Lumea a devenit mai inteligentă și mai bună în ceea ce privește reciclarea, contribuind la reducerea cererii pe care o facem din resursele naturale ale lumii și cantitatea de deșeuri pe care o generam.

Recunoaștem marea valoare a reciclării care ne ajută să protejăm mediul, prin reducerea cererii noastre de resurse naturale și prin reducerea cantității de deșeuri pe care o generam, ce nu poate fi folosită benefic. Proiectăm vehiculele noastre folosind piese și materiale ce pot fi utilizate din nou, indiferent dacă sunt reprocesate pentru a fi utilizate în fabricație, reciclate sau folosite într-un mod complet diferit, de exemplu, ca sursă alternativă de energie.

Conform legislației europeane trebuie să ne asigurăm că vehiculele noastre sunt cel puțin 85% reciclabile și 95% recuperabile, dar mergem mai departe pentru a face acest proces cât mai simplu și eficient. Folosim inițiative precum marcarea pieselor și cooperarea activă cu parteneri specialiști pentru a descoperi modalități și mai bune de reciclare a vehiculelor viitorului.

"Înainte să spui că nu poți face ceva, încearcă."

Sakichi Toyoda, Fondator Toyota

Atunci când un vehicul ajunge la sfârșitul ciclului sau de viata, un proces sigur și eficient asigură reutilizarea, reciclarea și recuperarea cât mai mult posibil.

Reciclarea vehiculelor

Am găsit modalități eficiente de a ne recicla vehiculele încă din anii ’70, cu mult înainte ca reciclarea sa devina cerinta legala. Directiva europeană actuală impune tuturor producătorilor de vehicule să-și recicleze vehiculele atunci când ajung la sfârșitul vieții lor utile, de exemplu prin avarii accidentale sau când devin neeconomice sau tehnic imposibil de reparat.

Datorită binecunoscutei calități a vehiculelor, aceasta poate fi la o vârstă destul de mare pentru modelele Toyota și Lexus. De la 1 ianuarie 2015, 85% din fiecare vehicul trebuie reutilizat sau reciclat, iar 95% recuperat. Procesul va identifica piese care pot fi reutilizate, cum ar fi motorul, bateria, alternatorul si sistemul de direcție. Lichidele, gazele și alte materiale și piese vor fi colectate în siguranță și, după caz, reciclate. Corpurile metalice demontate sunt deseori compactate și trimise pentru mărunțire.

După acest proces, se pot extrage diferite tipuri de metal pentru refolosire, lăsând doar o cantitate relativ mică de reziduuri. Pentru a încuraja evacuarea responsabilă și eficientă a vehiculului, am înființat centre de dezmembrare autorizate în Europa, unde vehiculele Toyota și Lexus pot fi preluate pentru reciclare. Puteți afla locația acestora în țara dvs. și mai multe despre cum să vă reciclați mașina folosind this link.

/
Prodesul de reciclare al vehiculelor scoase din uz (VSU)
/
Anvelopele uzate sunt o resursă valoroasă pentru industria cimentului.
/
Obiectivul Reutilizare și Recuperare pentru Vehiculele Scoase din Uz, stabilit de Directiva Europeană 2000/53.

Monitorizam constant modalitățile noi, mai buna de reciclare, si ne gandim nu doar la vehiculele pe care le fabricăm astăzi, dar și la cele pe care le vom oferi în viitor.

Viitorul reciclarii

Pe măsură ce introducem noi tehnologii și materiale noi în vehiculele noastre, trebuie să fim siguri că putem întreține sau chiar îmbunătăți modul în care pot fi procesate atunci când ajung la sfârșitul vieții.

Ca răspuns la extinderea vânzărilor vehiculelor noastre electrice hibrid, am dezvoltat deja mai multe inițiative mondiale în Japonia, inclusiv înființarea unei rețele de reciclare ("battery-to-battery") pentru bateriile aflate la sfârșit de viață - care se așteaptă să crească în volum și mai mult în viitor - și un sistem de reciclare pentru vehicule ("vehicle-to-vehicle"), precum și tehnologii eficiente de dezmembrare pentru magneții care conțin neodim, disprosiu și alte metale rare. Aceste inițiative sunt deasemenea în curs de investigare pentru Europa. În acest fel, Toyota va continua să promoveze inițiativele de vârf în domeniul reciclării resurselor.

Reciclarea vehiculelor hibride Toyota

Am lucrat cu Groupe Comet, o companie specializată in scoaterea din uz a vehiculelor, cu sediul în Belgia, la un proiect test pentru scoaterea din uz a 150 de vehicule Prius Plug-in -ce au fost utilizate intr-un program pilot de leasing în Europa. Am vrut să măsurăm eficacitatea întregului proces de reciclare. Experiența pe care o obținem ne poate ajuta să ne asigurăm că putem continua să atingem rata de reciclare / recuperare de 95% pentru vehiculele viitoare.

Depoluare și demontare

Prima etapă a procesului este depoluarea. Aceasta implică eliminarea tuturor lichidelor, combustibilului și a oricăror componente potențial periculoase, cum ar fi bateriile și airbag-urile. În continuare, orice piese care pot fi reciclate sunt îndepărtate, cum ar fi pneurile și convertorul catalitic. Demontarea continuă cu scoaterea bateriei hibrid. În cazul Prius Plug-in, bateria este de tip litiu-ion, utilizand același tip de tehnologie de alimentare ca și un smartphone sau o baterie de laptop, fiind transmisa partenerului nostru de specialitate Umicore pentru procesare.

/
Vehiculul Prius Plug-in de testare este pregătit pentru reciclare.

Demontare usoara

A face un vehicul ușor de demontat atunci când ajunge la sfârșitul duratei de viață utilă ajută la reducerea emisiilor de carbon ale ciclului său de viață și, de asemenea, permite reciclarea mai eficientă a unora dintre materialele utile pe care le conține. Proiectăm vehiculele noastre, gandindu-ne inclusiv la momentul demontarii, de exemplu, prin crearea de caneluri în formă de V în punctele caroseriei unde este atașat tabloul de bord, ceea ce facilitează îndepărtarea acestuia.

De asemenea, marcăm anumite părți cu un simbol ușor de demontat ("easy to dismantle") pentru a arăta clar unde pot fi îndepărtate cel mai ușor și sortate în diferite fluxuri de materiale pentru reciclare. Informațiile privind cele mai bune practici de dezmembrare sunt disponibile prin intermediul sistemului internațional de informații privind demontarea "International Dismantling Information System"(www.idis2.com).

/
/

Maruntire

Caroseriile demontate trec la mașini puternice de concasare și mărunțire care le reduc la fragmente mici. Materialul mărunțit poate fi apoi prelucrat pentru a separa diferitele tipuri de substanțe metalice și nemetalice, cum ar fi plasticul și sticla. Cea mai mare parte a acestui material poate fi reutilizată într-o gamă largă de aplicații industriale. Am folosit chiar materiale plastice recuperate din vehiculele noastre pentru a realiza bănci de picnic pentru sediul nostru european!

/
Site de reciclare a metalelor COMETSAMBRE în Châtelet, Belgia.
/

Tehnologii post maruntire

Programul pilot de mărunțire a obținut o rată de reciclare de 91,2% pentru materiale și o rată de recuperare de 96,9%, inclusiv recuperare de energie. Aceste rezultate arată că obiectivul total de 95% poate fi și a fost atins. Acest lucru a fost posibil datorită reciclării proiectate pentru Prius Plug-in și a calității tehnologiilor și echipamentelor utilizate de Groupe Comet.

/
Site de reciclare, dupa maruntire COMETTRAITEMENTS in Châtelet, Belgium.
/
/
Plasticul din vehiculele noastre de testare Prius Plug-In reciclate a fost folosit pentru a produce bănci pentru sediul nostru din Bruxelles, Belgia.
/
Programul nostru test de maruntire a atins 96.9% reutilizare si recuperare.

Bateriile noastre hibride sunt concepute pentru a rezista cel puțin cat durata de viață a vehiculului, dar când vine momentul reciclării, avem un mod responsabil de tratare si sigur pentru mediu.

Reciclarea bateriilor hibrid

Suntem intrebati adesea dacă bateriile noastre hibride necesita inlocuirea și dacă polueaza mediul in momentul reciclarii. Toate bateriile pe care le folosim în vehiculele noastre electrice hibride sunt concepute pentru a rezista la fel de mult ca mașina, datorită sistemelor inteligente de management care se asigură că funcționează consistent, an dupa an.

Când ajung la sfârșitul duratei de viață, exista o schemă de preluare pentru a ne asigura că sunt tratate în siguranță și în mod responsabil. În prezent, preluăm mai mult de 90% din bateriile noastre în Europa prin intermediul rețelelor noastre de distribuitori, dar obiectivul nostru este să obținem o rată de retragere de 100% prin toate operațiunile noastre.

/
Instalație de reciclare a bateriilor Umicore, Hoboken, Belgia.

Parteneri pentru reciclarea bateriilor

Dacă bateriile hibride pe care le preluăm nu pot fi reutilizate, de exemplu, o baterie înlocuita într-un alt vehicul sau folosita ca unităte de sine stătătoare pentru stocarea energiei electrice, lucrăm cu două companii de specialitate performante și acreditate care efectuează procesul de reciclare și eliminare.

SNAM, cu sediul în Franța, este responsabil de manipularea bateriilor noastre nickel metal-hydride, așa cum sunt utilizate în majoritatea vehiculelor electrice hibride, iar Umicore, în Belgia, se ocupă cu bateriile lithium-ion găsite în prezent in modelele Prius Plug-in și Prius + . Ambele companii folosesc tehnici de ultimă generație pentru a recupera cât mai mult material posibil și pentru a se asigura că nu este cauzat niciun rău mediului.

/
/
/
Indica nivelul minim de eficienta a reciclarii ce trebuie atins pentru bateriile industriale, in greutate.
/

Ne preocupam foarte mult pentru a ne asigura că orice deșeuri produse de operațiunile noastre de fabricație sunt colectate și reciclate, fără niciun risc de a dăuna mediului.

Reciclarea in operatiunile noastre

Ne asigurăm de colectarea deșeurilor produse în operațiunile noastre de fabricație și le tratăm corect, evitând orice daune aduse mediului. Utilizarea metodelor corecte de procesare este esențială pentru acest lucru.

În tot ceea ce facem la Toyota, nu transmitem niciodată deficientele de calitate sa treaca de la un proces la altul și asta se aplică modului în care gestionăm deșeurile la fel de mult ca modului în care gestionăm liniile noastre de producție. Dacă deșeurile pot fi sortate în punctul în care sunt făcute, acest lucru face mai ușor manevrabilitatea la punctul de reciclare.

De exemplu, deșeurile de plastic sunt sortate în funcție de tip și culoare, astfel încât echipele partenerului nostru de gestionare a deșeurilor, Green Metals, îl pot trimite cu ușurință pentru reciclare. Green Metals este o companie a grupului Toyota care ne sprijină activitățile din 21 de locații din întreaga lume, sortând, prelucrând și vânzând deșeurile noastre metalice și nemetalice și operează un program total de gestionare a deșeurilor.

/
/
/
Apa uzată din procesul nostru de vopsire poate fi utilizată în fabricile de ciment.
/
Nămolul de fosfat din procesul nostru de vopsire poate fi utilizat în fabricile de ciment.
/
Resturi de oțel primite din sectia de presare de la Toyota Motor Manufacturing France.
/
Baloturi de fier vechi manipulate de magnet și macara aeriană. Toyota Motor Manufacturing Franța.

Mai multe despre

Toyota sustine Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020 Toyota sustine Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020 Misiunea Toyota: ne dorim ca oamenii să își împlinească visele, susținându-i pe cei care vor sa participe la Jocurile Olimpice și Paralimpice Robotii Toyota faciliteaza participarea oamenilor la Jocurile Olimpice si Paralimpice de la Tokyo (2020) Robotii Toyota faciliteaza participarea oamenilor la Jocurile Olimpice si Paralimpice de la Tokyo (2020) Robotii Toyota faciliteaza participarea oamenilor la Jocurile Olimpice si Paralimpice de la Tokyo (2020) O fabrica Toyota din Polonia va produce a doua transmisie hibrida in 2021 O fabrica Toyota din Polonia va produce a doua transmisie hibrida in 2021 O fabrica Toyota din Polonia va produce a doua transmisie hibrida in 2021 Toyota sustine Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020 cu APM Toyota sustine Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020 cu APM Tokyo sustine Jocurile Olimpice de la Tokyo din 2020 cu o solutie de mobilitate special conceputa “APM” (Accessible People Mover).
Setarile dvs de cookie

Site-urile Toyota folosesc cookie-uri pentru a vă oferi o experiență mai sigură, pentru a îmbunătăți performanța, pentru a activa funcționalitatea site-ului și a personaliza conținutul.

Prin acceptarea politicii noastre de cookie-uri, sunteți de acord să ne permiteți să colectăm informații pe site-ul Toyota. Aflați mai multe sau schimbați preferințele în pagina Setări cookie.

OK