenciennes decat foloseam in 2001 si cea mai mare parte din ea este din apa de ploaie pe care o colectam in locatie sau apa menajera reciclata.

De asemenea, ne-am asigurat ca toate resturile aparute in procesul de fabricatie sunt reciclate, refolosite sau recuperate - nimic nu este depozitat ca deseu.

Toyota Yaris are acum o forma mai aerodinamica si "taie" mai usor aerul, ceea ce contribuie la performante obtinute eficient.

Cum este fabricata Toyota ta?

Te-ai intrebat vreodata cum construim masinile pe care le conduci? Lasa-ne sa-ti aratam folosindu-ne de exemplul fabricii noastre din Burnaston din Regatul Unit, unde fabricam cele mai multe modele Corolla pe care le vindem in Europa.

/
Bine ai venit la fabrica Toyota din Burnaston

Povestea Corollei noastre incepe cu o uriasa rola de 45 de tone de otel. Din aceasta se taie bucati care apoi sunt presate in masinarii uriase pentru a da nastere partilor de caroserie, care apoi sunt sudate impreuna pentru a forma caroseria nevopsita. Presele sunt cele mai mari utilaje din fabrica si au dimensiunea unei case.

/
Linia de presaj

Fiecare schimb de la fabrica foloseste in jur de 300 de tone de otel ca sa construiasca pana la 750 de masini pe zi - asta inseamna una la fiecare sase secunde. Dupa ce au fost presate, panourile de caroserie sunt incarcate pe benzi automate si sunt pregatite pentru a fi sudate. Robotii-sudori si oamenii sudeaza partile pentru a crea componente si mai complexe, precum usile. Aici, fiecare etapa a procesului de productie este verificat atent atat de roboti, cat si de operatori umani.

/
Caroseria este gata de vopsire

Urmatoarea oprire este la vopsitorie unde fiecare caroserie este curatata si apoi tratat cu un strat special de protectie impotriva coroziunii, inainte de aplicarea protectiilor impotriva apei, a zgomotelor si a materialelor care amortizeaza vibratiile. Abia apoi sunt aplicate straturile de vopsea si este primit tratamentul termic special din cuptor.

/
Vopsitoria

Mergand mai departe la sectia de asamblare, masina are deja caroseria vopsita, iar aici se monteaza toate componentele necasare pentru a functiona, de la roti, motor, cutie de viteze si pana la scaune, volan si echipament de siguranta. Fabrica are, de asemenea, o unitate de productie care produce elemente din plastic, precum spoilere si panouri pentru interior.

/
Asamblare

Ultima etapa in calatoria de productie este departamentul de verificare a calitatii, unde o echipa specializata face mai mult de 2.000 de verificari la fiecare masina. Fiecare parte de la interior si de la exterior este verificata, motorul este oprit si pornit de sase ori, acceleratia si frana sunt testate si masina trece printr-un torent de apa pentru a se asigura ca nu exista infiltratii.

/
Verificarea calitatii

Totul se termina dupa 825 de procedee, cu o verificare suplimentara a vopselei, dupa care masina isi poate incepe calatoria spre showroom unde isi va intalni primul proprietar.

/
Showroom

Citeste mai multe despre Toyota

The new Toyota PROACE CITY and PROACE CITY VERSO The new Toyota PROACE CITY and PROACE CITY VERSO Ready for business when you are Toyota prezinta: Driven - Povestea unui fotograf Toyota prezinta: Driven - Povestea unui fotograf Ca fotograf de calatorie, Johan Lolos, aka @lebackpacker, calatoreste in lume pentru a descoperi si a capta frumusetea naturala, precum si pentru a documenta diferitele culturi pe care le intalneste. Toyota prezinta: Driven - Povestea Energy Observer Toyota prezinta: Driven - Povestea Energy Observer Urmarim echipa Energy Observer care face urmatorul popas in Venetia, un oras care a devenit un simbol in lupta impotriva schimbarilor climatice. Toyota sustine Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020 Toyota sustine Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020 Misiunea Toyota: ne dorim ca oamenii să își împlinească visele, susținându-i pe cei care vor sa participe la Jocurile Olimpice și Paralimpice