Toyota Corolla

O dragoste la prima vedere

Toyota Corolla a starnit nenumarate pasiuni in toata lumea, implicit in Romania. Stefan Dragos Constantin locuieste in Constanta, este master inginer, iar la 29 de ani isi cunoaste foarte bine preferintele in materie de automobile. Sa-i cunoastem frumoasa poveste chiar prin cuvintele sale, in randurile urmatoare.

Istoria mea cu Toyota a inceput undeva in pragul copilariei, spre adolescenta, cand am fost dus acasa de un prieten bun de familie cu o Toyota Corolla din 1993, importata din Statele Unite, cu cutie hidramata, moment in care am fost cucerit totalmente de acel model de masina si de confortul oferit.

Fiind si prima masina straina in care m-am urcat, am ramas impresionat de faptul ca schimba vitezele singura, eu nestiind atunci ce inseamna o cutie automata. Persoana respectiva, inginer mecanic, a inceput sa-mi explice toate sistemele masinii, inclusiv cum functioneaza pilotul automat, ce inseamna aer conditionat etc.

Dupa cativa ani de zile, m-am ambitionat ca, inainte de terminarea facultatii, sa-mi achizitionez o masina cu banii castigati din cele doua joburi part-time pe care le-am avut in timpul acesteia. Si soarta a facut sa fie vorba exact despre masina de care ma „indragostisem”.

Din pacate, proprietarul, care mi-a fost un model si un mentor, a plecat dintre noi, iar familia a decis acum sapte ani sa vanda masina, in special din cauza consumului de benzina considerat mare, intr-o perioada in care motoarele diesel prinsesera avant. Moment in care am fost contactat si intrebat daca stiu pe cineva interesat. Evident, am decis sa o cumpar fara sa ma gandesc.

Apoi am inceput sa-i descopar micile neglijente – ca-i lipsea un buson de rezervor (i-am cumparat unul original), sau ca este infundat filtrul care recupera vaporii de benzina din rezervor, motiv pentru care masina consuma intr-adevar mult, cam 12 l/100 km urban. Desfundand filtrul respectiv, cu un compresor, la o vulcanizare, consumul a scazut pana la 8,5 l/100 km. Alte modificari nu am facut, pentru ca vechiul proprietar a facut toate reviziile la timp, la reprezentantul local Toyota, iar astazi masina are in proportie de 95% accesoriile originale.

Masina este deosebit de confortabila, are niste scaune de care te indragostesti iremediabil, din velur, de dimensiuni americane, care iti lasa impresia ca stai in fotoliul din sufragerie. Are pilot automat, aer conditionat cu compresor pentru SUA, extrem de eficient, airbaguri frontale, alarma din fabrica, fiind o versiune aproape de top – ii lipsesc doar geamurile actionate electric si ABS-ul.

In cei sapte ani nu am schimbat decat un capat de bara, desi am parcurs mai mult de 50.000 km intre timp (kilometrajul actual este de circa 220.000 km). Am trecut prin ierni la minus 25 de grade, cand am fost pus inclusiv in situatia de a da curent masinii parintilor, un model german mult mai nou, diesel, dar deloc fiabil din punctul meu de vedere, in urma experientei acumulata cu aceasta Corolla.

De fapt, dragostea mea pentru masini japoneze a crescut foarte mult si cand am realizat ca eu nu bag absolut niciun ban in masina mea, in comparatie cu parintii mei, care au schimbat nenumarate piese. Intr-un concediu am parcurs peste 2.000 km si am obtinut un consum de 6,06 l/100 km.



La ora actuala masina este condusa de sotia mea, care o alinta „breakusorul”. Intre timp, in familie a intrat si „frumosul”, achizitionat pentru sistemele moderne de siguranta care ii lipsesc breakusorului – eu lucrez si intr-un domeniu („off-shore”) unde pe primul loc este siguranta. 

S-a intamplat anul trecut, cand, dupa ce am testat cam toate sedanurile cu pret de maximum 23.000 de euro, am gasit confortul pe care mi-l doream tot la Toyota Corolla, o versiune cu motor pe benzina de 1,6 l si transmisie CVT. Si, cu toate ca sunt extrem de multumit de aceasta masina, nu am niciun plan de a vinde „breakusorul” – probabil va ramane toata viata in familie...

/
Politica noastra de cookie-uri

Noi folosim aceste cookie-uri pentru a asigura un serviciu mai bun. Daca sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor folosite site-ul in continuare in mod normal, sau aflati cum puteti modifica setarile cookie-urilor.